بهترین دما برای اتاق خواب

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهترین دما برای اتاق خواب

بهترین دما برای اتاق خواب

مجله پزشکی و سلامتیک مطالعه که در دانشگاه ماستریچ در هلند انجام شده است که نشان می‌دهد که دمای ادارات در اکثر نواحی براساس یک دمای معین که برای یک مرد 40 ساله با وزن 70 کیلوگرم تنظیم شده است.  این دما در واقع با متابولیسم و سوخت و ساز بدن آن فرد ارتباط دارد.

چه دمایی برای اتاق خواب مناسب است؟

خانم‌ها عموماً میزان متابولیسم بالاتری دارند. بدن آنها گرمای کمتر نسبت به مردان تولید می‌کند. بنابراین دمایی که در آن مردان احساس مناسبی دارند ممکن است برای خانم‌ها سرد باشد. اما مشکل اصلی در هنگام خواب است. چه دمایی برای خواب شبانه بهتر است؟  دکتر راشل سالاس متخصص خواب در دانشگاه جان هاپکینز بر اساس تحقیقات، بهترین دما را 18 درجه سانتی‌گراد می‌داند.چرا آن‌قدر دمای پایین؟ برای اینکه دمای بدن در هنگام خواب کم می‌شود. اما نزدیک به بیدار شدن دوباره شروع به بالا رفتن می‌کند. با کاهش دمای محیط به بدنتان این اجازه را داده‌اید که بهتر کار خود را انجام دهد.

چه دمایی برای اتاق خواب مناسب است؟

آیا گرمای بیش از حد اتاق خواب سبب آزردگی می‌شود؟

 دمای بالا می‌تواند با وظایف طبیعی بدن تداخل کرده و سبب آزردگی در خواب شود. پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که دمای بین 21-18 درجه سانتی‌گراد را امتحان کنند. ممکن است برای فردی 21 درجه بهتر باشد و برای فرد دیگر 18 درجه. این تعیین دما بیشتر به میزیان سوخت و ساز بدن ارتباط دارد. ممکن است فردی سوخت و ساز بالایی داشته باشد و دمای بدن او هم طی خواب بیشتر از فرد دیگر باشد.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر