با افکار خود دنیای خود را عوض کنید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
با افکار خود دنیای خود را عوض کنید

افکار ما زندگی‌مان را رقم می‌زنند

مجله پزشکی و سلامتطبیعت افکار ما می‌تواند کیفیت زندگی ما را رقم بزند. این که آیا افکارمان ناراحت، شاد و یا راضی است،می‌تواند سطح و نوع زندگی ما را بیافریند. فکرها، احساسات و هیجانات مثبت، شاد و خوش‌بینانه، در سیستم بدن، تولید یک نوع انرژی می‌کند که جریان خون را هموار ساخته و باعث می‌شود قلب با خوشی بتپد. این انرژی به پاها و بدن حالت ارتجاعی می‌دهد و نوعی چابکی به وجود می‌آورد. به خاطر داشته باشیم که قدرت ذهن می‌تواند کوه‌ها را تکان دهد. از طرف دیگر افکار منفی، ناراحت و غم افزا، نوعی رکود و رخوت می‌آفریند و ما را مجبور به ماندن در رختخواب و سکون می‌کنند. به عبارتی، اعمال ما، ظهور عملی افکارمان است و این واقعیتی است غیر قابل انکار که ما باید مسیری را که افکارمان را هدایت می‌کنند تغییر دهیم تا حس شادکامی و رضایت از زندگی داشته باشیم.

یک نکته خوب راجع به مغز ما این است که مغز با اشتیاق پذیرای سازگاری و عوض کردن الگوهای فکری هست که می‌تواند باعث هدایت مثبت در زندگی شود. راه‌هایی وجود دارد که به وسیله‌ آن می‌توانیم افکار خود و در نتیجه جهت زندگی خود را تغییر دهیم.

1-تأکیدهای مثبت خلق کنید

تأکیدها همیشه مثبت نیستند. آن‌ها می‌توانند منفی باشند. افسونی که به وسیله تکرار افکار منفی در زندگی صورت می‌گیرد، همان تأکیدهای منفی‌اند.حقیقت این است که بیش‌تر مردم دائماً در حال تکرار و تأکید بر افکار منفی خویش هستند. وقتی شما به صورت دائم و مکرر در ذهن خود فکر می‌کنید در کار خاصی یا پروژه‌ای موفق نخواهید شد، تأکید منفی صورت می‌گیرد که به صورت نورولوژیکی عملکرد منفی بر مغز خواهد گذاشت.

تأکیدهای مثبت به منزله‌ مانترا (ذکر یا صدایی که در ذهن تکرار می‌کنیم. افکار خود را عوض کنید، دنیای خود را عوض می‌کنید) خواهد بود. آن‌ها نباید هنجاری و ضعیف باشند. مثلاً به جای من باید، یا من می‌بایست، باید تکرار کرد: من می‌توانم، یا من خواهم توانست.همان طور که گفته شد، مغز شما سازگاری این را دارد که در جهت افکارتان ارگانیزم شما را هدایت کند.

تأکیدهای مثبت خلق کنید

2-به خود اجازه دهید سر به هوا و بچه‌گانه رفتار کنید

کودکان به دلیل سادگی و بی گناهی ذهنشان شهرت دارند.آن‌ها خیلی زود نزاع‌ها و دشمنی‌هایشان با دوستان را از یاد می‌برند و دوباره با آنان شروع به بازی می‌کنند. این دلیلی است بر شادی همیشگی کودکان و این که عموماً لبخند دارند. اگر بخواهیم این را به زبان بزرگ سالان ترجمه کنیم، باید بگوییم ما باید یاد بگیریم فراموش کنیم و ببخشیم.

3-بدن شما معبد شماست، به آن احترام بگذارید

معبد بدن خود را تمیز و پاکیزه و قابل عبور برای گذر هوای تمیز نگاه دارید. افکار سمی و فکرهای منفی را در آن انباشته نکنید. خیلی سخت خواهد بود که شاد باشید در حالی که روحی و جسمی بیمار هستید. این یک ارتباط بسیار نزدیک بین فکر و بدن است. برای سلامت بدن خود روزانه ورزش کنید و هم چنین متعهد شوید که افکار مثبت و روح نوازی را هر روز برای شاد نگاه داشتن و با انگیزه بودن خود در طی روز، مرور کنید.

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر