چگونه دچار گرمازدگی نشویم؟

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه دچار گرمازدگی نشویم؟

گرمای شدید در سراسر دنیا

مجله پزشکی و سلامتدر حال حاضر ، گرمای عجیبی در سراسر دنیا و کشورمان حاکم شده است که ممکن است سلامتی هر یک از شما را در خطر بیندازد. بنا بر پیش بینی‌های انجام شده، طی چند روز آینده ، یک جبهه هوای بسیار گرم و مرطوب از طرف ایالات متحده به سمت شرق حرکت خواهد کرد و گرمای شدید و سوزانی تمام دنیا را فرا خواهد گرفت. شاخص گرما در برخی از مناطق بسیار افزایش خواهد یافت و این افزایش دما موجب گرمازدگی و به خطر انداختن جان عده‌ای از مردم دنیا خواهد شد.

چنین گرمای سوزانی تا به امسال سابقه نداشته است . بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که به احتمال زیاد ، گرمای امسال رکورد خواهد زد. طبق بیانیه صادر شده توسط انجمن هواشناسی جهانی ، متوسط دما در شش ماه اول سال 2016 ، 2.4 درجه فارنهایت ، گرمتر از دمای دیده شده در اواخر قرن 19 بوده است.

گرمای بیش از حد نگران کننده است

گرمای بیش از حد نه تنها ناراحت کننده است ، بلکه گرما می‌تواند اثرات سوء جدی و یا حتی مرگباری داشته باشد. این اثرات سوء جدی شامل کم آب شدن بدن، افزایش تشنگی ، ضعف ، سرگیجه ، تپش قلب و غش است. گرمازدگی زمانی رخ می‌دهد که بدن شما از طریق تعریق بیش از حد ،آب و نمک از دست می‌دهد. در نتیجه در بدن شما پدیده‌ای به نام سکته گرما رخ می‌دهد که بدن توانایی سرد کردن خود را ندارد و یک اورژانس پزشکی خطرناک است.

آیس تی : خرید آیس تی انگلیسی احمد از فروشگاه حجرک

چطور خودتان را در مقابل گرمازدگی محافظت کنید؟

 نشانه‌های بیماری گرمازدگی را جدی بگیرید

گرمازدگی در اثر از دست دادن آب بدن به خاطر گرمای شدید هوا رخ می‌دهد. اگر گرمازدگی بدون درمان باقی بماند، می‌تواند منجر به سکته گرما شود که اگر پیشرفت کند ، می‌تواند کشنده نیز باشد.

گرمای بیش از حد نگران کننده است

انجام ورزش‌های خانگی

بهتر است در روزهایی که گرمای هوا ، شدید است ، در داخل خانه ورزش کنید. اگر به ورزش کردن در خارج از خانه علاقه دارید ، سعی کنید صبح زود و یا آخر شب که هوا خنک تر است ، در بیرون از خانه ورزش کنید. در حین ورزش و یا کار در خارج از خانه ، حواستان باشد که به خاطر گرمای هوا ، دچار گرمازدگی ، کم شدن آب بدن و یا گرفتگی عضلات نشوید.

محافظت از بچه‌ها در حین بازی در خارج از خانه

زمانی که بچه‌ها در گرمای شدید هوا بازی می‌کنند ، ممکن است دچار گرمازدگی شوند. بهتر است بچه‌ها در ساعاتی از روز که هوا خنک‌تر است ، برای بازی به بیرون از منزل بروند و شما نیز در حین بازی ، آن‌ها را از لحاظ علائم گرمازدگی بررسی کنید ، تا اگر دچار کم آبی و یا گرمازدگی شده‌اند ، سریعاً با نوشیدن آب و خنک کردن بدنشان ، درمان شوند.

حیوانات خانگی نیز در خطر گرمای هوا هستند

حیوانات خانگی نیز می‌توانند از کم آبی بدن، گرمازدگی و آفتاب سوختگی رنج ببرند. گرمازدگی حیوانات خانگی می‌تواند به سردرگمی، تشنج و یا حتی مرگ منجر شود. در روزهای گرم و گرمای شدید هوا ، حواستان به حیوان خانگی‌تان باشد و اگر علائم گرمازدگی در او دیدید ، سریعاً او را به دامپزشکی برده و یا به او آب بدهید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام چند وقته احساس خیلی شدید گرما دارم ودور گردم دانه های قرمز خیلی زیاد زده

مشاهده کامل

با سلام افزایش بی سابقه دمای هوا در این روزهای داغ تابستانی، باعث گرمازدگی میشه و به احتمال زیاد مشکل شما هم به دلیل گرمازدگی و عرق سوز هست. از نکات مقاله بالا استفاده کنید در صورتی که گرمای داخلی احساس میکنید، ممکنه آب بدنتون کاهش پیدا کرده باشه، بنابراین سعی کنید روزانه آب فراوانی بنوشید(حداقل 8 لیوان). از پوشیدن لباسهایی با گردنتان برخورد دارند خودداری کنید و یک پارچه لطیف را در آب یخ فروببرید و دور گردنتان قرار دهید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر