خواص لیمو ترش برای پاک کردن برخی وسایل

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خواص لیمو ترش برای پاک کردن برخی وسایل

خواص لیمو ترش

مجله پزشکی و سلامت : لیمو ترش می‌تواند طعم و مزه خوبی به مواد غذایی دهد اما خوب است بدایند که از خواص لیمو ترش می‌توانید در سراسر خانه استفاده کنید. از آشپزخانه به حیاط خلوت، را تمام درخشش خانه خود را با این نیروگاه تمیز کردن غیر سمی است.

از بین بردن املاح سفت آب با لیمو ترش

آب لیمو ترش می‌تواند املاح معدنی و سفت روی دوش را از بین ببرد. اسیدیته لیمو مشابه سرکه است و یکی از خواص لیمو ترش از بین بردن املاح سفت و سخت آب است. کمی نمک و جوش شیرین را بر روی لیمو ترش بریده شده بزنید و لیمو را بر روی دوش بمالید تا املاح سفت آب و لک صابون روی دوش و یا شیرآلات ، از بین برود.

از بین بردن املاح سفت آب

شستشوی سبزیجات و میوه‌ها با لیمو ترش

یکی از خواص لیمو ترش ، از بین بردن باکتری‌ها و سموم است. از آنجایی که میوه و سبزیجات در خاک که پر از باکتری‌ها و آفت‌کش‌ها است ، رشد می‌کنند ، بهترین راه برای شستشوی آن‌ها ، استفاده از آب گرم به همراه لیمو ترش است تا باکتری‌ها و سموم روی آن‌ها از بین بروند.

جلا زدن به مبلمان و کف‌های چوبی

اغلب پوشش مبلمان‌ها از روغن‌های معدنی و هیدروکربن سمی تشکیل شده است که ریه‌ها و پوست را تحریک می‌کنند.این هیدروکربن‌های سمی می‌توانند موجب بروز سرطان و نقص ژنتیکی شوند.اگر مبلمان و وسایل چوبی خود را با لیمو ترش جلا بدهید ، اثرات سمی این مواد کاهش می‌یابند و سلامت شما و افراد خانواده‌تان حفظ می‌شود.

پاک کردن ظروف با لیمو ترش

یکی دیگر از خواص لیمو ترش ، خاصیت پاک کنندگی قوی ظروف است. یک مطالعه اخیر نشان داد که لیمو در کشتن باکتری‌های موجود در دهان ، لیوان‌ها و ظروف مؤثر است. برای شستشوی ظروف ، به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی از کمی آب لیمو ترش ، سرکه ، نمک استفاده کنید.

پاک کردن ظروف

شستشوی لباس و لکه بری

دیگر برای از بین بردن لکه‌های روی لباس و سفید و تمیز کردن لباس‌هایتان نیازی به وایتکس (سفید کننده) ندارید ، می‌توانید از خواص لیمو ترش برای لکه بری و شستشوی لباس‌های روشن استفاده کنید. کمی آب و آب لیمو ترش را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آیند ، سپس حرارت را خاموش کنید و لباس‌هایتان را به مدت 1 ساعت در مخلوط آب گرم و لیمو ترش بیندازید تا سفید و تمیز شوند ،بعد از 1 ساعت ، لباس‌هایتان را خارج کنید و با لباسشویی بشویید. آب لیمو ترش جایگزین خوبی برای سفید کننده‌ها است.

پاک کردن وسایل مسی و برنجی با لیمو ترش

برای حذف لکه روی برنج یا مس، از ترکیب آب لیمو ترش و جوش شیرین استفاده کنید. مالش مستقیم لیمو ترش به همراه نمک و جوش شیرین بر روی فلز موجب افزایش درخشش فلز (اسید لیمو ترش موجب حذف اکسیداسیون و احیای فلز می‌شود و درخشش آن را بیش‌تر می‌کند) می‌شود .

تخته آشپزی

تعجب نکنید ، یکی دیگر از خواص لیمو ترش ، از بین بردن باکتری‌هایی مانند سالمونلا و اشرشیا کلی است. آب لیمو ترش انتخاب خوبی برای پاک کردن تخته آشپزی است تا به طور کامل بهداشتی و تمیز شود. لیمو ترش را به همراه نمک به مدت 5 دقیقه روی تخته آشپزی مالش دهید تا تمام میکروب‌ها و کثیفی تخته آشپزی از بین برود.

منقل کباب

تمیز کردن منقل کباب برای تمام افراد دردسر آور است و موجب آزار آن‌ها می‌شود. لیمو ترش علاوه بر اینکه مواد غذایی چسبیده شده روی منقل را از بین می‌برد ، بلکه برای پاک سازی و رفع زنگ زدگی بسیار مؤثر است. به این منظور لیمو ترش را قطعه‌قطعه کنید و آن را روی منقل بمالید تا منقل کباب کاملاً تمیز شود.

منقل کباب

تمیز کردن گرد و خاک

به جای استفاده از دستمال برای تمیز کردن گرد و خاک ، از آب لیمو ترش نیز استفاده کنید که خاصیت ضد میکروبی دارد و درخشش وسایل منزل شما را چندین برابر می‌کند.

لیمو ترش ، یک پاک کننده سطوح قوی

جالب است بدانید، پاک کنندگی سطوح یکی دیگر از خواص لیمو ترش است، زیرا لیمو ترش خاصیت ضد قارچی دارد و با استفاده از آن می‌توانید از رشد کپک و لکه‌های سمج بر سطوح خانه جلوگیری کنید. اگر کمی آب لیمو به سطوح مورد نظر بمالید ، رشد قارچ و کپک متوقف می‌شود. برای از بین بردن لکه‌ها و یا زنگ زدگی‌های روی سطوح می‌توانید از لیمو ترش استفاده کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر