تشخیص افسردگی با آزمایش خون

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تشخیص افسردگی با آزمایش خون

تشخیص افسردگی با یک آزمایش خون

مجله پزشکی و سلامت : شاید زیر ابر تیره‌ای از مسائل شغلی و فردی، مشکلات اجتماعی و خانوادگی زندگی می‌کنید و یا شاید روزتان به صورت اسفناکی خاکستری و مبهم به نظر می‌رسد. آیا این احساسات تنها تشویش‌ها و بیم‌های موقتی هستند و یا نه شما در یک دوره افسردگی به سر می‌برید؟

ظاهر شدن علائم افسردگی در خون

بر اساس تحقیقات جدید مشخص شده است که علائم افسردگی همانند سایر بیماری‌ها، در خون پدیدار می‌شود و با آزمایش خون قابل تشخیص می‌باشد. شاید تا قبل از این تصور بر این بود که افسردگی تنها یک مشکل روحی و روانی می‌باشد، اما مطالعات جدید نشان داده است که افسردگی نتیجه بر هم کنش ذهن و جسم است و هر دو تا اندازه‌ای در بروز بیماری نقش دارند. در واقع با ایجاد مشکلات ذهنی نشانه‌های آن، که شامل تولید ترکیبات مرتبط با افسردگی هستند در خون ظاهر می‌گردد. با آزمایش خونی جدیدی که در حال اجرایی شدن است پزشکان به زودی خواهند توانست عوامل خونی مرتبط با افسردگی را شناسایی نمایند.از این‌رو با دقت بیشتر می‌توان ترس و اضطراب موقت را از افسردگی جدا دانست، این محققان در حال یافتن تعداد ترکیبات مرتبط و دقیق‌تر با افسردگی هستند. در حال حاضر تشخیص افسردگی در مطب‌های اعصاب و روان با پر کردن پرسشنامه انجام می‌شود. طبق این پرسشنامه پزشک حدس می زند که فرد سالم بوده و یا دچار افسردگی است و یا ضعف اعصاب دارد. این روش شاید تا حدودی مؤثر باشد اما توانایی تشخیص دقیق و عددی ندارد و پزشک بر اساس تجربه‌ها و دانسته‌های خود مشکل را حدس می زند.

افسردگی صرفاً یک بیماری روحی و روانی نیست

طبق آزمایشات جدید به طور دقیق مشخص می‌شود که فرد در چه مرحله‌ای از افسردگی قرار دارد از این‌رو داروهایی که تجویز می‌شود اختصاص به آن مرحله از بیماری خواهد داشت. این تحقیقات نشان می‌دهد که افسردگی یک بیماری صرفاً روحی و روانی نیست بلکه فیزیک فرد و شرایط محیطی نظیر تغذیه، میزان نور آفتاب، میزان روابط اجتماعی نیز در بروز آن نقش دارند. در این تحقیقات ۳۲ فرد مبتلا به افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند در این افراد علائم فیزیکی و ترکیبات موجود در خون به مدت ۱۸ هفته مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داده که دوره‌های روان درمانی، یوگا و مراقبه به تدریج میزان ترکیبات خونی مرتبط با افسردگی در خون را کاهش می‌دهد. با این روش پزشکان در درمان بیماری‌های ذهنی موفق‌تر خواهند بود چرا که می‌توانند مرحله و نوع دقیق بیماری را تشخیص دهند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر