چه مواد غذایی را در چه زمانی از روز بخوریم تا لاغر شویم؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چه مواد غذایی را در چه زمانی از روز بخوریم تا لاغر شویم؟

دشواری‌های لاغر شدن و کاهش وزن

مجله پزشکی و سلامت : شکی در این نیست که لاغری زمانی اتفاق می‌افتد که میزان کالری مواد غذایی که می‌خورید ، کم‌تر از میزان کالری باشد که می‌سوزانید. مانجیری (Mangieri) سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، می‌گوید: برخی مواد غذایی می‌توانند به شما در لاغر شدن کمک کند، زیرا که این مواد غذایی ،در شما احساس سیری ایجاد کرده و اشتهای شمارا کم می‌کنند. با توجه به این مواد غذایی ،باید حواستان به غذا خوردنتان باشد و توجه کنید که چه مواد غذایی را در چه موقع از روز بخورید تا برای کاهش وزن و لاغر شدن به شما کمک کند.

غذاها و مواد غذایی لاغر کننده

1- لوبیا از مواد غذایی لاغر کننده

حبوبات منبع بسیار خوبی از پروتئین‌ها هستند که ارزان و سیرکننده می‌باشند. حبوبات همچنین سرشار از فیبرند و آهسته هضم می‌شوند. این بدان معناست که شما احساس سیری بیشتری می‌کنید، که ممکن است باعث شود شما غذای بیشتر نخورید.

2- لاغر شدن با سوپ

وعده‌غذایی‌تان را با یک فنجان سوپ شروع کنید، این باعث می‌شود شما غذای کمتری بخورید. مهم نیست که سوپ، پوره یا زبر باشد، فقط باید آبدار باشد. سوپی که می‌خورید برای لاغری است و باید فقط 100 تا 150 کالری داشته باشد، بنابراین خامه یا کره به آن اضافه نکنید.

3- شکلات تلخ و لاغری

آیا می‌خواهید بین وعده‌های غذایی‌تان از خوردن شکلات لذت ببرید؟حتماً یک یا دو تکه شکلات تلخ بخورید. شکلات تلخ بهتر از شکلات شیری است. در یک مطالعه، کسانی که شکلات تیره خورده بودند، نسبت به کسانی که شکلات شیری خورده بودند، بعد از گذشت چند ساعت،15% کمتر پیتزا خوردند.

چه مواد غذایی را در چه زمانی از روز بخوریم تا لاغر شویم؟

4- پوره سبزیجات

شما می‌توانید سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در عین حال میزان کالری دریافتی خود را با خوردن سبزیجات، کاهش دهید. محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، پوره گل‌کلم و کدوسبز را به پنیر اضافه کردند، مردم به همان اندازه قبل، پنیر را دوست داشتند، اما با خوردن همان میزان قبلی از پنیر، 200 تا 350 کالری کمتر دریافت کردند. سبزیجات سالم و کم‌کاری را به وعده‌های غذایی‌تان اضافه کنید، زیرا شما را سیر کرده و درعین‌حال کالری پایینی دارند.

5- تخم مرغ و سوسیس یک صبحانه لاغر کننده

یک صبحانه غنی از پروتئین ، ممکن است به شما کمک کند میان وعده کمتری بخورید. مطالعه‌ای بر روی زنان چاق جوان، نشان داد ، کسانی که روز خود را با 35 گرم پروتئین شروع کردند، احساس سیری بیشتری از خوردن غذا داشتند. اثر صبحانه با پروتئین بالا به نظر می‌رسد تا بعدازظهر باقی می‌ماند و به خاطر احساس سیری که تا بعد از ظهر طول می‌کشد ، لاغر شدن با روند سریعی اتفاق می‌افتد. مطالعات نشان داد ، زنانی که در وعده صبحانه مقداری پروتئین می‌خورند، نسبت به زنانی که غلات می‌خورند، محصولات شیرین و چرب کمتری در طول روز می‌خورند. درنتیجه خوردن مواد غذایی با پروتئین بالا در وعده صبحانه به کاهش وزن و لاغری کمک خواهد کرد.

6- آجیل از مواد غذایی لاغر کننده

یک مشت کوچک از بادام، بادام‌زمینی، گردو و گردوی آمریکایی را به‌عنوان میان وعده بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که آجیل می‌جوند، به‌طور خودکار در وعده‌های غذایی بعدی کمتر می‌خورند.

7- سیب یک میوه لاغر کننده

به‌جای آبمیوه، میوه ترد و خام را بخورید. تمام میوه‌های خام و ترد، اشتهای شما را کم می‌کنند. میوه‌های خام، فیبر بیشتری دارند و جویدن، پیامی به مغز می‌فرستد که انگار شما میزان زیادی مواد غذایی خوردید و باعث می‌شود احساس سیری کنید.

سیب یک میوه لاغر کننده

8- ماست و لاغری

ماست برای کمر شما مفید است. یک مطالعه در دانشگاه هاروارد (Harvard) به مدت یک دهه یا بیشتر، بیش از 120000 نفر را پیگیری کردند. از بین تمام مواد غذایی که ردیابی شدند، ماست نزدیک‌ترین ارتباط را با از کاهش وزن و لاغر شدن داشت.

9- گریپ‌فروت یک میوه لاغر کننده

گریپ‌فروت واقعاً به شما کمک می‌کند تا لاغر شوید، به‌خصوص اگر در معرض خطر بیماری دیابت باشید. محققان در کلینیک اسکریپس (Scripps) سن دیگو (San Diego) نشان دادند که وقتی افراد چاق نیمی از میوه گریپ‌فروت را قبل از هر وعده غذایی می‌خوردند، آن‌ها به‌طور متوسط در طی 12 هفته، 2 کیلوگرم وزن کم می‌کنند. نوشیدن آب گریپ‌فروت نیز همان نتایج را داشته است. اما خاصیت چربی سوزی آب گریپ‌فروت، اثبات‌شده نیست، فقط احساس سیری در فرد ایجاد می‌کند.
توجه داشته باشید: در شرایط دارویی خاصی، شما نباید گریپ‌فروت بخورید،لطفاً قبل از استفاده از دارو، در این رابطه با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر