درمان کمردردهای عصبی

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان کمردردهای عصبی

برای درمان کمردردهای عصبی چه کنیم؟

درمان کمردردهای عصبی نیاز به صبر ،حوصله و تخصص کافی دارد. در مرحله اول پزشک متخصص می‌بایست علت کمردردهای عصبی شما را شناسایی کند. برخی از علل احتمالی کمردردهای عصبی عبارتند از:

  • سرطان
  • تحت فشار قرار گرفتن یک یا چندین عصب
  • دیابت
  • مصرف بیش از حد الکل
  • قرار گرفتن در معرض سموم مرتبط با دارو یا سایر سموم
  • اختلالات هورمونی
  • اختلالات سیستم ایمنی
  • عفونت‌ها
  • کمبود ویتامین

در صورتی که علت مشکل شما یکی از موارد بالا باشد، مسلماً اولین گام در درمان کمردردهای عصبی شما، برطرف کردن علت زمینه‌ای می‌باشد. با این وجود متأسفانه بیشتر اوقات علت کمردردهای عصبی مشخص نمی‌شود. در این موارد بهترین راه حل برای درمان کمر دردهای عصبی این است که علائم و درد ناشی از این کمردردها را تسکین دهیم تا زمان لازم برای بهبود تدریجی آن، مهیا شود.

روش درمان کمردردهای عصبی بستگی به علت و محل ایجاد آن دارد. به‌طورکلی از راه‌های زیر می‌توانید به درمان کمر دردهای عصبی کمک کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” کمردرد حاد را چگونه درمان کنیم؟ ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

برای درمان کمردردهای عصبی بیشتر استراحت کنید.

استراحت دادن منطقه آسیب‌دیده اغلب بسیار مؤثر است، به ویژه در مواردی که کمردردهای عصبی ناشی از انجام یکسری فعالیت‌های تکراری هستند.

فیزیوتراپی به درمان کمردردهای عصبی کمک می‌کند

فیزیوتراپی اغلب در درمان کمردردهای عصبی بسیار مفید است. زمانی که یک عصب دچار کشیدگی شده باشد می‌تواند مشکلاتی را در کمر و گردن شما ایجاد کند.

با ورزش به درمان کمردردهای عصبی بپردازید.

انجام یکسری از تمرینات ممکن است عضلات پشت و یا مرکز بدن را تقویت کرده و به این ترتیب فشار وارده بر ریشه عصب را کاهش دهد یا رفع کند. ورزش کردن باعث ترشح یک ماده آرام‌بخش طبیعی به نام اندورفین می‌شود که به تسکین دردهای شما کمک خواهد کرد. محققان همچنین معتقدند ورزش جریان خون را در اعصاب نواحی مختلف بدن از جمله کمر افزایش می‌دهد. این موضوع می‌تواند به درمان کمردردهای عصبی کمک کند. با یک پیاده‌روی سبک روزانه شروع کنید و به‌تدریج سرعت و مسافت خود را افزایش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بالشتک بادی برای درمان کمردرد ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

با ورزش به درمان کمردردهای عصبی بپردازید.

با مصرف دارو به درمان کمردردهای عصبی بپردازید.

  • داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن و ناپروکسن نیز ممکن است در درمان کمردردهای عصبی مفید باشند. تزریق کورتیکواستروئیدها (یک داروی ضد التهابی) همچنین ممکن است برای بهبود وضعیت اعصاب تحت فشار مفید باشد.
  • همچنین می‌توانید از کرم فلفل یا پماد کپسایسین برای درمان کمردردهای عصبی استفاده کنید. استفاده از این پمادها ممکن است در روزهای اول قدری سوزش ایجاد کند. اما اگر به مصرف آن ادامه دهید در بلندمدت به کاهش دردهای شما کمک خواهد کرد.
  • از ژل، پماد یا پدهای حاوی لیدوکائین نیز می‌توانید برای بی‌حس کردن منطقه درگیر با درد استفاده کنید.
  • برخی از افراد نیز ماساژ روغن گل شمعدانی را برای درمان کمردردهای عصبی توصیه می‌کنند. روغن اسطوخدوس نیز به کاهش دردهای عصبی کمک می‌کند.

برای درمان کمردردهای عصبی باید متناسب باشید!

کاهش وزن نیز برای درمان کمردردهای عصبی بسیار مفید است. هرچه وزن شما بیشتر باشد فشار بیشتری بر اعصاب ناحیه کمر وارد می‌شود.

آیا شما هم به دنبال راه  “ درمان کمر دردهای عصبی ” هستید؟
شما می‌توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات سوال یا تجربه خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالتان پاسخ داده شود

گاهی لازم است با جراحی کمردردهای عصبی را درمان کنید.

ممکن است لازم باشد برای درمان کمردردهای عصبی جراحی انجام شود. در روش جراحی فشار واردشده بر اعصاب ناحیه کمر، کاسته می‌شود. با این وجود به دلیل عوارضی که جراحی دارد، معمولاً در صورتی برای درمان کمردردهای عصبی انجام خواهد شد که سایر روش‌ها بی‌نتیجه مانده باشند.

برای درمان کمردردهای عصبی قند خونتان را کنترل کنید.

اگر در معرض ابتلا به دیابت هستید و یا دیابت دارید، قند خون خود را کنترل کنید. نگه‌داشتن سطح قند خون در محدوده نرمال بهترین درمان ممکن برای کمردردهای عصبی است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان عصب سیاتیک به همراه عکس ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

برای درمان کمردردهای عصبی قند خونتان را کنترل کنید.

برای درمان کمردردهای عصبی دوش آب گرم بگیرید

دوش آب گرم یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های درمان کمردردهای عصبی است. آب گرم به طور موقت جریان خون را در بخش‌های مختلف بدن افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

با سلام.باعطسه کردن کمرم بشدت درد میگیرد. علت چیست؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
باسلام از دلایل اصلی آن همین سرما خوردگی و یا قلنج کردن شما می باشد که به دلیل حساس شدن ریه ، شما هم درد کمر ، حس خواهید کرد . اگر درد شما تشدید شد به متخصص ریه مراجعه کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

زن هستم و 60 سالمه .از 8 ماه پیش کمر درد گرفتم.برای درمانش چیکار کنم؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
قبل از اینکه اقدام به درمان نمایید باید علت کمردرد خود را پیدا کنید. حتما باید علائم شما و شدت درد به صورت حضوری بررسی شود. لطفا ابتدا از مهره های کمر خود عکس برداری نمایید. تا زمان عکس برداری، میتوانید برای رفع درد روغن سیاهدانه را به محل درد بمالید و آن را با شالی ببندید و گرم کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر