چگونه عصبانیت شوهرم را کنترل کنم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه عصبانیت شوهرم را کنترل کنم

چگونگی برخورد با عصبانیت شوهر

مجله سلامت : بسیاری از زنان با عصبانیت شوهر خود مشکل دارند و آن را به یک آتشفشان فعال تشبیه می‌کنند اما تفاوت اصلی میان این دو این است که به راحتی می‌توانید عصبانیت شوهرتان را کنترل کنید. در برخی موارد عصبانیت شوهر شما به مراتب قابل کنترل‌تر از آتشفشان است؛ حداقل شما می‌توانید خودتان را برای مقابله با کسی که زندگی و عشقتان را به او سپرده‌اید آماده کنید.

ممکن است اثرات عصبانیت شوهر شما مستقیماً به شما وارد شود ولی شما می‌توانید با تغییر رویکرد ذهنی خود، در کنترل خشم شوهرتان بسیار مؤثر و مفید باشید.

راه‌های مقابله با عصبانیت شوهر

از عصبانیت شوهر خود نترسید

از عصبانی شدن شوهر خود نترسید! اغلب اوقات عصبانی شدن ناشی از نداشتن قدرت واقعی است. عصبانیت شوهر شما نشان دهنده این می‌تواند باشد که او نمی‌تواند به شرایط خود کنترل داشته باشد.

روی اقدامات خود تمرکز کنید

در مورد اینکه آیا شما در ایجاد این خشم نقش داشته‌اید فکر کنید. لازمه این تفکر این است که با خودتان صادق باشید؛ اگر نقش مهمی در ایجاد عصبانیت شوهر خود داشته باشید، این امر نیاز به قبول کردن مسئولیت‌های خود دارد و شاید نیاز باشد از شوهر خود عذرخواهی کنید. با این حال اگر شما در عصبانیت شوهرتان مقصر نیستید، اولویت شما این است که به او بفهمانید کجا دچار اشتباه شده و برداشت اشتباهی داشته است.

بدانید که عصبانیت شوهر شما می‌تواند از روی عادت باشد

بدانید که خشم یک عادت است. اغلب اوقات مردها برای عصبانی شدن شرطی می‌شوند و عصبانیت شوهر شما برایش یک عادت ساده است. این تقصیر شما نیست که شوهرتان این عادت بد را دارد، بنابراین خودتان را به خاطر تقصیرات شوهرتان سرزنش نکنید. اگرچه عصبانیت شوهر یک حالت غیر معمول است که ممکن است با کلماتش شما را برنجاند، اما شما باید سعی کنید با روش‌های درست به او بفهمانید که اخلاق او ناپسند است.

بدانید که عصبانیت شوهر شما می‌تواند از روی عادت باشد

سعی نکنید سلطنت کنید

سعی نکنید خشم شوهر تان را کنترل کنید. اولین چیزی که برای مقابله با عصبانیت شوهرتان باید بر آن تمرکز کنید آن است که نباید سعی کنید که شوهرتان را تغییر دهید زیرا شما نمی‌توانید. تنها چیزی که شما می‌توانید کنترل کنید چگونگی واکنش شما نسبت به عصبانیت شوهرتان است؛ به عبارت دیگر او می‌تواند آتش به پا کند اما این شما هستید که اجازه سوختن خودتان را می‌دهید.

به یاد داشته باشید:

مردان عصبانی خودشان نیز رنج می‌برند. وقتی یک مرد یک زن را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد، او نیز خودش رنج می‌برد. اگرچه عصبانیت شوهر باعث می‌شود احساس قدرت او بیشتر شود، اما او را از درون می‌سوزاند. در نهایت، این احساس کلیشه‌ای از “مردانگی” تأثیر منفی بر سلامت جسمی و معنوی شوهر شما دارد. سعی کنید درک بیشتری از احساس مردانگی و عصبانیت شوهرتان داشته باشید، زیرا ممکن است نتیجه منفی بر سلامت روحی شوهرتان داشته باشد.

عصبانیت شوهر شما نشانه ضعف اوست

با وجود اینکه در فرهنگ ما خشم نشانه قدرت است اما این باور غلطی است زیرا عصبانیت شوهرتان نشانه ضعف او است، نه قدرت. مردان قوی و با اعتماد به نفس نیازی به عصبانیت ندارند و فقط کسی که احساس ناامنی می‌کند، عصبانی می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید زیرا می‌توانید با به خاطر داشتن ضعف شوهرتان، با عصبانیت شوهر خود مقابله کنید.

شوخی و خوشمزگی بهترین سلاح برای مبارزه با عصبانیت شوهر

هنگامی که شما در یک لحظه جدی شاهد عصبانیت شوهر خود هستید، به یاد داشته باشید که خنده بهترین دارو برای شما و اوست. زمانی که با عصبانیت شوهر خود مواجه می‌شوید، در مورد برخی چیزهایی که باعث خنده شما می‌شوند فکر کنید. مثلاً می‌توانید جوک مورد علاقه او را برایش تعریف کنید تا شوهرتان آرام‌تر شود.

شوخی و خوشمزگی بهترین سلاح برای مبارزه با عصبانیت شوهر

نکته روانشناسی سریع برای مقابله با عصبانیت شوهر

یک مرد ممکن است برای همسرش عصبانی شود تا احساسات خود را سرکوب کند و یا اینکه جلوی بروز احساسات خود را بگیرد. در واقع زنان برای سرکوب احساست درونی خود گریه می‌کنند، اما مردان گریه نمی‌کنند و در عوض با تهاجم عصبی گریه خود سرکوب می‌کنند و احساسات خود را بروز می‌دهند.

پیشنهادهای کلی برای مقابله با عصبانیت شوهر

در پاسخ به عصبانیت شوهر خود عصبانی نشوید

عاقلانه نیست که در پاسخ به عصبانیت شوهرتان عصبانی شوید. اگر سکوت کنید و آرام باقی بمانید، شوهرتان از عصبانیتش خجالت می‌کشد و مطمئناً با احترام بیشتری با شما برخورد خواهد کرد.

راجع به ادامه زندگی‌تان تصمیم بگیرید

اگر عصبانیت شوهر شما به حدی است که زندگی را برای شما دشوار کرده و مادام در حال دعوا کردن هستید، باید راجع به ادامه زندگی مشترک خود تصمیم بگیرید. نقاط مثبت و منفی زندگی خود را روی کفه ترازو بریزید و بسنجید که آیا ادامه دادن در این شرایط بهتر است و یا جدا شدن. همه ابعاد زندگی خود را در نظر بگیرید و به فرزندانتان فکر کنید، تصمیم سختی است، اما باید تصمیم درستی راجع به ادامه زندگی‌تان بگیرید. اگر می‌خواهید به زندگی با همسرتان ادامه دهید باید از راه درستی عصبانیت شوهر خود را کنترل کنید و به فکر مشاوره با یک روانشناس باشید.

عکس‌العمل شما نسبت به عصبانیت شوهر تان هم است

برخی از فلسفه‌های شرقی، خشم را عمیقاً مورد بررسی قرار داده‌اند و ما را راهنمایی می‌کنند تا بتوانیم واکنش‌هایمان را به خشم کنترل کنیم. آن‌ها توصیه می‌کنند که بهتر است دلیل عصبانیت شوهر خود را بیابید و نگاه عمیقی به دلایل خشم او داشته باشید. اگر متوجه شدید که دلیل ناراحتی شوهرتان، شما هستید، سعی کنید رفتارهای نامناسب خود را که باعث عصبانیت شوهر شما می‌شود را بشناسید و با تغییر آن‌ها سعی کنید شوهرتان عصبانی نشود. با انجام این کار می‌توانید از ایجاد درد و رنج بیشتر برای خود و همسرتان جلوگیری کنید.

عکس‌العمل شما نسبت به عصبانیت شوهر تان هم است

در مقابل عصبانیت شوهر تان مهربان باشید

مهربانی و دلسوزی اکسیر زندگی است و همه زخم‌ها را بهبود می‌بخشد. شوهرتان را متقاعد کنید که بهترین راه حل مهربانی و مودت است و بهتر است که عصبانیتش را کنار بگذارد و با آرامش بیشتری با شما برخورد کند. او می‌تواند خواسته‌هایش را با مهربانی و آرامش مطرح کند، به جای اینکه برخورد پرخاشگری داشته باشد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر