ورزش مناسب برای پوکی استخوان و بهبود سلامت استخوان ها

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ورزش مناسب برای پوکی استخوان و بهبود سلامت استخوان ها

ورزش دارویی برای پوکی استخوان

مجله پزشکی و سلامتورزش داروی قوی برای افراد مبتلابه پوکی استخوان و راهی مناسب برای حفظ سلامت استخوان‌ ها است که به کاهش از دست دادن استخوان و ایجاد عضلات قوی‌تر کمک می‌کند. هنگامی که ورزش می‌کنید ، احتمال شکستگی استخوان و افتادن شما کم‌تر می‌شود ، در نتیجه سلامت استخوان های شما حفظ می‌شود. نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که هر تمرینی برای سلامت استخوان شما مناسب نیست ، بلکه اگر می‌توانید باید ورزشی انجام دهید که عضلات شما را تقویت کند. برای حفظ سلامت استخوان‌هایتان باید ورزش‌های متحمل وزن انجام دهید.

چرا ورزش متحمل وزن؟

ورزش‌های متحمل وزن ، ورزش‌های ایستاده‌ای هستند که از دست و پای شما حمایت می‌کنند و از آنجایی که نیروی گرانش به استخوان‌‌های بدن فرد وارد می‌شود ، موجب ساخت سلول‌های استخوانی بیشتر می‌شود . توجه کنید که اگر شما پوکی استخوان شدید دارید ، باید حواستان به ورزش‌هایی که انجام می‌دهید ، باشد. بنابراین قبل از مصرف هر ورزشی، با دکتر خود صحبت کنید تا مطمئن شوید آن ورزش برای شما مناسب است.

ساخت عضله با وزنه

بلند کردن وزنه و یا استفاده از تجهیزات مقاومتی در ورزشگاه ، موجب ساخته شدن هم زمان توده استخوان و عضله می‌شود. به صورت یک روز در میان به باشگاه بروید و با استفاده از وزنه عضله سازی کنید و سلامت استخوان ‌های شما تضمین شود. اگر قصد دارید وزنه سنگینی بلند کنید ، حتماً با مربی خود مشورت نمایید.

رقصیدن ، راهی برای سلامت استخوان

رقص یک تمرین خوب برای سلامت استخوان ، عضلات ، پا ، مغز و تقویت قلب است. از آنجایی که در هنگام رقص ، روی پاهای خود ایستاده‌اید ، استخوان‌های شما تقویت می‌شود . رقص یک ورزش فکری است ، زیرا باید مراحل و توالی‌های مختلف رقص را به خاطر بسپارید ، در نتیجه رقص یک تمرین خوب برای مغز است.

رقصیدن ، راهی برای سلامت استخوان

رسیدگی به باغ و باغچه راهی برای افزایش سلامت استخوان ها

آبیاری و رسیدگی به درختان ، نوعی ورزش است ، زیرا در این کار پیاده‌روی می‌کنید ، خم و راست می‌شوید و روی پاهایتان می‌ایستید. خم و راست شدن برای افرادی که پوکی استخوان دارند ، بسیار مناسب است ، زیرا موجب افزایش سلامت استخوان آن‌ها می‌شود . در نظر داشته باشید که اگر به پوکی استخوان شدید ، مبتلا هستید ، از خم و راست شدن زیاد و پیچش کمر خودداری کنید تا سلامت ستون فقرات شما ، به خطر نیفتد.

پیاده روی سریع و سلامت استخوان

راه رفتن سریع حتی برای مدت کوتاه ، بیش‌ترین مزایا را برای سلامت استخوان دارد. سه مرتبه پیاده روی کوتاه همان مزایای یک مرتبه پیاده‌روی طولانی را دارد. پیاده روی سریع برای سلامت قلب مناسب است. پیاده روی روی تردمیل نیز بهترین مزایا را برای سلامت استخوان های شما دارد.

انجام ورزش‌های هوازی (ایروبیک)

انجام ورزش‌های هوازی ، استخوان‌های شما را تقویت کرده و موجب می‌شود که استخوان‌ های شما تحمل نیروهای مختلف را پیدا کنند. بهترین انتخاب برای کسانی که به پوکی استخوان شدید مبتلا هستند ، انجام ورزش‌های هوازی در آب برای حفظ سلامت استخوان است.

آیا شنا برای سلامت استخوان ها مفید است؟

شنا تمرینی بسیار عالی برای تقویت عضله ، قلب و ریه است. اما به دلیل اینکه آب شما را بالاتر از سطح زمین نگه می‌دارد، نقشی در تقویت استخوان شما ندارد (زیرا بر روی استخوان‌های پای شما فشار گرانشی وارد نمی‌شود) . شنا برای افراد مبتلابه پوکی استخوان شدید و یا آرتریت مناسب است ، زیرا انجام ورزش‌های متحمل ورزش برای سلامت استخوان این افراد خطرناک است.

آیا شنا برای سلامت استخوان ها مفید است؟

با ورزش یوگا انعطاف‌پذیر شوید

اگرچه به نظرتان می‌رسد که یوگا ورزش ملایمی است ، اما نه تنها بدن شما را منعطف ، بلکه استخوان‌هایتان را نیز تقویت می‌کند. انجام حرکات ورزشی یوگا ، به ویژه حرکات ورزشی خم شدن به سمت جلو ، برای افراد مبتلابه پوکی استخوان مناسب است. البته بیماران مبتلابه پوکی استخوان ، باید راجع به حرکاتی که جست و خیز زیادی دارند ، با پزشک خود مشورت کنید.

بهبود تعادل

حفظ تعادل برای افراد مبتلابه پوکی استخوان بسیار اهمیت دارد ، زیرا اگر این افراد بتوانند تعادل روی پاهایشان را حفظ کنند ، احتمال افتادن و شکستگی استخوان‌ در این افراد کاهش می‌یابد . تای چی یک ورزش برای تقویت پاها و افزایش تعادل است. برای بهبود تعادل ، به یک فیزیوتراپی مراجعه کنید تا ورزش‌های مناسب برای حفظ تعادل و سلامت استخوان را برای شما تجویز کند.

برای سلامت استخوان ، چند وقت یک بار باید ورزش کنید؟

برای افزایش سلامت استخوان ، حداقل 4 روز در هفته ورزش‌های متحمل وزن مثل پیاده روی یا رقص انجام دهید . اگر می‌توانید 30 دقیقه پشت سر هم ورزش یا پیاده روی کنید ، اما اگر قادر نیستید ، دو یا سه قسمت 15-10 دقیقه‌ای ورزش کنید. علاوه بر پیاده روی ، حداقل دو بار در هفته ، تمرینات ساخت عضله ، انجام دهید. فراموش نکنید که برای حفظ سلامت استخوان به انجام ورزش‌های کششی نیز نیاز دارید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر