چگونه موفقیت در یک بخش از زندگی‌تان را به بخش‌های دیگر گسترش دهید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه موفقیت در یک بخش از زندگی‌تان را به بخش‌های دیگر گسترش دهید

در ابتدا زندگی‌تان را به 7 قسمت تبدیل کنید

مجله سلامت : 

1. شغل

2. خانواده

3. معنوی و روحی

4. اقتصادی

5. سلامت ذهنی

6. سلامت جسمی

7. روابط اجتماعی

بسیاری از مردم هرگز این کار را انجام نداده‌اند. این بخش‌ها را بر روی یک برگه ( نه در کامپیوتر، لپ تاپ یا موبایل ) بنویسید و از خود بپرسید که ” من در این بخش چه شرایط و جایگاهی دارم؟ ” برای هر کدام از این بخش‌ها از 0 تا 10 به خود نمره دهید.هر کدام از این بخش‌ها از 0 تا 10 به خود نمره دهید.

نقاط قوت خود را مشخص کنید

در بخش‌هایی که در آن شرایط بهتری دارید- نمره 8 و بالاتر از 8. از خود بپرسید که در این بخش از زندگی چه کار متفاوتی انجام داده‌اید؟ برای هر بخش مثبت 5 مورد را ذکر کنید. برای مثال، اگر در مورد خانواده، روابط اجتماعی و ویژگی‌های روحی و روانی می‌نویسید، دلایل شما ممکن است به صورت زیر باشد:

• من هفته‌ای دو بار با والدینم تماس می‌گیرم.
• من به دوستانم در زمینه تحصیلی مشورت می‌دهم.
• من برای نعمت‌هایی که دارم شکر گذارم و می دانم در هر اتفاق ناخوشایندی نکات مفید و ارزشمندی وجود دارد.
• من در اوقات بیکاریم از فایل‌های صوتی روانشناسان و عارفان بزرگ استفاده می‌کنم.

عادت‌های خود را بررسی کنید

این تمرین آشکار می‌کند که ما در بیشتر اوقات چه کار مفیدی انجام می‌دهیم. همان‌طور که حکیم بزرگ ارسطو بیان می‌کند ” شخصیت ما را عادت‌هایمان می‌سازند ” بنابراین بهترین بودن و یا موفق بودن در یک بخش از زندگی حاصل تکرار عادت‌های مناسب است. یک هفته وقت بگذارید و عادت‌هایتان را در قوی‌ترین بخش زندگی‌تان یادداشت کنید. تا آنجایی که می‌توانید عادت‌های بیشتری پیدا کنید.

بر روی عادت‌های نوشته شده فکر کنید و بگویید چرا این عادت تأثیر گذار بوده‌اند. با این کار می دانید دقیقاً در آن بخش از زندگی‌تان چه اتفاقاتی می‌افتد. تمام موفقیت‌ها بر بنای باورها و دیدگاه‌ها شکل می‌گیرند. وقتی که برای زندگی‌تان چشم اندازی نداشته باشید در ورطه تفکرهای کوتاه مدت و روزمرگی خواهید افتاد.

برای هر بخش مهم از زندگی‌تان یک چرای واضح و شفاف بنویسید

بهتر است از یک بخش، این کار را شروع کنید. پرسیدن اینکه چرا موفقیت در این بخش از زندگی برایتان لازم است باعث می‌شود که عادت‌های جدید و مفیدتری در بخش‌هایی از زندگی که می‌خواهید در آن موفق‌تر باشید ایجاد کنید. همیشه به پاسخ خودتان به این سؤال نگاه بیندازید. برای مثال ممکن است در حوزه سلامتی یکی از پاسخ‌ها این باشد که ” من زیبا و سالم هستم و این شایستگی را دارم که امروز و هر رو ز زندگی‌ام را با زیبایی زندگی کنم ” این چراهای مطرح شده باعث می‌شود هدف شما در زمان‌هایی که پر مشغله و یا بی حوصله هستید نیز در ذهنتان باقی بماند و یا در لحظاتی که ممکن است احساس شناوری داشته باشد فرمان در دست شما باشد. اگر می‌خواهید در حیطه شغلی و مالی موفق باشید از خود بپرسید که موفقیت برای این بخش به چه معناست آن چیزی را که در نظر شما موفقیت است در ذهن خود مجسم نمایید. به خود بگویید کار من بخش مهمی از زندگی و وجود من است بنابراین کارم باید معنا و مفهومی برای من داشته باشد. این کار باعث ایجاد جرقه‌ها و افکار خلاقانه در ذهن می‌شود.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر