مواردی که باید هنگام رنگ کردن مو در منزل رعایت کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مواردی که باید هنگام رنگ کردن مو در منزل رعایت کنیم

رنگ کردن مو در منزل

مجله پزشکی و سلامت : اگر می‌خواهید برای رفتن به آرایشگاه و رنگ کردن مو هزینه نکنید و به راحتی و با خیال آسوده موهایتان را رنگ کنید، نکات طلایی ما را راجع به رنگ کردن مو در منزل بخوانید تا بدون آسیب رساندن به موهایتان ، آن‌ها را رنگ کنید.می‌توانید به راحتی موهای یکدیگر و یا خودتان را در خانه رنگ کنید.

در رنگ کردن مو دچار اشتباه نشوید

بزرگ‌ترین اشتباه اکثر افراد راجع به رنگ کردن مو ، این است که تصور می‌کنند خودشان در خانه می‌توانند موهای مشکی یا قهوه‌ای‌شان را به رنگ بلوند یا پلاتینی دربیاورند. روشن کردن مو، مراحل زیادی دارد و باید توسط متخصص آن انجام شود، زیرا موادی که در این مراحل استفاده می‌شوند، ممکن است به موهای شما آسیب برسانند. تنها آرایشگر است که می‌داند چگونه این آسیب را به حداقل برساند و مراحل روشن کردن مو را به درستی طی می‌کند.

هنگام رنگ کردن مو به اندازه موهایتان توجه کنید

با توجه به اینکه بلندی موهایتان چقدر است، مقدار رنگ مناسب را برای خود بخرید، اگر بلندی موهایتان تا کمرتان است ، باید 2 بسته رنگ بخرید تا میزان رنگی که می‌سازید برایتان کافی باشد و بتوانید کل موهایتان را رنگ کنید.اگر مقداری از رنگ باقی ماند ، باقی رنگ را برای دفعه بعد ذخیره کنید.

تست کردن را قبل از رنگ کردن مو فراموش نکنید

برای رنگ کردن مو هایتان عجله نکنید. اگر رنگ موی جدیدی خریده‌اید ابتدا بر روی تکه‌ای از مویتان ، رنگ را امتحان کنید و پس از مشاهده نتیجه رنگ کردن آن تکه کوچک ، برای رنگ کردن کل موهایتان ، اقدام کنید.

بدون لباس موهایتان را رنگ کنید

هنگام رنگ کردن مو ، احتمال اینکه لباس شما رنگی شود ، بسیار زیاد است ، زمانی که می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید ، می‌توانید لباستان را از تنتان دربیاورید و یا اینکه لباس کهنه یا کثیفی تن کنید تا حتی اگر لباستان رنگی شد ، مشکلی پیش نیاید.
همچنین هر جایی از خانه که می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید ، بر روی زمین و اطراف خود ، پارچه یا روزنامه پهن کنید تا اگر رنگ بر روی آن‌ها ریخت ، دچار مشکل نشوید و جایی رنگی نشود.

بدون لباس موهایتان را رنگ کنید

رنگ را کاملاً با اکسیدان مخلوط کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که با تیوب رنگ بر موهایتان خط بیندازید، به این معنی که برای رنگ کردن مو باید ابتدا رنگ را با اکسیدان مخلوط مرده و کاملاً حل کنید تا یکنواخت شود ، سپس آن را بر موهایتان بمالید. نباید قسمتی از رنگ حل نشده باقی بماند و شما آن را بر سرتان بمالید.این کار باعث خشکی و ریزش مو می‌شود.

برای رنگ کردن مو فکر کنید جراح هستید

هنگام رنگ کردن مو ، باید تصور کنید که یک جراح هستید و برای انجام یک عمل جراحی مهم آماده شده‌اید.باید بدون وقفه کار را آغاز کرده و آن را ادامه دهید ، توجه کنید که هنگام رنگ کردن مو هرگز نباید متوقف شوید و بین روند رنگ کردن مو وقفه ایجاد کنید ، باید سریع کار کنید تا به سرعت تمام موی شما رنگ شود.

در رنگ کردن مو حرفه‌ای عمل کنید

می‌توانید تمام رنگ مو را بر سرتان بریزید و مو را به رنگ آغشته کنید ، اما این کار حرفه‌ای نیست و ممکن است موهای شما چند رنگ شود.
برای رنگ کردن مو مانند یک آرایشگر با تجربه عمل کنید ، در کاسه مخصوص ،رنگ و اکسیدان را به نسبتی که روی آن نوشته مخلوط کنید و سپس با قلم موی رنگ کاملاً آن‌ها را به هم بزنید ، سپس استادانه موها را تقسیم کرده و شروع به رنگ کردن مو کنید.

با مسواک موهایتان را های لایت کنید

دو رنگ موی متفاوت اما شبیه به هم( تیره و روشن) بخرید ، رنگ روشن را با مسواک، بر روی قسمتی از مویتان که دوست دارید روشن باشند ، بمالید و بقیه قسمت‌ها را با رنگ تیره رنگ کنید.سپس بعد از گذشت 45-30 دقیقه موهایتان را بشویید و از زیبایی آن لذت ببرید.

رنگ کردن مو را از ریشه‌ها آغاز کنید

ریشه مو همیشه بیشترین زمان و زنگ را نیاز دارد تا کاملاً رنگ بگیرند؛ رنگ کردن مو را از بالای مو و از ریشه‌ها آغاز کنید و سپس رنگ را به باقی مانده مو بمالید و شانه بزنید. با این کار موهای شما تماماً یک رنگ می‌شوند. بیشتر شما از دو رنگ شدن موهایتان شکایت دارید، با رعایت این نکته‌ای که گفتیم، دیگر نگران دو رنگ شدن موهایتان نباشید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

در دو آینه نگاه کنید

رنگ کردن جلوی مو آسان است اما برای اینکه بتوانید پشت موهایتان را نیز به آسانی رنگ کنید ، باید یک آینه در جلوی‌تان باشد و یک آینه در پشت سرتان ، تا با نگاه کردن به هر دو آینه بتوانید به راحتی موهایتان را رنگ کنید.

استفاده از دستمال مرطوب

در هنگام رنگ کردن موهایتان ، دستمال مرطوب را نزدیک خودتان بگذارید ، زیرا باید به محض اینکه رنگ بر صورت شما مالید ، آن را پاک کنید ، زیرا اگر این رنگ بر صورت شما بماند ، رنگ بر صورتتان ماندگار شده و پاک کردن آن خیلی سخت می‌شود.

استفاده از کلاه رنگ بعد از پایان رنگ کردن مو

به محض اینکه رنگ کردن مو های شما به پایان رسید ، بر روی موهایتان کلاه رنگ بگذارید تا رنگ ماندگار شود و همچنین رنگ سر شما به جایی برخورد نکند و شما احساس راحتی کنید.

استفاده از دستکش هنگام رنگ کردن مو

در هنگام رنگ کردن مو از دستکش‌های پلاستیکی مخصوص استفاده کنید تا رنگ به دست شما برخورد نکن ، همچنین این دستکش را هنگام شستن موی خود نیز استفاده کنید.زیرا در آن زمان نیز ممکن است رنگ به دست شما برخورد کند و دست شما رنگی شود.

برای شستشو موهایتان را شامپو نکنید

برای اینکه رنگ را از موهایتان بشویید کافی است که موهایتان را با مقدار زیادی آب، شستشو دهید.شستشوی مو نیاز به شامپو ندارد ، بعد از رنگ کردن مو ، استفاده از شامپو، موهایتان را حساس می‌کند و رنگ را نیز از مو می‌شوید.پس بعد از رنگ کردن مو ، فقط موهایتان را با آب بشویید. آزمایش‌های متعدد نشان داده‌اند که بعد از گذشت یک هفته از زمان رنگ کردن مو، می‌توانید از شامپو و یا نرم‌کننده استفاده کنید.

برای شستشو موهایتان را شامپو نکنید

استفاده از براق کننده بعد از اتمام رنگ کردن مو

از براق کننده مو استفاده کنید تا زیبایی و درخشانی موهایتان به شما زیبایی بخشند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر