درمان طبیعی سرطان معده (6 گیاه مهم ضد سرطان معده)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان طبیعی سرطان معده (6 گیاه مهم ضد سرطان معده)

داروی گیاهی برای سرطان معده

مجله پزشکی و سلامت : سرطان معده (gastric cancer)، وضعیتی است که در آن تومور، در دیواره داخلی معده گسترش‌یافته است. افراد مسن و مردان، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده قرار دارند. متأسفانه ایرانی‌ها رکورددار سرطان معده در جهان بوده و در حال حاضر کشور ما بیشترین آمار این سرطان را در جهان دارد. سخت‌ترین کار در سرطان معده، تشخیص آن است چراکه تقریباً هیچ علامت و یا ناراحتی ندارد. علائم سرطان معده می‌تواند به‌راحتی با داروهای گیاهی و مشاوره با پزشک معالج، درمان شود. در اینجا برخی از بهترین داروهای گیاهی برای سرطان معده را عنوان می‌کنیم.

مهمترین گیاه ضد سرطان کدام است

۱- درمان طبیعی سرطان معده سیر

سیر، دو ترکیب مهم گوگرددار به نام‌های آلیسین و آلین دارد که هم عامل ایجاد بوی سیر هستند و هم خواص دارویی دارند. این ترکیبات عالی گوگرددار، مانع از رشد سلول‌های سرطانی و یا تومور در پوشش داخلی معده می‌شوند. علاوه بر این، افرادی که از سیر در رژیم غذایی خود استفاده نمی‌کنند، بیشتر، در معرض خطر ابتلا به سرطان معده قرار دارند.
به‌علاوه، سیر، حاوی ترکیبات ضدویروسی و ضد باکتری اعجاب‌آوری است که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. سیر، به شکل کپسول‌های E.C (کپسول‌های پوشش‌دار روده‌ای) نیز در دسترس است. دوز توصیه‌شده قرص سیر برای درمان سرطان معده، 900 میلی‌گرم است که باید به مدت 1 ماه استفاده شود. البته افرادی که وارفارین و یا سایر داروهای انعقادی را مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف سیر در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنند.

۲- گیاه آندروگرافیس پانیکولات یک داروی گیاهی برای سرطان معده

آندروگرافیس پانیکولاتا (Andrographis paniculata) گیاهی است از خانواده ارزن، که بومی هند و چین است و در مبارزه با عفونت‌هایی ازجمله ایدز و سرطان، بسیار مؤثر است. خواص ضد سرطانی این گیاه، مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود. این گیاه سبب تسهیل سیگنال مسیرهای انتقال می‌شود درنتیجه انتقال سالم سیگنال کمک می‌کند تا در متابولیسم سلولی، بین سایت‌های گیرنده داخل سلولی و تقسیم سلولی ارتباط مؤثر برقرار شود. چنین کاری، سبب جلوگیری از هرگونه دخالت در چرخه سلولی که ممکن است به گسترش سرطان منجر شود، می‌شود. دوز توصیه‌شده از این گیاه برای درمان سرطان معده ۲۰۰ میلی‌گرم در روز است.

مهمترین گیاه ضد سرطان : آندروگرافیس

۳- چای سبز برای درمان سرطان معده

چای سبز که از برگ‌های گیاه کاملیا سینسیس (Camellia Sinensis) به‌دست می‌آید، برای درمان و نیز پیشگیری از بیماری‌ها و اختلالات مختلف ازجمله سرطان معده مفید است. این خواص شگفت‌انگیز ضد سرطانی چای سبز به دلیل حضور دو ترکیب آنتی‌اکسیدانی برجسته به نام‌های کاتچین و پلی‌فنول است. به‌علاوه، چای سبز حاوی عناصر اصلی ضد سرطان، به نام اپی گالو کاتچین 3- گالات (EGCG) است.

۴- درمان طبیعی سرطان معده با قارچ میتاکی

قارچ میتاکی، گونه‌ای از قارچ‌های بومی شمال شرق ژاپن است که عصاره آن، به‌طور قابل ملاحظه‌ای سبب کاهش استرس و افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. درواقع، قارچ میتاکی، سبب افزایش توانایی ذاتی بدن در مبارزه با عوامل سرطان‌زا می‌شود. دوز توصیه‌شده عصاره میتاکی برای درمان سرطان معده، 5 گرم است. بیماران مبتلابه مولتیپل اسکلروزیس (M.S) باید از مصرف آن اجتناب کنند.

درمان گیاهی سرطان معده با قارچ میتاکی

۵- درمان گیاهی سرطان معده با انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی که نام محلی آن املا (Amla) می‌باشد در زمان‌های قدیم برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است و خاصیت ضد سرطانی آن فوق‌العاده است. انگور فرنگی، سبب مهار سلول‌های سرطانی معده می‌شود و به‌راحتی در شکل‌های پودر، قرص، چای و شربت در دسترس است. برای دیدن نتایج اثبات‌شده اثر املا بر سرطان معده، باید حداقل به مدت ۴ ماه استفاده شود.

۶-جینسینگ آسیایی مهمترین گیاه ضد سرطان

این گیاه، بومی چین است که در زمان‌های قذیم، به‌عنوان یک درمان برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است. ریشه آسیایی جینسینگ که به‌عنوان یک دارو استفاده می‌شود، حاوی ترکیبات فیتواستروژنی فعال مانند جین سنوزید (ginsenosides) است که مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. این ترکیب، همچنین سبب کوچک شدن تومورها می‌شود.

داروی ضد سرطان معده

توجه مهم! درمان سرطان معده با داروهای گیاهی

لطفاً درمان‌های خانگی را پس از تحقیق و مشورت یه کار گیرید چراکه هر درمانی، خطرات و عوارض احتمالی خود را دارد که ممکن است شما آن را نادیده گرفت باشید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع : (searchhomeremedy)

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر