کشف جدیدترین مواد شیمیایی خطرناک در فست فود ها

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کشف جدیدترین مواد شیمیایی خطرناک در فست فود ها

فست فود ها و مواد شیمیایی خطرناک

اخبار سلامت : آیا به خوردن دائمی فست فود ها و مواد سرخ کردنی عادت دارید؟ آیا انواع فست فود را بیش از حد استفاده می‌کنید؟متاسفانه عده زیادی از مردم به خوردن دائمی فست فود ها عادت کرده‌اند و به همین دلیل است که روز به روز نگرانی متخصصان ، راجع به سلامت جامعه گسترش می‌یابد و بیماری‌های متفاوتی گریبان گیر مردم می‌شود. اخبار جدیدی در رابطه با فست فود ها منتشر شده است، این اخبار خطرناک بودن استفاده از فست فود ها را بیان می‌کند.مصرف این غذاها موجب افزایش قرار گرفتن شما در معرض مواد شیمیایی خطرناکی به نام فتالات می‌شود.

فتالات معمولاً در مواد غذایی بسته بندی شده ، غذاهای آماده و فست فود ها وجود دارد. با توجه به مطالعاتی که روی 9000 شرکت کننده انجام شده است، با توجه به رژیم غذایی این افراد طی 24 ساعت قبل از انجام مطالعه ، پژوهشگران دریافتند که افرادی که به تازگی فست فود بیشتری مصرف کردند، سطح فتالات در نمونه ادرار آن‌ها بالاتر(40% بالاتر) است. کنگره‌ای که در سال  2008 برگزار شد ، استفاده از فتالات را در اسباب‌بازی‌های کودکان ممنوع کرد. اما هنوز روشن نیست که چگونه قرار گرفتن در معرض فتالات از طریق خوردن فست فود روی سلامت بزرگ‌سالان تاثیر می‌گذارد.

اثرات مضر فتالات

قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی (فتالات) در دوران جنینی و در اوایل دوران کودکی مشکلات سلامتی خاصی را در مدل‌های حیوانی ایجاد می‌کند.همچنین این ماده شیمیایی می‌تواند مشکلات تناسلی و ناباروری در مردان ایجاد کند.

سخن آخر راجع به تغذیه مناسب

با توجه به این مطالعات، استفاده مکرر از فست فود ها بسیار مضر بوده و سلامتی فرد را به خطر می‌‌اندازد. در نتیجه در مصرف مواد غذایی آماده و فست فود تجدید نظر کنید. بهتر است خود و خانواده‌تان را به مصرف مواد غذایی سالم تشویق کنید تا سلامت شما تضمین شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر