تجربه ای برای خواب شیرین

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تجربه ای برای خواب شیرین

با این سه روش خواب شیرین را تجربه کنید

مجله پزشکی و سلامت : شاید شما هم تمایل دارید از جمله افرادی باشید که خواب سنگینی دارند و از خوابشان بیشترین بهره را می‌برند. تحقیقاتی که در روزنامه گاردین به چاپ رسیده نشان می‌دهد از هر 10 فرد بالغ 6 نفر نمی‌توانند خواب خوبی در طی شبانه روز تجربه کنند. خوب نخوابیدن علاوه بر پدید آوردن علائم کوتاه مدت نظیر خستگی و بی حالی و کم کردن حافظه، می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز شود.

3 روش تأثیرگذار برای خواب مطلوب شبانه

انتخاب نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های مناسب

در صورتی که نمی‌توانید خوب بخوابید برای آغاز باید به برنامه غذایی‌تان توجه کنید. اینکه بدنتان در حال سوزاندن چه موادی است در خوابیدن هم اهمیت بسزایی دارد. نوشیدنی‌های حاوی شکر فراوان و نیز قهوه را قبل از خواب ننوشید. این مایعات خوابیدن را دچار اختلال می‌کنند. سه ساعت قبل از خواب سعی کنید از خوردن مواد غذایی پرهیز نمایید. همچنین شام سبک‌تر بهتر می‌تواند تعادل را در گردش خون و نیز تعادل هورمونی را تنظیم کند. شام زیاد علاوه بر فشار زیاد به معده، بیشتر جریان خون را متمرکز دستگاه گوارشی می‌کند و اکسیژن رسانی به ارگان مهمی نظیر مغز کاهش می‌یابد.

انتخاب نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های مناسب

ریتم خواب و بیداری‌تان را تنظیم کنید

سر وقت بخوابید و برای خواب خود اهمیت قائل شوید. چک کردن اینستاگرام و تلگرام و بقیه فعالیت‌ها را برای وقت خودش بگذارید. بر خواب تمرکز کنید و خواب شیرینی را تجربه کنید.متخصصان سلامت معتقدند که 7 یا 8 ساعت خواب شبانه برای بدن ضروری است. هر چرخه خواب حدود 90 دقیق طول می‌کشد در طی شبانه روز ما به 5 دور از این چرخه‌ها نیازمندیم. که با محاسبه این دوره‌ها متوجه می‌شویم که حدود 7.5 در هر شب به خواب نیاز داریم. هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید 7 ساعت به عقب برگردید، آن ساعت همان زمانی است که شما باید به رختخواب بروید. در تمام طول هفته حتی در تعطیلات نیز به این ساعت خواب پایبند باشید. این کار باعث پدید آمدن یک ریتم منظم خواب و بیداری در شما می‌شود. پس از تنظیم ساعت طبیعی بدنتان صبح‌های شاد و دل‌انگیزتری را تجربه خواهید کرد.

 به اندازه کافی از نور خورشید بهره بگیرید

نور خورشید نه تنها برای شما مقادیر بالایی ویتامین D فراهم می‌کند ( تقویت کننده استخوان‌ها و دندان‌ها ) بلکه بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه هاروارد نور خورشید باعث تنظیم بهتر ریتم خواب و بیداری می‌شود. روزهایی که کاملاً آفتابی است افراد در شب هنگام خواب بهتری را تجربه خواهند کرد چرا که نور خورشید تعادل هورمونی را به بدن باز می‌گرداند. این حالت باعث می‌شود بدن در هنگام خوابیدن مؤثرتر عمل کرده و میزان بیشتر هورمون ملاتونین ( هورمون خواب ) ترشح کند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر