عکس سلفی | تاثیر گرفتن عکس سلفی بر سلامتی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عکس سلفی | تاثیر گرفتن عکس سلفی بر سلامتی

علاقه زیاد به گرفتن عکس سلفی

مجله پزشکی و سلامت : احتمالاً شما هم از آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به گرفتن عکس سلفی دارید. جدیداً گرفتن این نوع عکس بسیار پرطرفدار شده است و اکثر افراد در هر حالی، از گرفتن آن لذت می‌برند.
شاید تصورش را هم نکنید که ممکن است گرفتن عکس سلفی روی سلامتی شما تأثیر بگذارد، اما در ادامه مطلب به تعدادی از تأثیرات آن روی سلامتی اشاره خواهیم کرد.

1- گرفتن عکس سلفی زیاد نشانه خودشیفتگی

زمانی که شما علاقه افراطی به انجام این کار دارید، یعنی نسبت به چهره و اندام خودتان خودشیفته هستید و به همین دلیل بیشتر از اینکه از دیگران و جمع‌های خانوادگی و دوستانه‌تان عکس بگیرید، از خودتان عکس می‌اندازید. یک مطالعه در سال 2014 نشان می‌دهد که بچه‌هایی که علاقه بیش‌تری به گرفتن عکس سلفی داشته‌اند، بیش‌تر از دیگران در معرض اختلالات فکری و روانی مثل خودشیفتگی هستند و سلامتی جسمی و روانی این افراد ممکن است به خطر بیفتد.

2- عکس سلفی به طور جدی شما را به خطر می‌اندازد

زمانی که در حال تلاش برای گرفتن عکس سلفی زیبایی هستید، ممکن است خودتان را به خطر بیندازید. بله… افرادی که علاقه زیادی به گرفتن این مدل عکس دارند، ممکن است خودشان را به کشتن دهند، به طور مثال، بارها دیده شده است که افرادی در حال گرفتن عکس سلفی؛ بالای برج‌های بلند، لبه صخره و یا پل‌های بزرگ بوده‌اند و به خاطر حواس پرتی زیاد به عکس، به پایین پرت شده‌اند و خودشان را به کشتن داده‌اند.

3- اندام و چهره شما در عکس سلفی نامتناسب به نظر می‌رسد

زاویه و نور عکس‌های سلفی در اکثر موارد مناسب نیستند و به همین دلیل اندام و چهره افراد در این عکس‌ها نامتناسب به نظر می‌رسند. مطالعات انجام شده، نشان می‌دهند، دخترانی که در شبکه‌های اجتماعی تعداد زیادی عکس‌های سلفی از خودشان به اشتراک می‌گذارند، نسبت به دیگران غذای کم‌تری می‌خورند، چون با دیدن عکس‌هایشان حس می‌کنند که چاق هستند. به همین دلیل است که می‌توانیم بگوییم عکس سلفی تأثیر مثبتی روی تغذیه و رژیم غذایی افراد دارد و از همین رو برای سلامتی مفید است.

اندام و چهره شما در عکس سلفی نامتناسب به نظر می‌رسد

4- آسیب به آرنج با گرفتن عکس سلفی

گرفتن بیش از حد عکس به معنای واقعی کلمه می‌تواند به شما صدمه برساند. استفاده بیش از حد از عضلات و مفاصل برای گرفتن عکس می‌تواند موجب ساییدگی و پارگی آن‌ها شود (اگر عضلات و تاندون‌های قوی ندارید). افرادی که به صورت افراطی این عمل را تکرار می کنند، ممکن است قربانی التهاب و تحریک عضلات و تاندون‌ها در اطراف آرنج باشند، درد این افراد دقیقاً شبیه به درد آرنج تنیسورها باشد. البته داروهای ضد التهابی متنوعی برای تسکین این نوع دردها در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد که بهتر است ابتدا این علاقه زیاد به انداختن عکس سلفی را کنار بگذارید و با مصرف دارو، درد خود را تسکین دهید.

5- افزایش شادی با گرفتن عکس سلفی

هنگامی که می‌خواهید عکس سلفی بگیرید، لبخند می‌زنید و احساس شادی بیش‌تری در وجود شما شعله‌ور می‌شود. همچنین با فرستادن عکس در گروه‌های خانوادگی و دوستانه، حس شادی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. به همین دلیل یکی از فواید سلامتی و روانشناسی عکس سلفی، افزایش شادی است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر