عکس سلفی اندازه بینی شما را 30 درصد بزرگ‌تر نشان می‌دهد!

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عکس سلفی اندازه بینی شما را 30 درصد بزرگ‌تر نشان می‌دهد!

عکس سلفی مبنای مناسبی برای جراحی‌ زیبایی نیست

قبل از اقدام به هرگونه جراحی زیبایی باید بدانید بر اساس گزارشی که در ژورنال جراحی پلاستیک در پنج‌شنبه هفته گذشته به چاپ رسید، گرفتن عکس سلفی از فاصله حدود 30 سانتی‌متری، اندازه بینی شما را تا 30 درصد بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در حالی که اندازه بینی در عکس‌هایی که از فاصله حدود یک و نیم متر گرفته می‌شوند، به واقعیت نزدیک‌تر است.

محققان در حال حاضر توصیه می‌کنند که افراد علاقه‌مند به انجام جراحی‌ زیبایی نباید عکس سلفی را به عنوان راهنمایی برای تغییرات چهره خود در نظر بگیرند. درواقع همه افراد باید بدانند که عکس سلفی هرگز نشان‌دهنده ابعاد واقعی چهره از جمله اندازه بینی نیست.

عکس سلفی باعث می‌شود بینی شما پهن‌تر و ضخیم‌تر دیده شود و مسلماً همه افراد دوست دارند اندازه بینی آن‌ها کوچک‌تر باشد. بزرگ‌ترین نگرانی که در این مقاله نیز بر آن تأکید شده است این است که در حال حاضر با نسلی مواجه هستیم که عکس سلفی را مبنایی برای ارزیابی زیبایی‌های خود قرار داده‌اند. ( همچنین می‌توانید مقاله ” عکس سلفی | تاثیر گرفتن عکس سلفی بر سلامتی ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.)

اما چه شد که عکس سلفی تا این حد همه‌‎گیر شد؟ ادامه خبر را بخوانید تا به پاسخ این سوال دست یابید.

اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی بر جوانان چه هستند؟!

به دنبال محبوبیت رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیس‌ بوک عکس سلفی خیلی زود جای خود را در بین افراد جوان و حتی میان‌سال پیدا کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال اول پیدایش عکس سلفی، گوگل بیش از 25 میلیارد عکس سلفی به سرورهای خود ارسال کرد در حالی که کلاً 8 میلیارد نفر در سیاره زمین زندگی می‌کنند!

مهم‌ترین اثر مخرب عکس سلفی این است که باعث گرایش بیشتر جوانان به جراحی‌های زیبایی شده است. به طوری که در سال 2018 بیش از 55 درصد از افرادی که برای جراحی زیبایی مراجعه کرده بودند بیان کردند که: برای این می‌خواهند جراحی زیبایی انجام دهند که عکس سلفی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بهتر دیده شود!(پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” تشخیص سلامت روان با عکس اینستاگرام ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.)

آمار جراحی‌های زیبایی در چند سال گذشته به شدت بالا رفته است!

در سال 2017 حدود 17.5 میلیون جراحی زیبایی در دنیا انجام شده است که نسبت به سال گذشته 2 درصد نیز افزایش داشته است. این افزایش نسبت به سال 2000 حدود 200 درصد بوده است! از این میان حدود 218.924 جراحی زیبایی مربوط به تغییر اندازه بینی بوده است. در کل جراحی زیبایی بینی سومین عمل زیبایی در سال 2017 بوده است.

جراحی بزرگ کردن پستان شایع‌ترین عمل جراحی زیبایی در سال 2017 بود که بیش از 300،000 مورد جراحی را شامل می‌شد. بر اساس همین گزارش، لیپوساکشن، جراحی پلک و جراحی شکم نیز در میان پنج روش زیبایی پر درخواست در سال گذشته بودند.

درواقع هدف این است که از قدرت و تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر میزان جراحی‌های پلاستیک آگاه شوید. مردم تصاویر خود را با تعداد زیادی از افرادی که می‌شناسند و نمی‌شناسند، به اشتراک می‌گذارند.

گرچه جراحی زیبایی بینی به عنوان یک روش جراحی بی‌خطر محسوب می‌شود، اما همچنان ممکن است عوارضی در آن دیده شود. برخی از این عوارض عبارت‌اند از عفونت، باقی ماندن جای برش‌ها و زخم‌ها و همچنین تغییر رنگ پوست؛ اما بزرگ‌ترین عارضه این است که اندازه بینی و یا مدل آن با صورت فرد تناسب نداشته باشد.


منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر