خوردن قهوه خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت را کاهش می‌دهد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خوردن قهوه خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت را کاهش می‌دهد

فواید خوردن قهوه برای بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت

اخبار سلامت : اگر چه تمام دانشمندان و پزشکان قهوه را به خاطر فواید سلامتی بسیاری که دارد تحسین می‌کنند، اما تحقیقات جدید نشان داد که خوردن قهوه مانند یک پادزهر است و به کاهش خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت C، کمک می‌کند. در واقع فواید خوردن قهوه برای بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت چندین برابر افراد عادی است. این مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن حداقل سه فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت را به نصف کاهش دهد.

علاوه بر مزایای خوردن قهوه در کاهش خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت محققان دریافتند که ترک سیگار نیز به افزایش بقای این بیماران حتی پس از رهایی بدن از ویروس هپاتیت HCV) C) می‌شود.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حدود 25% از مردم ایالات متحده که به ویروس HIV مبتلا هستند به ویروس هپاتیت HCV) C) نیز مبتلا هستند که این ویروس باعث بیماری مزمن کبدی می‌شود. خوشبختانه درمان‌های ضد ویروسی وجود دارد که می‌تواند ویروس هپاتیت C را از بین ببرد. البته حتی زمانی که بدن از شر ویروس هپاتیت C نیز خلاص می‌شود، باز هم بیماران مبتلا به ایدز در خطر ابتلا به سرطان هستند، چرا که فرایند پیری در بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت سریع‌تر است و همین امر باعث می‌شود خطر بیماری‌هایی مثل سرطان ، دیابت ، بیماری کبدی و بیماری‌های قلبی عروقی در این افراد بالاتر باشد.

کاهش خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت با خوردن قهوه

قهوه حاوی ترکیباتی نظیر پلی فنل است که می‌تواند باعث کاهش التهاب شود و مطالعات نشان داده‌اند خوردن قهوه می‌تواند به حفظ سلامت کبد کمک کند به همین دلیل است که می‌تواند برای کاهش خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت کمک کند.

محققان در این تحقیق، اطلاعات 1028 نفر از بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت را تجزیه و تحلیل کردند. در این مطالعه، مبتلایان به ایدز و هپاتیت پرسشنامه سالانه‌ای را تکمیل کردند تا از طریق آن تیم تحقیقاتی اطلاعاتی راجع به سلامتی و شیوه زندگی بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت به دست بیاورند.

در طول 5 سال پیگیری متوسط، 77 نفر از شرکت کنندگان در این مطالعه از بین رفتند. بیماری‌های مربوط به هپاتیت C، سرطان‌های مرتبط با بیماری ایدز و هپاتیت C و ایدز عامل اصلی مرگ و میر این بیماران بودند.

در ابتدای مطالعه، حدود 26.6% از شرکت کنندگان حداقل روزی سه فنجان قهوه مصرف می‌کردند و مطالعه روی این بیمارانی که به خوردن قهوه عادت داشتند نشان داد که خوردن قهوه خطر مرگ بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت را حداقل تا 50% کاهش می‌دهد.

مبتلایان به ایدز و هپاتیت می‌توانند با خوردن قهوه ، خطر مرگ خود را نصف کنند.


خبر پیشنهادی دکتر سوشا : مصرف بیش از حد کافئین عامل مرگ یک پسر 16 ساله شد

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر