هیدروکورتیزون (پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
هیدروکورتیزون (پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن)

هیدروکورتیزون پمادی برای رفع خارش بیرونی واژن

برای خارش واژن می‌توان از پماد هیدروکورتیزون استفاده کرد؟

خارش واژن معضلی است که تقریباً اکثریت قریب به اتفاق زنان و دختران آن را تجربه کرده‌اند. مطمئننا هنگام مواجهه با این مشکل آن‌قدر کلافه می‌شوید که به دنبال راهی برای خلاص شدن هر چه سریع‌تر از شر آن هستید. برخی از خانم‌ها از ما می‌پرسند که استفاده از پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن خطری مؤثر است؟ و اگر مؤثر است آیا خطری برای آن‌ها دارد یا خیر.

پماد هیدروکورتیزون یک پماد ضد التهابی و مرطوب کننده موضعی است که برای درمان مشکلات پوستی نظیر خارش و خشکی پوست تجویز می‌شود. این دارو در گروه داروهای بدون نسخه است که می‌توانید به راحتی با مراجعه به داروخانه آن را تهیه کنید. با این وجود به دلیل حساسیت ناحیه تناسلی چه در زنان و چه در مردان، بهتر است قبل از استفاده از هر داروی موضعی در این ناحیه، اطلاعات خود را افزایش دهید.

در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی به این سؤال شما کاربران عزیز پاسخ دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” خارش دستگاه تناسلی زنان ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید.

چه راهکارهای مؤثری برای درمان خارش واژن وجود دارد؟

قبل از اینکه به سراغ پماد هیدروکورتیزون برای درمان خارش واژن بروید، بد نیست با یک راهکار طبیعی برای درمان خارش واژن آشنا شوید. در هر حال پماد هیدروکورتیزون از مواد شیمیایی ساخته شده است و مسلماً به نفع شماست که از یک راه طبیعی به نتیجه برسید. این موضوع در دختران جوان‌تر که ناحیه واژن آن‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است، اهمیت بیشتری خواهد داشت.

درمان خارش واژن زنان و دختران

استفاده از حمام جوش شیرین برای درمان خارش واژن

شما می‌تواند با استفاده کردن 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین به حمام آب گرم، یک محلول ضد التهاب و ضد خارش مناسب آماده کنید. سپس به مدت 20 دقیقه در این حمام شناور شوید و با حرکت پاها اجازه دهید که این محلول به خوبی با ناحیه واژن تماس پیدا کند. برخی هم حمام سرکه را پیشنهاد می‌کنند، با این وجود برای دختران جوان‌تر بهتر است که از حمام جوش شیرین بهره ببرند.

در پایان نباید از صابون و هر ماده شوینده دیگری استفاده شود. بهتر است این کار را هر 4 ساعت و برای دو روز تکرار کنید تا به این وسیله تمام مواد شوینده، ادرار یا دیگر مواد التهاب زا که در ناحیه واژن تجمع کرده‌اند پاک شوند. معمولاً خارش واژن در بسیاری از افراد پس از نشستن در این حمام به خوبی برطرف می‌شود.

آیا شما هم به دنبال راهی برای درمان “ خارش واژن ” هستید؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

استفاده از پماد هیدروکورتیزون برای درمان خارش واژن

روشی که در بالا ذکر شد معمولاً در خیلی از افراد مؤثر واقع می‌شود، خصوصاً در دختران جوان. در صورتی که این روش، خارش واژن شما را برطرف نکرد، می‌توانید از پماد هیدروکورتیزون 1% استفاده کنید. شما می‌توانید بعد از نشستن در حمام جوش شیرین و خشک کردن ناحیه، قدری روغن بچه به ناحیه واژن خود بزنید. سپس از پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن استفاده کنید.

زمانی که برای اولین بار از پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن استفاده می‌کنید، ممکن است قدری سوزش احساس کنید که طبیعی است. می‌توانید برای خارش نواحی داخلی واژن نیز یک لایه نازک از آن را استفاده کنید. دقت کنید که نیاز نیست این پماد را ماساژ دهید و از ورود آن به مجاری ادراری و تناسلی اجتناب کنید. برای گرفتن نتیجه، این کار را برای دو تا سه بار در روز انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” روش های درمان خانگی عفونت قارچی واژن ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا  مراجعه کنید.

پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن

برای جلوگیری از بازگشت خارش واژن از نکات زیر پیروی کنید.

گرچه استفاده از حمام جوش شیرین و یا پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن تا حد زیاد مشکل شما را برطرف خواهد کرد، اما رعایت نکاتی برای پیشگیری از بروز مجدد آن ضروری است.

  • خارش یا مالیدن ناحیه واژن را به حداقل برسانید.
  • همیشه ناحیه واژن را با آب فراوان شستشو دهید و از صابون استفاده نکنید.
  • برای پیشگیری از بروز مجدد خارش واژن از لباس‌زیرهای نخی و آزاد استفاده کنید. ترجیحاً از لباس‌زیرهایی استفاده کنید که قابلیت جذب دارند.
  • ناحیه واژن را خنک نگه دارید، خصوصاً هنگام شب.
  • منطقه واژن را یک یا دو بار در روز با آب ولرم بشویید یا از پدهای پاک‌کننده غیر صابونی استفاده کنید.
  • از مرطوب ماندن ناحیه جلوگیری کنید و همیشه آن را با دستمالی لطیف خشک کنید.
  • از انجام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری یا اسب‌سواری اجتناب کنید.
  • برای پیشگیری از خارش واژن مدت‌زمان حمام را به کمتر از 15 دقیقه برسانید و بلافاصله بعد از حمام، ادرار کنید.
  • بهتر است شب‌ها لباس‌زیر نپوشید تا منطقه واژن در معرض هوا قرار داشته باشد.
  • آب فراوان بنوشید تا ادرارتان غلیظ و پررنگ نباشد. ادرار غلیظ یکی از دلایل بروز خارش واژن است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان عفونت های زنانه با عسل ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا  مراجعه کنید.


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام. من بیست سالمه. و مجردم. در ناحیه واژنم فقط خارش دارم. تابستون چون عرق میکردم بیشتر بود این خارش. ولی حالا کمتر شده. چیکار کنم ک کلا رفع بشه. قدیم رفتم دکتر ی پماد باجلد آبی دادن. اولش هیدرو نوشته بود. با اون فورا خوب میشدم. الان کلوتریمازول مصرف میکنم فایده ای نداره.چی مصرف کنم خوب بشم؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام علت های ایجاد کننده خارش واژن در درجه اول باکتری است و بعد از آن قارچ. میتوانید با افزایش مصرف مواد پروبیوتیک مثل ماستهای پروبیوتیک میتوان خارش را بهبود بخشید. همچنین میتوانید یک استکان سرکه سیب را در یک لگن آب گرم مخلوط کرده و روزی دوبار به مدت ده دقیقه در آن بنشینید. همیشه لباس زیر نخی بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ مثل لگ یا شلوارهای جذب که اجازه عبور هوا را نمیدهند خوددارری کنید. با استفاده از ژل های شست و شوی بانوان خود را بشویید و بعد از شست و شو حتما مل را خشک کنید. برای مصرف مجدد پماد هیدروکوتریزون به پزشک مراجعه کنید. برای مطالعه بیشتر مقاله زیر را بخوانید. خارش دستگاه تناسلی زنان روش های درمان خانگی عفونت قارچی واژن
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من الان ٢ روزه كه واژنم متورم و قرمز شده و داخل آن سفيدك زده و ترشحاتم سفيد پنيري شده و خارش هم دارم ازدواج كردم و دفعه دومم هست اين اتفاق ميفته برام دفعه اولم ٥ سال پيش بود كه اينجوري شدم امروز پماد كلوتريمازول موضعي گرفتم و استفاده كردم ميشه لطفا راهنماييم كنيد چي استفاده كنم خوب بشم؟ فقط زود جواب من و بديد ممنون ميشم خيلي دارم اذيت ميشم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی احتمالا شما دچار عفونت باکتریایی یا قارچی شده اید. در برخی مواقع وجود حساسیت ها باعث پیدایش عفونت میشوند. شاید شما به موادی مانند پودر شوینده، نرم کننده لباس، صابون های عطری یا موارد دیگر حساسیت دارید. بهتر است برای شست و شوی واژن از شوینده های مخصوص آن که از داروخانه میتوانید تهیه کنید، استفاده نمایید. همچنین خشک و تمیز نگه داشتن واژن یک روش بسیار مفید است. حتما هر بار پس از شست و شو با استفاده از دستمال کاغذی محل مورد نظر را خشک نمایید. از پوشیدن لباس هایی که رطوبت را در خود به دام می اندازند، مانند لباس زیرهای پلاستیکی، شلوار جین های جذب، لباس های ورزشی چسبان و شلوار های لگینگ خودداری نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

ایا بتامتازون برای عفونت قارچی خوبه؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما بتامتازون تاثیری در درمان عفونت نداره ولی میتونه به کاهش التهاب و خارش شما کمک کنه. در کل پیشنهاد میکنم علت مشکل خودتون رو به طور ریشه ای حل کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام وقتتون بخیر من مجردم بعد از خوردن قرص مدرکسی پروژسترون پریود شدم بعد از پاک شدنم دچاره خارش در واژن و سوزش در ادرارم شدم با داشتن پماده تریامسیون ان ان خارش واژنم رفع شد ولی احساس سوزش دارم واحساس میکنم یه چیزی به من آویزون است قبلش ترشحات شیری و کش دار داشتم ولی الان از دیروز صبح ترشحات قهوه ای تیره مایل به قرمز رو دارم می خوام بدانم اینا چی هستند من رو نگران کرده است ممنون میشم من رو راهنمایی کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام تغییر رنگ ترشحات شما به دلیل مصرف همین قرص ها است. لکه های خون هستند که از شما خارج میشوند و بعد از مصرف این قرص ها طبیعی است اما اگر چرخه قاعدگی شما دچار مشکل شد حتما به پزشک مراجعه کنید. برای رفع خارش نیز میتوانید از ژل شست و شو و سرکه سیب استفاده کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام چهل سال سن دارم و با مراجعه به دكتر زنان و تشخيص، به احتمال زياد مبتلا به عفونت لگن هستم. علايم : دردكمر و پا و ترشح خيلي زياد .هيچ علايم ديگه اي ندارم .دو ساله كه درگير اين بيماري هستم.
درمان دارويي : سال گذشته مترونيدازول هر دوازده ساعت دو عدد براي يك هفته و سه روز استراحت، تينيدازول هر دوازده ساعت دو عدد براي يك هفته، فلوكونازول داكسي سايكلين و خيلي داروهاي ديگه مصرف كردم ولي خوب نشد.فقط براي مدتي درد كمر و پا و ترشحات قطع ميشد و امسال به مدت پانزده روز مداوم مترو هر دوازده ساعت دوعدد خوردم، البته آزيترومايسين ٥٠٠هم در كنارشون مصرف كردم. آمپول جنتامايسنم زدم، فايده نداشته. ميگن عفونتت مقاومه. شما بگيد من چكاركنم ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام اگر با خوردن انواع آنتی بیوتیک عفونت شما همچنان در بدن باقی مانده است، بهتر است روش دیگری را برای مقابله با عفونت انتخاب کنید. در مرحله اول نوع باکتری آلوده کننده باید شناسایی شود. میتوانید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید تا آزمایش نمونه برداری را برای شما تجویز کند. بعد از انجام آزمایش نوع آلودگی و آنتی بیوتیک مناسب آن شناسایی میشود و میتوانید درمان را پیش بگیرید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من عفونت رحم ووازن دارم وچون 50 سالمه چند ماه یک دفعه خون ریزی دارم علتشو نمیدونم در ضمن از پماد نمیتونم استفاده کنم دارو خوراکی چی مصرف کنم ایا درمان حضوری دارید ایا طب سوزنی موثر در درمان عفونت هست در ضمن مدتی پوست بدنم تیره شده وخونم علیز وسیاه شده عرق خا رشتر وکاسنی هم مصرف میکنم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام همه خانم ها در سن بین 45 تا 55 سالگی یائسه میشوند. یعنی ترشح هورمون های زنانه مثل استروژن در آنها کاهش میابد و در نتیجه آن خون ریزی ماهانه در ابتدا نامنظم و سپس به صورت کامل تا آخر عمر متوقف میشود. علائمی که اشاره کردید به همراه بسیاری علائم دیگر (مثل گر گرفتن، تپش قلب و نداشتن خواب راحت) همگی از علائم یائسگی هستند. برای درمان عفونت واژن میتوانید از ژل شست و شوی واژن استفاده کنید. این ژل شست و شو حتما باید مناسب خانم های یائسه باشد. همچنین برای کاهش علائم این دوره میتوانید مکمل های مخصوص دوره یائسگی را مصرف کنید. مراجعه به پزشک عمومی نیز به شما توصیه میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر