نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 14 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها

چکیده مطلب 

همانطور که می‌دانید، افراد دو نوع تیپ شخصیتی دارند، برخی درونگرا و برخی دیگر برونگرا هستند. اگر می‌خواهید بدانید، نتیجه ازدواج افراد درونگرا و برونگرا چیست، باید ابتدا این دو نوع تیپ شخصیتی را به خوبی بشناسید. در ادامه مطلب توضیحاتی راجع به افراد برونگرا و درونگرا داده‌ایم و در ادامه راجع به نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها صحبت کرده‌ایم.

 

تیپ شخصیتی برونگرا و درونگرا

صفات برونگرایی و درونگرایی یک بعد اصلی در برخی از تئوری‌های شخصیتی انسان است. اگر می‌خواهید بدانید که درونگرا یا برونگرا هستید، باید به علایق و توجهات خود تمرکز کنید. توجه شما به چه چیزی جلب می‌شود و انرژی خود را چگونه به دست می‌آورید؟ آیا دوست دارید در دنیای بیرونی و در ارتباط با مردم باشید (برونگرایی) یا بیشتر اوقات خود را در دنیای درونی خودتان (درونگرایی) بگذرانید؟
برونگراها تمایل به بروز رفتارهای خارجی، گفتگو و حالت پرانرژی دارند، در حالی که درونگراها رفتارهای منزوی‌تر و انفرادی‌تر را از خود بروز می‌دهند. در ادامه به صورت جزئی راجع به تیپ شخصیتی برونگرا و درونگرا توضیح می‌دهیم.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید.

ازدواج درونگراها و برونگراها : تیپ شخصیتی برونگرا و درونگرا

ویژگی های تیپ شخصیتی برونگرا

افراد برونگرا از درگیری فعال در وقایع و داشتن فعالیت‌های مختلف انرژی زیادی دریافت می‌کنند. برونگراها وقتی در جمع بوده و عده زیادی در اطرافشان هستند، هیجان‌زده می‌شوند و دوست دارند به دیگران نیز انرژی دهند. افراد برونگرا دوست دارند در اتفاقات مختلف حضور داشته باشند و به دیگران برای رفع مشکلشان کمک کنند. افراد برونگرا در اغلب موارد دوست دارند راجع به مشکلشان صحبت کنند تا بتوانند مشکلشان را رفع کنند.
جمله‌های زیر به طور کلی توسط برونگراها استفاده می‌شود:

• من برونگرا هستم و دوستدارم با افراد مختلف معاشرت کنم.
• در گروه‌ها و جمع‌های دوستانه احساس راحتی می‌کنم و دوست دارم در آن‌ها کار کنم.
• من دوستان زیادی دارد و افراد زیادی را می‌شناسم.
• من گاهی اوقات خیلی سریع عمل می‌کنم و اجازه نمی‌دهم زمانی برای فکر کردن در مورد آن داشته باشم.
• قبل از شروع یک کار، بعضی اوقات فراموش می‌کنم که راجع به دلیل انجام آن کار فکر کنم.

ازدواج درونگراها و برونگراها : ویژگی های تیپ شخصیتی برونگرا

نقطه ضعف افراد برون گرا

• فرصت ندادن به دیگران برای صحبت کردن
• توجه نکردن به اطلاعات دیگران
• تفکر نکردن درباره مشکلات
• واکنش نشان دادن قبل از فکر کردن

ازدواج درونگراها و برونگراها : نقطه ضعف افراد برون گرا

ویژگی های تیپ شخصیتی درونگرا

درونگراها از سپری کردن زمان به تنهایی و در ذهن و خاطرات خودشان انرژی می‌گیرند. افراد درونگرا اغلب ترجیح می‌دهند کارها را به تنهایی یا حداکثر با یک یا دو نفر انجام دهند. افراد درونگرا زمان زیادی را به فکر کردن می‌گذرانند تا تصوری شفاف در مورد کاری که می‌خواهند انجام دهند، داشته باشند.
گفته‌های زیر به طور کلی توسط درونگراها استفاده می‌شود:

• من علاثه زیادی به “تأمل” و درونگرایی دارم.
• من در تنهایی و با انجام کارهایی را که به تنهایی می‌توانم انجام دهم احساس راحتی می‌کنم.
• من ترجیح می‌دهم فقط چند نفر را خوب بشناسم.
• بعضی اوقات من وقت زیادی را صرف تأمل می‌کنم و به اندازه کافی سریع وارد عمل نمی‌شوم.
• بعضی وقت‌ها فراموش می‌کنم که افکار خودم را براساس دنیای خارجی بررسی کنم تا ببینم افکار من واقعاً با تجربه مطابقت دارد یا نه.

ازدواج درونگراها و برونگراها : ویژگی های تیپ شخصیتی درونگرا

نقطه ضعف افراد درون گرا

تنها گذراندن زمان: یک فرد درونگرا علاقه زیادی به تنها بودن و سکوت دارد. علاقه شریک زندگی‌تان به تنها بودن، به این معنا نیست که او شما را دوست ندارد و یا از معاشرت با افراد دیگر لذت نمی‌برد، بلکه به این دلیل است که او تمایل به معاشرت با تعداد کمتری از افراد دارد. اگر خوب توجه کنید، متوجه خواهید شد که فرد درونگرا بعد از اینکه مدت زمانی را به تنهایی می‌گذرانند، روحیه‌اش شاد و یا آرام‌تر می‌شود. افرادی که به درون‌ گرایی دچار هستند، علاقه زیادی به تنها گذراندن زمان دارند. اگر همسر شما نیز به درون‌ گرایی دچار باشد به احتمال زیاد، علاقه دارد که بیشتر زمان خود را به صورت دوتایی با شما بگذراند، حتی بیشتر این زمان را هم نیاز دارد که شما همراه با او در سکوت بگذرانید تا این سکوت و تنهایی او را شارژ کند. این افراد تنها بودن با شما را بیشتر از بیرون رفتن و خوش گذرانی دوست دارند.
درون‌ گرایی و نیاز به حمایت احساسی: زمانی که همراه با همسر درونگرای خود در جمعی دوستانه نشسته‌اید، او نیاز به حمایت شما دارد. در این مواقع او نیاز دارد که شما شرایط او را درک کنید و بدانید که او از بودن در جمع احساس خوشایندی ندارد. برای همین در چنین مواقعی بهتر است که کنار او بنشینید و به او بگویید که اگر دوست دارد، جمع را ترک کنید و بقیه مدت را دوتایی سپری کنید.

ازدواج درونگراها و برونگراها : نقطه ضعف افراد درون گرا

تفاوت درونگرا با برونگرا در چیست؟

اگر دو فرد درونگرا و برونگرا با هم ازدواج کنند، احتمالاً ایده‌های آن‌ها با هم متناقض است:

• در مواقعی که او دوست دارد که شب را کنار شما به تنهایی و آرام سپری کند، شما علاقه زیادی به مهمانی‌های دورهمی شبانه دارید و دوست دارید شب در کنار دوستان یا اقوامتان سپری کنید.
• زمانی که شما دوست دارید، زمان فراغت خود را با انجام فعالیت‌های اجتماعی پر کنید، شریک زندگی‌تان علاقه زیادی به تنها گذراندن دارد.
• افراد برونگرا دوست دارند برای هر رفتاری، توضیح بدهند و توضیح بشنوند. این در حالی است که درونگراها حوصله توضيح دادن ندارند.
• هر چقدر افراد برونگرا از شنيدن فراري هستند، افراد درونگرا شنوندگان خوبي هستند.
• افراد برونگرا سریع‌تر عصبانی می‌شوند، چون قبل از انجام کاری به عواقب آن فکر نمی‌کنند.

برای اینکه این تناقضات را کنترل کنید و در زندگی‌تان دچار مشکل نشوید، بهترین راه این است که دنیای درون‌ گرایی را بهتر بشناسید تا بتوانید با دنیای این افراد کنار بیایید.

ازدواج درونگراها و برونگراها : تفاوت درونگرا با برونگرا در چیست؟

علت درونگرایی و برونگرایی چیست؟

روانشناسان برونگرایی و درونگرایی را با خط اصلی برانگیختگی توصیف می‌کنند- درونگراها برای راضی شدن به هیجان کمتری نیاز دارند، در حالی که برونگراها به هیجان بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال، در حالی که یک درونگرا ممکن است با یک دوچرخه سواری تفریحی در پارک راضی باشد، یک برونگرا ممکن است برای لذت بردن از جاده خارج شود. علت این تفاوت در برونگراها و درونگراها چیست؟
اسکن‌های مغزی درونگراها و برونگراها ، شواهد جسمی را نشان داده‌اند که می‌توانند از این امر حمایت کنند. تحقیقات نشان داده است که قشرهای جلویی در درونگراها نسبت به برونگراها ضخیم‌تر است که این تفاوت موجب با تفکر و برنامه ریزی عمیق‌تر درونگراها همراه است. این می‌تواند خوب باشد، اما همچنین می‌تواند درونگراها را مستعد اضطراب و افسردگی کند.
تحقیقات عصبی نیز نشان داده است که برونگراها نسبت به درونگراها به هدیه و جایزه پاسخ بسیار بیشتری می‌دهند؛ این در حالی است که در چنین مواقعی هورمون دوپامین در افراد برونگرا به شدت قوی‌تر از افراد درونگرا است.
همچنین دوپامین بیشتری در برونگراها هنگام ارتباط با افراد دیگر، فعال می‌شود؛ این به این معنی نیست که درونگراها پیروزی یا بودن در اطراف افراد دیگر را دوست ندارند، این بدان معنی است که ارتباط با انسان و هیجان پیروزی بر روی برونگراها نسبت به درونگراها تأثیر بیشتری می‌گذارد.
علاوه بر موادری که در بالا نام بردیم، برونگرایی و درونگرایی دلایل ژنتیکی نیز دارد؛ مطالعات ژنتیکی نشان داده است که تغییرات ژنتیکی خاص و علل‌های مرتبط با برونگرایی و یا درونگرایی موجب این تفاوت شخصیتی می‌شود.

ازدواج درونگراها و برونگراها : علت درونگرایی و برونگرایی چیست؟

برونگرایی خوب است یا درونگرایی؟

اما کدام یک بهتر است؟ خوب، از دیدگاه تکاملی، هردو درونگرا و برونگرا مزیت‌های رقابتی خاصی داشته‌اند. درونگرایان کم تحرک احتمال بیشتری برای زنده ماندن دارند و برونگرای پرماجرا بیشتر احتمال دارد که در یک منبع جدید غذایی یا آب گیر بیفتند.

امروز، هرچند، برای هر دو نوع شخصیت، مزایا و معایب متعددی وجود دارد؛ اما جامعه مدرن، سیستم‌های آموزشی و اماکن کار همه تعصب برونگرایی بسیار قوی را نشان می‌دهند، به این خاطر که جامعه امروز روحیه رقابت و پیروزی طلبی بیش‌تری می‌طلبد و به همین خاطر است که امروزه افراد برونگرا موفق‌تر از افراد درونگرا هستند.
با وجود این، تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است نوع جدیدی از شخصیت به نام امبیورت (افرادی که درست در وسط طیف هستند) موفقیت اجتماعی بیشتری داشته باشند.

ازدواج درونگراها و برونگراها : برونگرایی خوب است یا درونگرایی؟

ازدواج شخصیت برونگرا و درونگرا

هر ازدواجی با چالش‌ها و مشکلات خاص خود همراه است، نوع این مشکلات و نحوه برخورد با آن‌ها به صبر و خصوصیات شخصتی هر دو نفر بستگی دارد. زمانی که دو فردی که از لحاظ شخصیت برونگرا و درونگرا هستند، باهم ازدواج کنند، ازدواج این دو که از این لحاظ هیچ وجه تشابهی با هم ندارند، بی‌مشکل نیست. همه ما ویژگی‌های شخصیتی داریم که به راحتی تغییر نمی‌کند و متاسفانه اگر نتوانیم با هم کنار بیاییم، عرصه بر ما تنگ می‌شود و تنش‌های زیادی را در زندگی تجربه خواهیم کرد؛ اگرچه روش‌های مختلفی برای غلبه بر این دشواری‌ها وجود دارد. البته ازدواج درونگرا و برونگرا با مزایای متعددی نیز همراه است، زیرا همه ما می‌دانیم که گاهی تفاوت‌های بین ادم‌ها زندگی را جذاب‌تر می‌کند و انسان‌ها با تفاوتشان می‌توانند مکمل هم باشند.
وقتی دو انسان درونگرا و برونگرا ازدواج می‌کنند، باید بدانند ممکن است هرگز به توافق نرسند اما باید سعی کنند که برای انجام امور مختلف به تعامل برسند، چند نکته اساسی که زوجین برونگرا و درونگرا باید رعایت کنند:

یکدیگر را آزاد بگذارند: باید به شرایط شخصیتی یکدیگر واقف باشند و در بروز احساسات از فشار آوردن بیش ازحد بر یکدیگر خودداری نمایند.
برنامه ریزی دقیق داشته باشند: این زوجین باید از قبل برای تمامی برنامه‌های خود برنامه ریزی کنند و به برنامه پایبند باشند. به طور مثال باید بدانند که چند بار در ماه به مهمانی می‌روند و چند روز در ماه مهمان دارند.
به یکدیگر فرصت دهند: ممکن است همسر درونگرا بخواهد ساعت زیادی تنها باشد. در این صورت همسر برونگرا هم باید فرصت به او بدهد اما در عین حال به تلاشش برای برقراری ارتباط با همسرش ادامه دهد.
متعادل باشند: درونگراها حتما باید قبل از انجام هر کاری تامل کنند، بحث را به تعویق بیندازند و آن را به زمان دیگری موکول کنند. درونگراها نیز عادت به تامل زیاد ندارند و اهل عمل هستند. در نتیجه هردو طرف باید سعی کنند یکدیگر را درک کنند؛ درونگراها باید بدانند که همسر برونگرا تحمل اینکه مدت‌ها در انتظار بماند تا مساله حل شود، ندارد. در واقع برونگرایی و درونگرایی دقیقا یک حالت افراط و تفریط است، بهتر است بعد از ازدواج هر دو طرف سعی کنند متعادل باشند.

شما می‌توانید با مراجعه به بخش روانشناسی و سلامت ذهن سایت پزشکی دکتر سوشا مطالب روانشناسی دیگر را بخوانید.

ازدواج درونگراها و برونگراها : ازدواج شخصیت برونگرا و درونگرا

شوهر برونگرا با زن درونگرا

شاید در نگاه اول فکر کنید که اگر این طوری باشد، خیلی هم ایرادی ندارد. حتماً فکر می‌کنید اگر مرد که سرپرست خانواده است برونگرا باشد به این دلیل که اهل معاشرت است، احتمال پیشرفتش در مسائل شغلی بیشتر است و مشکلی برای آن خانواده به وجود نمی‌آید و اهمیتی ندارد که همسرش درونگرا باشد. برخی می‌گویند ایکه زن درونگرا باشد فوقش این است که در مهمانی کمتر صحبت می‌کند و یا به جای اشتغال در بیرون، خانه‌داری می‌کند. اگرچه مشکلات این نوع ازدواج کمتر از حالتی است که زن برونگرا و مرد درونگرا باشد، اما مسئله اینقدرها هم که فکر می‌کنید، ساده نیست، در هر صورت دو نفر باید سعی کنند یکدیگر را درک کنند تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

ازدواج درونگراها و برونگراها : شوهر برونگرا با زن درونگرا

زن برونگرا با شوهر درونگرا

این نوع ازدواج جز شناخته شده‌ترین ازدواج‌هایی است که زن و مرد به خاطر تفاوت در میزان برونگرایی و درونگرایی به مشکل بر می‌خورند. در این حالت زن به خاطر این که شوهرش اهل معاشرت نیست و از لحاظ شغلی به دنبال پیشرفت نیست و از طرف دیگر هم مرد به خاطر اینکه زن به دنبال معاشرت و کار در بیرون از خانه است، از زندگی خود اظهار نارضایتی می‌کنند. البته یک نسخه را نمی‌توانیم برای همه افراد بپیچیم و باید قبل از هر چیزی میزان تفاوت برونگرایی و درونگرایی زن و مرد بررسی شود.

ازدواج درونگراها و برونگراها : زن برونگرا با شوهر درونگرا

 

آیا ازدواج یک فرد درونگرا با یک برونگرا صحیح است

کاری که باید همین حالا انجام دهید این است که از میزان تفاوت برونگرایی و درونگرایی خودتان و همسر آینده‌تان آگاهی پیدا کنید. لطفاً توجه کنید، که منظور ما میزان تفاوت نه صرفا تفاوت. به هر حال شما دو نفر کاملاً شبیه هم نیستید، بلکه با همدیگر تفاوت‌هایی دارید. چیزی که مهم است این است که تفاوت شما و طرف مقابل در زمینه‌های مختلف از جمله برونگرایی و درونگرایی آنقدر زیاد نباشد که نتوانید با یکدیگر کنار بیایید.
اگر دو فرد برونگرا و درونگرا هستید و می‌خواهید ازدواج موفقی داشته باشید، سعی کنید زمان زیادی را وقف درک کردن نیازات و احساسات شریک زندگی کنید تا بتوانید با وجود تناقضاتی که بین شما وجود دارد، او را دوست داشته باشید و با آرامش در کنار هم زندگی کنید. به عنوان مثال، به جز در شرایطی که شریک درونگرای شما، خودش می‌گوید که به کنسرت رفتن یا جشن گرفتن علاقه دارد، سعی کنید زمانی که قصد سورپرایز کردن یا هدیه خریدن برای او را دارید، اخلاق درونگرایی او را در نظر بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب تضاد شخصیتی ، آهنربایی برای جذب افراد را از سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : آیا ازدواج یک فرد درونگرا با یک برونگرا صحیح است

ازدواج دو درونگرا با هم

هر نوع رابطه‌ای مزایا و مضرات خاص خودش را دارد، اما درک نقاط قوت و ضعف روابط و کنار آمدن با شرایط مهم‌ترین نکته‌ای است که باید برای موفقیت در روابط به آن توجه کرد. هر رابطه‌ای می‌تواند مؤثر باشد، اگر طرف مقابل بخواهد که زندگی مشترک را با تفاهم پیش ببرد. مهم‌ترین چیز این است که تفاوت‌های خود را بفهمید و بپذیرید و چیزهایی که شما را به هم وصل می‌کنند را تقویت کنید. در اینجا چند جوانب مثبت و منفی ازدواج دو درونگرا با هم را برای شما نام می‌بریم:

مضرات ازدواج دو درونگرا با هم

اگرچه ازدواج دو فرد با شخصیت‌های یکسان، مزایایی دارد، اما این ازدواج بدون مضرات نیست، در ادامه به برخی از مضرات ازدواج دو فرد درونگرا اشاره می‌کنیم:

بعد از مدتی منزوی می‌شوند

زمانی که دو فرد درونگرا با هم ازدواج می‌کنند، از آنجایی که هیچ کدام اهل معاشرت نیستند و بیش‌تر به تنهایی علاقه دارند، به مرور زمان از همه دوستان و فامیل خود دور می‌شوند و به اصطلاح بیگانه یا منزوی می‌شوند. از آنجا که هیچ کدام برای ایجاد معاشرت احساس انگیزه نمی‌کنند، غالباً خود را متقاعد می‌کنند که در تنهایی خود بمانند؛ در حالی که این ممکن است برایشان خیلی خوب به نظر برسد، اما در واقع یک نقطه ضعف است و بعد از مدتی موجب می‌شود که هر دو نفر در پیله تنهایی خود زندگی کنند. در صورتی که وقتی یک درونگرا با یک برونگرا ازدواج می‌کند، آن‌ها شخصی را دارند که به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا معاشرت کنند.
در حالی که افراد درونگرا علاقه زیادی به تنهایی دارند اما اگر بیش از حد در آن گیر بیفتند، این تنهایی می‌تواند بعد از مدتی برایشان ناخوشایند شود.
ازدواج دو درونگرا با هم باعث می‌شود که علاقه هر دو نفر برای اجتماعی شدن کمتر شود و دیگر احساس اشتیاق یا انگیزه بیرون رفتن و معاشرت را پیدا نکنند و به ندرت بیرون بروند و با دوستان خود دیدار کنند. در نتیجه چیزهای جدید را تجربه نمی‌کنند و در فعالیت خاصی شرکت نمی‌کنند. دو درونگرا به ندرت به یكدیگر فشار می‌آورند و به راحتی یکدیگر را منزوی می‌کنند. منزوی شدن چالش بسیار بزرگی بعد از ازدواج دو درونگرا با هم است که باید بر آن غلبه کرد. افراد درونگرا باید بین زمانی که در معاشرت می‌گذرانند و زمانی که صرف نیازهای خود به تنهایی می‌کنند ، تعادل مناسب پیدا کنند.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : بعد از مدتی منزوی می‌شوند

زندگی کسل کننده و بدون انرژی می‌شود

از آنجا که هیچکدام علاقه‌ای به برقراری تماس تلفنی با خانواده یا دوستان خود ندارند و به مرور زمان منزوی شده‌اند، هیچ یک نیز انرژی ندارند که زندگی شان را جذاب کند، به همین دلیل است که بعد از مدتی روابط و زندگی دو درونگرا کسل کننده می‌شود. در روابط زناشویی گاهی لازم است یکی از دو طرف، دیگری را تحت فشار و یا در شرایط چالش برانگیز قرار دهد تا برخی از اصول زندگی مانند معاشرت با دیگران پابرجا باقی مانده و زندگی کسل کننده نشود.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : زندگی کسل کننده و بدون انرژی می‌شود

مزایای ازدواج دو درونگرا با هم

در حالی که ازدواج دو فرد درونگرا با هم نقاط ضعفی دارد، مزایای زیادی هم در این نوع ازدواج وجود دارد. اگر هر دو نفر مایل به برقراری ارتباط با دیگران باشند و سعی کنند زندگی خود را به چالش بکشند، مطمئناً این ازدواج می‌تواند موثر باشد. همه این‌ها به هر دو نفر بستگی دارد و چقدر خوب است که در جهت ایجاد روابطشان با یکدیگر همکاری کنند. در ادامه به برخی از مزایای ازدواج دو درونگرا با هم اشاره می‌کنیم:

آنها به یکدیگر فرصت برای تنهایی می‌دهند

افراد درونگرا نیاز به فرصت و زمان زیادی برای تنهایی دارند. برونگرایان نمی‌توانند این نیاز درونگراها را درک کنند و این ممکن است دشوار باشد. هنگامی که درونگراها با هم ازدواج کنند، می‌تواند یک فضای واقعاً ایمن را برای تنها بودن آن‌ها ایجاد کند. آن‌ها وقتی متوجه می‌شوند که شریک زندگی‌شان فقط به تنها گذراندن با خودشان احتیاج دارد، زمان بیش‌تری را به همسرشان اختصاص می‌دهند.
اینکه درونگراها بهتر همدیگر را درک می‌کنند و زمان بیشتری را به تنهایی خودشان اختصاص می‌دهند، یکی از سودمندترین مزایای این نوع رابطه است. اینکه یک درونگرا این موضوع را عمیق‌تر درک می‎کند، این رابطه را بسیار راحت‌تر و بدون فشار می‌کند. زوج‌های درونگرا غالباً زمان خود را در همان اتاق خودشان می‌گذرانند، بدون اینکه مجبور باشند با صدای بلند صحبت کنند، در کنار هم آرامش پیدا می‌کنند و احساس امنیت می‌کنند.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : آنها به یکدیگر فرصت برای تنهایی می‌دهند

آن‌ها قبل از صحبت کردن فکر می‌کنند

در حالی که بعضی اوقات برونگراها افکار خود را بدون فکر و سریع بیان می‌کنند، درونگراها اینگونه نیستند. آن‌ها اغلب قبل از صحبت کردن فکر می‌کنند و زمان زیادی را به فکر راجع به سخنانشان می‌گذرانند. این در واقع یک مزیت است، زیرا آن‌ها معمولاً به معنای آنچه به یکدیگر می‌گویند، فکر می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که کلمات آزار دهنده به یکدیگر بزنند. این موضوع به زوج‌های درونگرا کمک می‌کند تا درگیری‌های مضر در زندگی‌شان کمتر پیش بیاید.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : آن‌ها قبل از صحبت کردن فکر می‌کنند

در رابطه درونگراها سکوت بیشتری وجود دارد

بعضی اوقات برونگراها می‌توانند از سر و صدای زیادی لذت ببرند، این چیزی است که درونگراها را ناامید می‌کند. نکته جالب در مورد زندگی دو درونگرا با هم، این است که اغلب زندگی ساکتی دارند. به جای اینکه صدای رادیو یا تلویزیون خانه را منفجر کند، درونگراها از سکوت لذت می‌برند. آن‌ها اغلب برای یکدیگر احترام قائلند و می‌دانند که در صورت لزوم برای حفظ آرامش یکدیگر، از هدفون استفاده کنند. این قطعاً یک مزیت برای افراد درونگرا است که زمانی که با یک درونگرا ازدواج می‌کنند، فضای ایمن و راحتی برای زندگی داشته باشند.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : در رابطه درونگراها سکوت بیشتری وجود دارد

فشار کمتر برای بیرون رفتن وجود دارد

غالباً برونگراها اجتماعی هستند و می‌خواهند بیرون بروند و از نشستن در خانه بیزارند. در حالی که افراد درونگرا در یک رابطه از گذراندن زمان در کنار هم لذت می‌برند. آن‌ها می‌خواهند با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنند و از اینکه بتوانند در خانه و کنار همسرشان وقت بگذرانند لذت می‌برند. آن‌ها در خانه خودشان را سرگرم می‌کنند و نیازی نمی‌بینند که برای سرگرمی دائماً بیرون باشند. درونگراها به یکدیگر فشار نمی‌آورند تا به بیرون بروند و در مهمانی‌ها شرکت کنند و غالباً شب‌هایشان را ترجیح می‌دهند به تماشای فیلم بگذرانند.
البته همه افراد درونگرا از تعامل اجتماعی دوری نمی‌کنند اما اغلب به یکدیگر فشار نمی‌آورند تا تمام وقت بیرون بروند. این درک متقابل بین درونگراها، زندگی آرامی برای آن‌‌ها فراهم می‌کند.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : فشار کمتر برای بیرون رفتن وجود دارد

ازدواج دو برونگرا با هم

دو برونگرا می‌توانند در کنار هم با مذاکره و بحث کمتری زندگی کنند، زیرا هر دو از موقعیت‌های مشابه لذت می‌برند و میزان یکسانی از معاشرت و جامعه پذیری را می‌خواهند و به همین دلیل است که تفاهم آن‌ها بسیار زیاد است و علایق یکسانی دارند. البته به غیر از مزایایی که ازدواج دو برونگرا با هم دارد، نقاط ضعفی نیز در این نوع ازدواج دیده می‌شود و این نوع ازدواج بدون مشکل نیست:

  • از آنجایی که، افراد برونگرا علاقه شدیدی به داشتن فعالیت‌های مختلف دارند و از بودن در جمع لذت می‌برند، ازدواج دو برونگرا با هم موجب می‌شود که زندگی پر تلاطمی در انتظار این دو نفر باشد، زیرا هر دو دائما در حال فعالیت هستند. در واقع وجود دو نفر با انرژی بالا در یک رابطه می‌تواند منجر به اضافه بار یا افزایش استرس در زندگی شود.
  • همانطور که گفتیم افراد برونگرا اهل واکنش‌های سریع هستند و کمتر پیش می‌آید که قبل از انجام کاری، فکر کنند. تفکر نکردن درباره مشکلات یکی از بارزترین صفات افراد برونگرا است که این صفتشان موجب می‌شود که جر و بحث و تنش بیش‌تری در زندگی دو برونگرا باهم دیده شود.
  • زمانی که دو برونگرا با هم ازدواج می‌کنند، هر دو ویژگی‌های شخصیتی یکسانی دارند و این مطلب باعث می‌شود که در برخی از مسائل به مشکل برخورد کنند، به طور مثال افراد برونگرا عادت به زیاد حرف زدن دارند و شاید به یکدیگر فرصت صحبت کردن ندهند.

نتیجه ازدواج درونگراها و برونگراها : ازدواج دو برونگرا با هم

نتیجه گیری:

هر ازدواجی مشکلات خاص خودش را دارد و برای پایدار ماندن یک ازدواج فقط کافی است که هر دو نفر درک متقابل درستی از یکدیگر داشته باشند. ازدواج درونگرا با برونگرا می‌تواند به بهتر شدن هر دو طرف کمک کند، زیرا دو نفر که متفاوت هستند می‌توانند یکدیگر را تمکیل کنند و زمینه را برای رشد همدیگر فراهم سازند. اگر چه ازدواج فرد درونگرا با برونگرا مشکلات خاص خود را در پی دارد، اما اگر هر دو طرف برای غلبه بر این مشکلات تلاش کنند، می‌توانند رابطه‌شان را مستحکم کنند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


منبع مقاله :

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر