استرس های خود را مدیریت کنید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
استرس های خود را مدیریت کنید

برای مدیریت استرس چه راهکارهایی را به کار ببرید؟

مجله پزشکی و سلامتمطمئناً هیچ فردی وجود ندارد که در این زندگی‌ پر مشغله بتواند بدون هیچ استرسی زندگی کند، اما بهتر است هر کسی به فکر مدیریت استرس باشد. هر کسی باید یاد بگیرد که چگونه با این همه شرایط استرس زا در زندگی خود دست و پنجه نرم کند. در ادامه مطلب به چندین راهکار برای مدیریت استرس اشاره می‌کنیم.

برای مدیریت استرس نه گفتن را یاد بگیرید

اصول و چهار چوب زندگی خود را بدانید و طبق آن رفتار کنید. چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری خود بیشتر از حد توان مسئولیت قبول کردن خوش آمد گویی به استرس است.

دوری کردن از افراد و شرایط استرس زا

اگر کسی به طور پیوسته سبب استرس در زندگی‌تان می‌شود و نمی‌توانید رابطه با او را قطع کنید زمانی را که با او سپری می‌کنید محدود کنید و یا کلاً رابطه را قطع کنید.

کنترل پیرامون خود را به دست بگیرید

در صورتی که اخبار حوادث شمار ا ناراحت می‌کند تلویزیون را خاموش کنید. اگر ترافیک برایتان استرس‌زاست بهتر است مسیری طولانی‌تر اما بدون ترافیک را طی کنید. اگر خرید کردن و رفتن به فروشگاه برایتان ناخوشایند است به صورت آنلاین خرید کنید.

از موضوعات بحث برانگیز و بحث و جدال دوری کنید

اگر در گفتگوهایتان به موضوعات خاصی علاقه ندارید آن‌ها را از مکالمات روزانه حذف کنید. از بحث جدال بی مورد در خصوص موضوعات مختلف دوری کنید. این موضوعات تنها انرژی شما را هدر می‌دهند.

امور روزانه خود را به ترتیب اولویت بنویسید

امور روزانه خود را بررسی کنید اگر کارهای فراوانی برای انجام دارید تفاوت بین امور ضروری و غیر ضروری را تشخیص دهید. اگر نمی‌توانید با یک موقعیت استرس زا روبرو شوید سعی کنید آن را تغییر دهید فکر کنید که چگونه می‌توانید بدون ایجاد مشکلی می‌توانید شرایط را تغییر دهید.

احساساتتان را بیان کنید

اگر کارهای شخصی دچار آزردگی شمای شود به صورت رودررو و با احترام مشکل را با او مطرح کنید. در صورتی که به احساساتتان قدرت صدا ندهید در درون شما جمع خواهند شد و شرایط استرس زا تداوم می‌یابد.

زمانتان را بهتر مدیریت کنید

تنظیم نامناسب زمان سبب پدید آوردن استرس‌های فراوانی می‌شود. در صورتی که کار عقب مانده فراوانی داشته باشید آرام بودن و تمرکز بسیار دشوار می‌شود.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر