درمان آکنه و چربی پوست با سبوما آردن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 12 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان آکنه و چربی پوست با سبوما آردن

چکیده مطلب : پوست چرب همراه با آکنه و جوش یکی از مشکلاتی است که همهٔ ما در برهه‌ای از زندگی خود با آن سروکار داشته‌ایم. این نوع پوست به دلایل مختلف همچون وراثت و یا تغییرات هورمونی و یا آب‌وهوای نامناسب می‌تواند پدیدار شود. بهتر است برای درمان آکنه و ازبین‌بردن چربی بیش از حد پوست به سراغ محصولاتی همچون سبوما ساخت شرکت آردن برویم، تا به‌صورت موضعی آکنه‌ها را درمان کند. ناگفته نماند که در کنار درمان موضعی می‌توان از درمان‌های خانگی نیز استفاده کرد.

درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن

 در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دقیق محصولات تخصصی سبوما آردن مخصوص پوست های چرب و دارای آکنه بپردازیم. در ابتدا توضیح خواهیم داد چه عواملی سبب چربی پوست و ایجاد آکنه و جوش روی صورت میشوند.

واقعیت این است که همهٔ افراد در پوست خود مقداری چربی دارند. بهتر است این‌گونه بیان کنیم که در زیر تمام منافذ پوستی یک غده چربی قرار دارد که روغن‌های طبیعی به نام سبوم تولید می‌کند. این کار به حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک می‌کند. در بعضی از افراد این غدد، چربی زیادی تولید می‌کنند. به همین دلیل، کسانی که پوست چرب دارند معمولاً پوستشان دائماً براق به نظر می‌رسد. افراد با پوست چرب مجبور هستند روزانه چندین بار صورت خود را شستشو دهند. اما با همهٔ این نکات پوست چرب در عرض چند ساعت بعد از تمیز شدن و شستشو چرب خواهد شد.

از طرفی، در پوست‌های چرب، احتمال آسیب پوستی نیز بیشتر است؛ زیرا سبوم با سلول‌های مرده پوست مخلوط شده و در منافذ پوست‌گیر می‌کند.

پوست چرب به دلایل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی ایجاد می‌شود. اگرچه لزوماً نمی‌توان از شر پوست چرب خلاص شد، اما می‌توان چربی پوست را به‌صورت چشمگیری کاهش داد. نکته اصلی شناسایی دلیل اساسی ایجاد پوست چرب است. پس از شناسایی علت این مشکل، حالا نوبت انتخاب محصولات مراقبتی برای درمان جوش صورت است. سایت فروشگاه دکتر سوشا با دارا بودن بیش از سیصد نوع محصول متنوع، بهترین محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست و مو را به شما پیشنهاد دهد. در ادامه به بررسی درمان آکنه و چربی پوست می‌پردازیم.

 خرید سبوما آردن

علل چربی پوست صورت و راه های درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن

1. ژنتیک

اگر یکی از والدین شما پوستی چرب داشته باشد، شما نیز غدد چربی بیش از حد فعال خواهید داشت.

2. سن

اگرچه لزوماً از پوست چرب نمی‌توان خلاص شد، اما پوست شما با افزایش سن سبوم کمتری تولید می‌کند. در هنگام پیری، پوست، پروتئین کلاژن را از دست می‌دهد و در نتیجه غدد چربی کند خواهند شد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با سن بالا، پوستی خشک نیز دارند و خطوط و چین‌وچروک‌هایی به دلیل کمبود کلاژن و سبوم دارند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

از طرفی، یکی از مزایای پوست چرب این است که به‌سرعت، علائم پیری در شما ظاهر نمی‌شوند.

اگر بسیار به نوع پوست و وضعیت سلامت آن حساس هستید از یک متخصص زیبایی کمک بگیرید. پزشک متخصص می‌تواند هرچند سال یک‌بار نوع پوست شما را ارزیابی کند تا ببیند آیا لازم است تغییری در روند مراقبت از پوست خود ایجاد کنید یا خیر؟

 

3. محل زندگی شما و زمان ارزیابی پوست

با اینکه ژنتیک و سن دلایل اصلی ایجاد چربی در پوست هستند، اما محل زندگی شما و زمان ارزیابی پوست نیز بسیار مهم هستند. بدیهی است که بیشتر افراد در آب‌وهوای سرد و مرطوب پوست چرب را ترجیح می‌دهند. همچنین به‌احتمال زیاد در طول تابستان چربی بیشتری نسبت به پاییز یا زمستان بر روی پوست خود احساس کنید. البته می‌توان با استفاده از محصولات مراقبت از پوست نوع پوست را مطابق با شرایط و آب‌وهوای محیطی تغییر داد.

4- منافذ بزرگ شده

گاهی اوقات به دلیل افزایش سن، تغییرات نوسانی وزن و مشکلات قلبی، منافذ پوست کشیده شده و بزرگ می‌شوند. از طرفی منافذ بزرگ‌تر تمایل به تولید چربی بیشتری نیز دارند. کوچک کردن منافذ پوست و یا محو کردن آنها با استفاده از کرم‌های مراقبتی باعث کاهش تولید چربی اضافه خواهد شد.

بهترین درمان جوش صورت و پوست چرب، محلول ضد جوش موضعی – AZELIN 40 است. این محصول با داشتن مواد اسید آزلئیک داری خواص 

ضد جوش
کاهش التهاب
مهار رشد میکروارگانیسم‌های مولد جوش
مهار سنتز ملانین است.
کاهش جوش‌های سرسیاه و سرسفید 
کاهش ترشح چربی پوست 
کاهش لک و تیرگی پوست است. 

 

منافذ باز پوست عامل جوش صورت

5. استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامناسب

استفاده از محصولات مراقبتی نامتناسب با نوع پوست، پوستی چرب برای فرد ایجاد می‌کند. به طور مثال برخی از افراد پوست ترکیبی را با پوست چرب اشتباه می‌گیرند. استفاده از کرم‌های مخصوص پوست چرب در همهٔ نقاط صورت، تعادل و سلامتی آن را به خطر می‌اندازد.

اگر در ماه‌های زمستان پوست خشک‌تری دارید، در فصل بهار و تابستان، مرطوب‌کننده و پاک‌کننده‌های سبک بر پایه ژل استفاده کنید. استفاده از محصولات صحیح مراقبت از پوست و درمانی جوش صورت، تفاوت زیادی در میزان چربی باقی‌مانده بر روی صورت ایجاد می‌کند.

 

6. مصرف بیش از اندازه از محصولات مراقبت از پوست

شستشوی مکرر صورت یا لایه‌برداری مکرر، پوست را چرب می‌کند. در واقع با شستشوی مکرر مقدار زیادی از چربی‌های پوست از بین می‌رود. در این شرایط، غدد چربی پوست در حالت آسیب و اضطراب قرار می‌گیرند و مقدار بیش از حد معمول چربی تولید کنند. توجه داشته باشید که شما فقط باید دو بار در روز پوست خود را بشویید تا روغن اضافی را از بین ببرد. برای دستیابی به این ویژگی خاص استفاده از

ژل شستشوی صورت مناسب پوستهای چرب و دارای آکنه سبوما آردن بهترین گزینه است. این محصول مناسب پوست‌های چرب و دارای آکنه صورت است. در صورت استفاده مداوم از ژل شستشوی صورت آردن ضمن از بین رفتن جوش و آکنه صورت با کنترل ترشح چربی پوست از به وجود آمدن دوباره جوش و آکنه در صورت جلوگیری می کند.

این محصول حاوی عصاره های گیاهی از قبیل: عصاره گریپ فروت، عصاره بابونه، عصاره رزماری، عصاره هاماملیس، عصاره نعنا می باشد. 

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب نیز می‌تواند پوست شما را خشک کرده و منجر به تولید بیشتر سبوم شود. حتماً روزانه به‌صورت مکرر از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

7- عدم استفاده از مرطوب کننده پوست

این یک افسانه است که مرطوب‌کننده باعث چربی پوست می‌شود. در حقیقت، اگر از پمادهای مخصوص آکنه، مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده می‌کنید، قطعاً به یک مرطوب‌کننده خوب نیاز دارید تا پوست شما خشک نشود. بدون مرطوب‌کننده، هر نوع پوستی خشک خواهد شد؛ بنابراین، نکته اصلی این است که به‌جای صرف‌نظر از مرطوب‌کننده، نوع مناسب مرطوب‌کننده را پیدا کنید. مرطوب‌کننده‌های سبک با پایه آب بسیار مناسب پوست‌های چرب هستند. در کنار مرطوب‌کننده‌ها، لوسیون‌ها نیز می‌توانند بسیار کارساز باشند. لوسیون‌ها با ایجاد بافت نرم و هیدراته بر روی پوست مانع از آسیب‌های پوستی می‌شوند.

آیا درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن مفید است؟

برای درمان قطعی چربی پوست و آکنه با سبوما آردن به‌غیراز درمان‌های خانگی بهتر است با پزشک متخصص صحبت کنید. پزشکان معمولاً به سراغ صابون‌ها و یا ژل‌های شستشو و پمادهای مخصوص پوست می‌روند. بیشتر این درمان‌ها معمولاً به‌صورت موضعی بر روی پوست استعمال می‌شوند. در درمان‌های موضعی آکنه و پوست چرب عموماً از مکانیسم‌های متفاوتی چون سبو رگولاتوری (تنظیم‌کننده چربی پوست)، لایه‌برداری، هیدریشین (آبرسانی پوست) و آنتی باکتریال – فونگال (ضد باکتری – ضد قارچ) استفاده می‌شود.

محصولات پوستی سبوما آردن محصولات تخصصی،  برای درمان چربی پوست و آکنه میباشند .این محصولات تولید شده توسط کمپانی لابراتوار پارس حیان میباشند که  با تکیه بر دانش و تجربه بیش از ۳۵ سال در فرمولاسیون و تولید ترکیبات مراقبت پوستی و هم چنین  استفاده از تجربیات پزشکان متخصص پوست اقدام به طراحی و تولید ترکیبات درمانی خود کرده اند. 

مکانیسم تأثیرگذاری داروهای مختلف به چند نوع متفاوت است:

باکتری‌های ایجادکننده التهاب از بین می‌برند.

 چربی اضافی پوست را از بین می‌برند.

رشد سلول‌های جدید پوست را تسریع می‌کنند.

سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند.

محصولات با پایهٔ ژل سزایی مانند یک آنتی‌بیوتیک با باکتری‌ها مقابله می‌کنند.

برخی از محصولات ضد آکنه با ازبین‌بردن باکتری‌های ایجادکننده التهاب آکنه کار می‌کنند. برخی دیگر چربی اضافی پوست را از بین می‌برند و یا مراحل رشد سلول‌های جدید پوست و ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست را تسریع می‌کنند. در برخی محصولات که به‌صورت ژل تجویز می‌شوند  مانند یک آنتی‌بیوتیک عمل میکنند که با باکتری‌ها مقابله می‌کنند. این نوع محصولات برای درمان آکنه‌هایی که به‌صورت لکه یا جوش در صورت، سینه یا پشت ظاهر می‌شوند کاربرد دارند.  یکی از بهترین درمان های آکنه و پوست چرب، ژل شستشوی صورت مناسب پوست‌های چرب و دارای آکنه سبوما آردن می‌باشد. 

برای خرید محصولات تخصصی ضد آکنه سبوما آردن روی تصویر کلیک کنید

ژل شستشوی صورت مناسب پوستهای چرب و دارای آکنه سبوما آردن

  ترکیبات مناسب درمان پوست‌های چرب و آکنه 

در درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن، مواد اولیه مغذی و آنتی‌بیوتیکی به پوست اضافه می‌شود. مواد اولیه محصولات ضد جوش، معمولاً با داشتن خواص کنترل‌کننده چربی و ضد لک موجب کاهش و درمان مشکلات چربی پوست می‌شوند. در ادامه به برخی از این ترکیبات میپردازیم:

ترکیبات ضد آکنه پراکسید بنزوئیل Benzoyl peroxide 

 این ماده باکتری‌ها، چربی اضافی و سلول‌های مرده بر روی پوست را از بین می‌برد. محصولات ضد آکنه بنزوئیل پراکسید، عموماً با مقادیر 2.5 تا 10 درصد ساخته می‌شوند. از عوارض جانبی احتمالی این ماده، می‌توان به خشکی پوست، پوسته‌پوسته شدن، قرمزی، سوزش پوست اشاره کرد. خصوصاً اگر پوست حساسی دارید، هنگام استفاده از بنزوئیل پراکسید مراقب باشید، زیرا باعث سفید شدن مو و لباس می‌شود. برای کاهش عوارض محصولات مراقبتی پوست که حاوی این ماده هستند؛ حتماً از کرم‌های مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده استفاده کنید.

برای درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن به سراغ کرم ژل مرطوب‌کننده و بازسازی‌کننده_ SUBUVISE با خاصیت مرطوب‌سازی و آبرسانی به پوست‌های چرب، حساس و کم آب و تحت درمان بروید. این محصول پوست را التیام داده و خشکی ناشی از درمان‌های پوستی (بخصوص هم‌زمان و پس از مصرف راکوتان) را برطرف و ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند.

اسید سالیسیلیک Salicylic acid 

اسید سالیسیلیک از گرفتگی منافذ پوست جلوگیری می‌کند. عوارض جانبی آن، سوزش خفیف و تحریک پوست است. این ماده سلول‌های مرده را از لایه بالایی پوست پاک‌سازی می‌کند. با این روش، با کاهش قرمزی و تورم (التهاب) به میزان قابل‌توجهی جوش‌های صورت نیز کاهش پیدا می‌کند. برای دستیابی به این ویژگی خاص، استفاده از اسپری ضد جوش_ SALICYL2سبوما بهترین گزینه است. اسپری ضد جوش – SALICYL2 ضد جوش و ضد آکنه بوده و حاوی 2% اسید سالیسیلیک جهت رفع و جلوگیری از بروز مجدد جوش بر روی پوست است.

نیکوتین‌آمید (Nicotinamide)

نیاسین آمید التهاب قرمزی ناشی از اگزما را کاهش می‌دهد. این ماده با خاصیت ضدالتهابی به درمان آکنه و سایر بیماری‌های التهابی پوست کمک می‌کند. اندازه منافذ را به حداقل می‌رساند. صاف و مرطوب نگه‌داشتن پوست مزیت ثانویه این ماده محسوب می‌شود. کرم یکنواخت کننده رنگی پوست چرب و جوش‌دار سبوما آردن، یکی از محصولاتی است که با داشتن نیاسین آمید و اسید سالسیلیک به تنظیم ترشحات چربی و جوش‌های صورت کمک می‌کند.

 اسیدهای آلفا هیدروکسی Alpha hydroxy acids در ترکیبات ضد جوش

 دو نوع اسید آلفا هیدروکسی که در محصولات آکنه استفاده می‌شود شامل اسید گلیکولیک و اسیدلاکتیک می‌شود. اسیدهای هیدروکسی آلفا نسخه‌های مصنوعی اسیدهای حاصل از میوه‌های حاوی قند هستند. آنها با کمک به ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست و کاهش التهاب، آکنه را درمان می‌کنند. اسیدهای هیدروکسی آلفا نیز رشد پوست جدید و صاف را تحریک می‌کند. این امر به بهبود ظاهر زخم‌های آکنه کمک می‌کند و باعث ایجاد منافذ کوچک‌تر می‌شود.

 

گوگرد Sulfur از بین برنده سلول های مرده

گوگرد سلول‌های مرده پوست را که منافذ را مسدود می‌کنند را به همراه چربی‌های اضافی پوست از بین می‌برد. این ماده، غالباً با مواد دیگری مانند اسید سالیسیلیک، پراکسید بنزوئیل ترکیب می‌شود. ممکن است محصولات حاوی گوگرد باعث خشکی پوست و بوی نامطبوع نیز شوند.

برای استفاده ویژگی‌های گوگرد، ماسک ضد جوش –  SULFUR5 بسیار مؤثر و کارساز است. ماسک ضد جوش –  SULFUR5علاوه بر داشتن گوگرد 5% که خاصیت ضد جوش و آکنه دارد؛ دارای خارک رس نیز است. این ویژگی باعث پاکسازی پوست می‌شود و در کنار ان چربی اضافه را نیز جذب می‌کند.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن اساسی است که فواید زیادی برای پوست دارد. از روغن درخت چای می‌توان برای درمان بیماری‌های پوست، ناخن و مو استفاده کرد. همچنین روغن درخت چای به‌عنوان دئودورانت یا دهان‌شویه نیز استفاده می‌شود. این ماده هنگامی‌که به‌صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود، خاصیت درمانی داشته و ظاهر کلی پوست را بهبود می‌بخشد. کرم ضد جوش آردن، فاقد چربی و مناسب پوست های چرب و دارای آکنه است. همچنین ضد باکتری، ضد قارچ و آنتی سپتیک قوی نیز می باشد که بدون ایجاد حساسیت و تحریـکات پوسـتی، تنظیم کننده ترشح چربی پوست است.

ترکیبات مناسب برای درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن

محصول ضد آکنه‌ای که بر روی پوست شما مؤثر باشد به عوامل زیادی از جمله نوع پوست، نوع و شدت آکنه و نوع مراقبت از پوست شما بستگی دارد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای انتخاب و استفاده از محصولات درمان آکنه آورده شده است:

 

شروع  درمان آکنه با پراکسید بنزوئیل benzoyl peroxide

در ابتدای درمان آکنه و جوش بهتر است با پراکسید بنزوئیل شروع کنید.

اگر پوستی مختلط دارید و در انتخاب یک ژل شستشو دچار مشکل شده‌اید بهتر است از ژل‌های شستشوی صورت مخصوص پوست‌های مختلط استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی یک شوینده بدن مناسب

 فاقد مواد صابونی جهت شستشو

 پاک نمودن پوست از چربی اضافی

پاک نمودن پوست از آلودگی‌ها

 متعادل نمودن ترشح چربی پوست است.

بهتر است از محصولاتی همچون مایع شوینده بدن (غیرصابونی)   LIQUIPAIN استفاده کنید. این محصول با داشتن اسید سالسیلیک به جنگ چربی‌های اضافه پوست می‌رود و با دارا بود خواص کراتولیتیک، به کاهش آکنه گلوکونات کمک می‌کند.

درمان چربی و آکنه پوست را با محصولات ملایم تر شروع کنید

در ابتدا سعی کنید با محصولاتی شروع کنید که درصد مواد آن کم باشد. این روش می‌تواند به ترمیم و بهبودی قرمزی، خشکی پوست و سایر مشکلات پوستی کمک کند. در صورت نیاز، به‌آرامی – طی چندین هفته – قدرت و درصد محصول مورداستفاده و تعداد دفعات استفاده از آن را افزایش دهید. برای درمان مشکلات پوستی عجله نکنید و به‌صورت تدریجی جلو بروید.

محصولات زیبایی با ترکیبات مختلف را تست کنید

برای درمان آکنه‌های قدیمی که در مقابل درمان‌های قبلی مقاومت نشان می‌دهند از محصولات با ترکیبات مختلف استفاده کنید. در این شرایط برای جلوگیری از تحریک پوست، یک محصول را صبح و محصول دیگر را شب استفاده کنید. این نکته فراموش نشود که درمان آکنه با محصولات مراقبت از پوست به زمان و حوصله نیاز دارد. برای مشاهده نتایج بهتر ممکن است دو یا سه ماه به‌صورت روزانه از یک محصول ضد آکنه استفاده کنید. ژل برطرف کننده جای جوش سبوما آردن، با خاصیت کراتولیتیک و قابلیت نفوذ پذیری بالا جهت کاهش قرمزی و تورم جوش ، رفع آثار به جای مانده از جای جوش ،آکنه ،کومدون های سر سیاه و سر سفید ،باز نمودن منافذ بسته پوست بدون ایجاد خشکی که در نتیجه با انحلال ماده چسباننده بین سلولی ، افزایش نفوذ پذیری عمقی ماده موثره اسید سالیسیلیک به داخل حفرات جوش باعث تسریع پوسته ریزی و حذف لایه شاخی پوست ،کاهش چربی اضافی پوست میگردد.

نکات مراقبت از پوست هنگام استفاده از محصولات ضد جوش و آکنه 

اگر شما هم مثل بیشتر افراد جامعه از مشکلات پوستی، مانند پوست چرب رنج می‌برید توجه داشته باشید که در حین درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن باید نکات مهم مراقبت از پوست را رعایت کنید. برای اینکه داروی های تجویزی پزشکتان مؤثر واقع شود بهتر است شما اصول پاک‌سازی از پوست‌های چرب را به‌صورت منظم انجام دهید. نکات زیر اصلی‌ترین مراحلی هستند که باید در حین درمان پوست چرب باید به آنها توجه داشت.

شستشوی روزانه پوست های چرب و جوش دار

 از یک پاک‌کننده ملایم یا پن های شستشوی صورت استفاده کنید. البته در این کار زیاده‌روی نکنید. شستشو و مالش بیش از حد پوست باعث بدتر شدن آکنه می‌شود. اسکراب هایی که در حین شستشو حل می‌شوند حالت سایندگی را در پوست ایجاد می‌کنند. اسکراب هایی انتخاب کنید که با پایه میوه هستند و اکسید آلومینیوم دارند.

 

درمان آکنه با ژل شستشوی صورت سبوما آردن

از دستمال‌های پاک‌کننده استفاده کنید

دستمال پاک‌کننده صورت ملایمی انتخاب کنید. این نوع از دستمال‌ها بافت نرم‌تری دارند و برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مفید هستند. پارچه‌هایی که بافت سفت‌تری دارند برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست بسیار مفید هستند.

پد آرایش پاک کن ایپک

از زل شستشوی صورت سبوما استفاده کنید

این محصولات برای ازبین‌بردن آلودگی، روغن و بافت مرده از منافذ پوست ساخته شده است. اگر چنانچه پوستی آسیب‌دیده و دارای زخم دارید بیش از دو بار در روز از آنها استفاده نکنید. در حالت کلی بهتر است درست بعد از پاک‌سازی پوست از محصولات درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن استفاده کنید. پاک‌کننده صورت را متناسب با پوست خود که دارای آکنه هست انتخاب کنید. انتخاب اشتباه می‌تواند به شدت شرایط را بدتر کند. برای جلوگیری از شدت گرفتن آکنه‌ها از ژل شستشوی صورت مناسب پوست‌های چرب و دارای آکنه سبوما آردن استفاده کنید. شما به‌راحتی می‌توانید با خرید اینترنتی این محصول را در درب منزل خود تحویل بگیرید

 ژل شستشوی صورت سبوما برای درمان جوش

 کرم ژل مرطوب کننده سبوما آردن فراموش نشود

روزانه از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید. کرم ژل مرطوب کننده و بازسازی کننده سبوما آردن یک مرطوب کننده مناسب برای استفاده روزانه شما میباشدبا این روش از خشکی و آسیب‌های لایه‌برداری مکرر پوست در امان خواهید ماند. ضدآفتاب و تمامی محصولات پوستی خود را متناسب با پوست چرب انتخاب کنید. چه چیزی بهتر از یک کرم مناسب که نه‌تنها پوست شما را خشک نمی‌کند بلکه نرمی و لطافت را به پوست شما به ارمغان خواهد آورد. کرم‌هایی انتخاب کنید که پایهٔ گیاهی همچون روغن درخت چای داشته و مناسب پوست‌های چرب و دارای جوش هستند. چرا که این نوع محصولات با دارابودن خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی به بهبود پوست‌های چرب و دارای جوش کمک می‌کنند.

کرم ضد جوش آردن

جوش ها را فشار ندهید.

ترکاندن جوش و فشار بر روی آکنه ممکن است باعث ایجاد عفونت یا زخم شود.

زمانی که پوست شما دچار آکنه شده است از لمس مکرر پوست خود بپرهیزید به‌صورتی که حتی موهای خود را دور از پوست صورت دورنگه دارید. همچنین از چسباندن تلفن همراه بر روی آکنه خودداری کنید. اگر پس از دو یا سه ماه از درمان خانگی میزان آکنه پوست شما بهبود نیافت، برای تهیه لوسیون یا دارو به پزشک یا متخصص پوست (متخصص پوست) مراجعه کنید.

 

نتیجه گیری : برای درمان چربی پوست و آکنه با سبوما آردن، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید تا بررسی های پزشگی لازم صورت گیرد.سپس از محصولات تخصصی مناسب پوست های چرب و دارای آکنه در روتین پوستی روزانه خود استفاده کرده و در صورت مشاهده هر گونه عوارض سریعا به پزشک مراجعه نمائید.


منبع مقاله :

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر