بهترین روش‌ها برای درمان طبیعی بیماری آسم چیست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهترین روش‌ها برای درمان طبیعی بیماری آسم چیست

با این درمان‌ طبیعی بیماری آسم ، به‌راحتی نفس بکشید

مجله پزشکی و سلامتبیش از 24 میلیون نفر در ایالات‌متحده درگیر آسم هستند. بسیاری از درمان‌های سنتی، استفاده از دارو را برای تسکین علائم حملات آسم، تجویز می‌کنند. با این حال، بهترین راه برای درمان طبیعی بیماری آسم ، جلوگیری از مواجه شدن با محرک‌های آسم است. درمان طبیعی بیماری آسم جایگزین و مکمل خوبی برای درمان آسم است. درمان طبیعی بیماری آسم بهترین راه برای کاهش تعداد مبتلایان به آسم در سراسر دنیا است.

1- مدیتیشن و یوگا راهی برای درمان طبیعی بیماری آسم

استرس یک ماشه خطرناک برای راه‌اندازی حملات آسم است. یوگا و مدیتیشن تمرین‌هایی هستند که استرس فرد را کاهش داده و در عین حال با تکنیک‌های تنفس، حجم ریه‌های فرد را بیشتر کرده و موجب درمانطبیعی بیماری آسم و کاهش علائم بیماری می‌شود. تنفس عمیق مورد استفاده در طول مدیتیشن و یوگا فرد مبتلا به آسم را به سمت آرامش سوق داده و تنفس فرد را تصحیح می‌کند.

2- درمان طبیعی بیماری آسم با طب سوزنی

طب سوزنی یک راه برای درمان طبیعی بیماری آسم است. در طب سوزنی، فرد متخصص سوزن کوچکی را به نقاط خاصی از پوست وارد می‌کند تا تعادل انرژی بدن برقرار شود. هرچند مطالعات قادر به اثبات اثربخشی طب سوزنی برای درمان آسم نبوده‌اند اما برخی اعتقاد دارند که طب سوزنی به‌راحتی موجب درمان آسم و کاهش حملات و علائم بیماری می‌شود. طب سوزنی موجب افزایش آرامش فرد شده و حرکات تنفسی بیمار را طوری تنظیم می‌کند که موجب درمان طبیعی بیماری آسم می‌شود.

3- بیوفیدبک

بیوفیدبک (پس‌خوراند زیستی) جایگزین خوبی برای روش‌های دارو درمانی است. اگرچه ذهن قادر به رفع کامل علائم بیماری‌هایی مثل آسم نیست ولی استفاده از قدرت ذهن تا حد زیادی می‌تواند این علائم را کاهش دهد. در این روش از دستگاه‌های نظارت الکترونیکی برای کنترل وضعیت بدن استفاده می‌شود. به‌طور مثال استفاده از روش بیوفیدبک بهترین روش درمان آسم است که موجب بهبود عملکرد ریه و جریان راه‌های هوایی می‌شود و از این طریق درمان آسم تسهیل می‌گردد.

بیوفیدبک

4- حمام بخار برای درمان طبیعی بیماری آسم

حمام بخار یکی از راه‌های درمان طبیعی بیماری آسم و علائم آن است. بخار گرم یک درمان رایج برای باز کردن راه‌های هوایی است (حتی در هنگام سرماخوردگی). البته این یک درمان نیست، اما یک روش ساده و آرامش‌بخش برای کاهش علائم بیماری است. توجه کنید که بخار حمام، خیلی گرم نباشد، زیرا می‌تواند علائم آسم را تشدید کند.

5- رژیم غذایی در درمان طبیعی بیماری آسم

اگرچه یک رژیم غذایی متداول و سحرآمیز برای درمان آسم وجود ندارد. اما هرکسی به مرور زمان متوجه می‌شود که کدام مواد غذایی علائم آسم را تشدید و کدام علائم بیماری‌اش را التیام می‌بخشد. درنتیجه هر فردی می‌تواند رژیم غذایی منحصر به فردی برای درمان طبیعی بیماری آسم و کاهش علائم بیماری داشته باشد. اما بر طبق مطالعات انجام شده، توصیه‌های غذایی خاصی برای بیماران مبتلا به آسم و درمان آسم وجود دارد که به نفع بیماران مبتلا به آسم می‌باشند، این موارد عبارت‌اند از: افزایش ویتامین C و D، اجتناب از سولفیت‌ها، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها. حفظ وزن مناسب نیز به درمان طبیعی بیماری آسم و کاهش علائم بیماری کمک می‌کند.

6- درمان طبیعی بیماری آسم با سیر و زنجبیل

بسیاری از پزشکان ترکیب گیاهان مختلف را برای درمان طبیعی بیماری آسم توصیه می‌کنند، زیرا عوارض جانبی کمتری ایجاد می‌کنند و با داروهای افراد مبتلا به آسم، تداخل کمتری دارند. زنجبیل و سیر هر دو خواص ضدالتهابی دارند و برای مدیریت بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید هستند. این درمان‌های طبیعی موجب کاهش التهاب ریه شده و به پیشگیری، درمان آسم و کاهش حملات و علائم بیماری کمک می‌کنند.

درمان طبیعی بیماری آسم با سیر و زنجبیل

7- اسیدهای چرب امگا 3

ماهی یکی از مواد غذایی سرشار از امگا 3 است که به کاهش التهاب راه‌های هوایی، بهبود عملکرد ریه و پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. برای درمان طبیعی بیماری آسم و کاهش علائم بیماری، مکمل امگا 3 و یا مواد غذایی سرشار از امگا 3 مانند ماهی، دانه کتان و گردو بخورید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر