نقش آب کرفس در کنترل وزن و زیبایی پوست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نقش آب کرفس در کنترل وزن و زیبایی پوست

آب کرفس حاوی چه مواد مغذی است؟

مجله پزشکی و سلامتمتخصصان تغذیه از کرفس به عنوان یک نوع سبزی حاوی مواد مغذی فراوان یاد می‌کنند. در حقیقت برگ کرفس حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A به شکل بتا کاروتن است و ساقه کرفس نیز منبع ویتامین‌هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، اسید فولیک، ویتامین ث، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم است و به خاطر وجود این منابع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در ساقه و برگ کرفس، اعتقاد برخی از متخصصان تغذیه آن است که گرفتن آب کرفس و مصرف آن حداقل در دو تا سه نوبت در هفته می‌تواند در سلامت اندام‌های بدن نقش مفیدی ایفا نماید.

مزایای آب کرفس در کنترل وزن

امروزه برخی پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که مصرف آب کرفس در کنترل وزن نقش مفیدی ایفا می‌کند و در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، مصرف منظم آب کرفس در رژیم غذایی هفتگی می‌تواند با کاهش وزن بدن در ارتباط باشد. در این زمینه اعتقاد بر این است که آب کرفس بر روی میزان اشتهای فرد تأثیر می‌گذارد و مانع مصرف مواد قندی و شیرین توسط او می‌شود.

مزایای آب کرفس در کنترل وزن

مزایای آب کرفس در زیبایی پوست و ناخن

تحقیقات دیگری هم نشان داده‌اند که مصرف آب کرفس در زیبایی پوست و ناخن مؤثر است و می‌تواند به عنوان یک مکمل خوب برای زیبایی پوست و مو مطرح باشد. علت این مسئله به خاطر آن است که برگ و ساقه کرفس سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین آ، ب و ث به همراه مقادیر قابل توجهی از املاح و مواد معدنی است.

علاوه بر نقش مؤثری که کرفس و آب کرفس در کنترل وزن و زیبایی پوست دارد، برخی متخصصان تغذیه و پزشکان معتقدند که نوشیدن آب کرفس دو یا سه بار در هفته بر سلامتی قلب، معده و روده‌ها هم تأثیر می‌گذارد.

دیگر مزایای مهم آب کرفس

نکته بسیار مهم در مورد آب کرفس که بسیاری از پژوهش‌های علمی نیز آن را ثابت نموده‌اند، اثر آن بر کنترل فشار خون است. در این زمینه تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته در افرادی که دچار فشارخون بالا هستند، تأثیر فوق‌العاده‌ای در پایین آوردن فشارخون دارد. در واقع سدیم موجود در آب کرفس به عنوان یک عامل تنظیم کننده مایعات بدن منجر به تنظیم فشارخون می‌شود.

از جمله منافع مفید دیگر آب کرفس به اثر آن در بهبود التهابات مفاصل و انقباضات عضلانی در بیماری‌هایی مانند آسم و آرتروز می‌توان اشاره نمود. در ضمن برخی محققان علوم تغذیه معتقدند که مصرف آب کرفس در افرادی که کلیه‌های سنگ ساز از نوع غیر اگزالاتی دارند، بسیار مفید است و مانع از بروز سنگ‌های کلیوی می‌شود. همچنین از خواص دیگر کرفس می‌توان به نقش آن در پیشگیری از التهاب مثانه اشاره کرد. علاوه بر این که تحقیقات جدید ادعا می‌کنند که کرفس و آب کرفس در کنترل کلسترول خون بالا نیز مؤثر است. نکته مهم این که تأکید کارشناسان تغذیه بر مصرف متعادل این سبزی است. چون که از عوارض مصرف زیاد آب کرفس می‌توان به تشکیل لکه‌های پوستی اشاره کرد.

در مجموع، توصیه می‌شود برای بهره گیری از منافع کرفس و آب کرفس، هفته‌ای دو تا سه بار از این سبزی یا آب آن در رژیم غذایی استفاده شود.

دیگر مزایای مهم آب کرفس

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر