بعد از جراحی زیبایی بینی اين نکات رو رعايت کنيد

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بعد از جراحی زیبایی بینی اين نکات رو رعايت کنيد

علت توجه به ملاحظات پزشکی بعد از جراحی زیبایی بینی

مجله پزشکی و سلامت : از دیدگاه پزشکی، عمل جراحی زیبایی بینی برای برطرف کردن برخی مشکلات تنفسی انجام می‌شود، اما امروزه تمایل برخی از جوانان ازجمله دختران و پسران جوان به استفاده از این عمل برای زیبا کردن صورت می‌باشد. اما باید توجه نمود که استفاده از جراحی زیبایی بینی مانند سایر انواع عمل‌های جراحی نیاز به برخی توجهات مهم دارد تا از بروز مشکلات خاص پزشکی بعد از عمل پیشگیری گردد.

پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی و جراحان زیبایی معتقدند که برای بهبود وضعیت موضع جراحی‌شده در ناحیه بینی باید در طی شش هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی به ملاحظات خاصی در این زمینه توجه نمود که می‌توان این ملاحظات خاص مراقبتی را در نه مورد تقسیم‌بندی و بیان نمود.

علت توجه به ملاحظات پزشکی بعد از جراحی زیبایی بینی

۹ نکته پزشکی در مراقبت‌های پزشکی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

1. در طی دو هفته بعد از عمل جراحی زیبایی بینی از انجام هر نوع فعالیت ورزشی پرهیز گردد. توصیه پزشکان متخصص آن است که شروع هر نوع فعالیت ورزشی از هفته سوم بعد از عمل جراحی صورت گیرد و طبیعتاً فعالیت‌های ورزشی باید از فعالیت‌های ورزشی سبک شروع گردد.
2. شنا کردن ممنوع. ازآنجایی‌که برای شنا کردن نیاز به تنفس خوب و یک بینی سالم می‌باشد.؛ طبیعتاً نباید تا بهبودی کامل موضع جراحی‌شده بینی، اقدام به انجام شنا کرد.
3. از مصرف غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند، پرهیز گردد. خوردن غذاهای سفت و غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند مانند کباب‌برگ یا استیک که می‌توانند به موضع جراحی‌شده آسیب بزنند و منجر به خونریزی شوند، پرهیز گردد.
4. خندیدن بلند و لبخندهایی که باعث کشیده شدن صورت می‌شوند، می‌توانند برای موضع جراحی‌شده مضر و خطرناک باشند. پس از جراحی زیبایی بینی ، ‌ازاین کار پرهیز شود.
5. پس از جراحی زیبایی بینی تهاجمی مسواک نزنید. توصیه می‌شود که از مسواک‌های سفت و مسواک کردن محکم در دوران بعد از جراحی زیبایی بینی استفاده نشود.چون‌که می‌تواند در بهبودی موضع جراحی‌شده مشکل ایجاد نماید.
6. از کشیدن لباس‌ها بر روی موضع جراحی‌شده پرهیز گردد. در زمان پوشیدن یا تعویض لباس یابد دقت شود که لباس‌هایی مانند بلوز یا تی‌شرت بر روی موضع جراحی‌شده فشار وارد نکنند. بنابراین بهتر است از لباس‌هایی مانند انواع پیراهن‌های دکمه‌دار به‌جای انواع بلوزها و تی‌شرت‌ها که به‌هیچ‌عنوان با موضع جراحی‌شده در تماس نیستند، استفاده شود.
7. عینک می‌تواند بر روی موضع جراحی تأثیر مخرب بر جای گذارد. ازآنجایی‌که گیره‌های بینی موجود در عینک‌ها می‌توانند بر روی موضع جراحی‌شده فشار وارد نمایند. بنابراین توصیه می‌شود حداقل در شش هفته بعد از جراحی زیبایی بینی از عینک آفتابی استفاده نشود. به‌علاوه این‌که در مورد افراد عینکی بهتر است در این دوران به‌جای عینک از لنزهای چشمی استفاده شود و یا از عینک‌هایی استفاده شود که فشار زیادی بر روی بینی وارد نمی‌نمایند.
8. در طی سه ماه اول بعد از عمل جراحی زیبایی بینی حتماً از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده شود. طبیعتاً تابش زیاد اشعه آفتاب می‌تواند بر روی پوست محل جراحی‌شده تأثیر مخربی بر جای بگذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتماً از کرم‌های ضد آفتاب برای کل صورت و بخصوص موضع مورد جراحی استفاده شود.
9. عدم استعمال دخانیات حداقل در دو هفته اول بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی. توصیه پزشکان متخصص به عدم استعمال دخانیات حداقل در طی دو هفته بعد از انجام جراحی زیبایی بینی می‌باشد. اگرچه بهتر است بعد از جراحی زیبایی بینی استعمال دخانیات کمتر از قبل باشد.

توصیه پایانی

توجه به ملاحظات فوق می‌توانند در بهبودی سریع‌تر وضعیت موضع جراحی‌شده بسیار مؤثر باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در شش هفته بعد از جراحی زیبایی بینی به مراقبت‌های سلامتی در این زمینه توجه ویژه‌ای شود.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

باسلام دخترخالم 3ماه و ده روزه عمل بینی کرده ولبش به سختی تکون میخوره دکترمیگه مال ورمه ،میخواد بدونه ایا به خاطر ورمه یا دلیل دیگه ای میتونه داشته باشه ؟
خیلی ممنون

مشاهده کامل

با سلام قبلا هم عرض کردم که بی حسی لب بعد از عمل بینی معمولا باید 1 تا 2 ماه بعد از عمل برطرف بشه از طرفی این توصیفی که شما میکنید که به سختی حرکت میکنه طبیعی نیست. مگر اینکه توصیف شما اشتباه بوده باشه معمولا در ماه اول بعد از عمل بینی نوعی بی حسی در لبها دیده میشه که به مرور رو به بهبودی میره تا اینکه کاملا برطرف میشه. در مورد شما هم اگر این روند بهبود وجود داره، نگران کننده نیست اما اگر با وجود گذشتن سه ماه با همان شدت روزهای اول وجود دارد، می بایست توسط پزشکتان مورد بررسی قرار بگیرد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خانمی ۳۱ساله و۷ماهه عمل زیبایی بینی انجام دادم وسوراخهایی بینیم یکسان نیست واز جلو قسمت نوکش دماغم کج نشون میده و برآمد گی اول بینی م کمی وجود داره و از یه سمت دماغم حالت کمی قوس دار نشون میده چکارکنم درست میشن یانه ؟باتشکر

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست عزیز تورم و التهاب بینی معمولا تا یکسال اول بعد از جراحی ادامه خواهد داشت، گرچه به مرور زمان از شدت آن کاسته می شود. نتیجه ای که شما از عمل جراحی بینی میگیرید در وهله اول بستگی به مهارت پزشکتون داره و اینکه تا چه حد کارش رو درست انجام داده باشه و در زدن بخیه ها و ترمیم استخوان بینی درست عمل کرده که در این مورد نمیدونم پزشکتون چگونه عمل کرده. از طرفی مراقبت های بعد از جراحی بینی هم به شدت در نتیجه ای که خواهید گرفت تاثیر داره و در این مورد هم اطلاعاتی ندادید که آیا در زدن چسب بینی و ماساژ دادن و سایر مراقبت ها درست عمل کرده اید یا خیر. در مواردی که شما می فرمایید نیاز هست که با مراجعه به پزشکتان و اقداماتی مثل پانسمان، ماساژ یا تزریق کورتیکواستروئید تا حد امکان اشکالات به وجود آمده رو اصلاح کنن.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام، خسته نباشید، ببخشید من حدود سه ماه هست که جراحی بینی انجام دادم اما امروز بطور ناخواسته بخیه کنار بینی کرده داخل سوراخ بینی هست و برای استحکام پایه هست رو بیرون کشیدم والان خیلی نگرانم که مشکل پیش بیاد آیا امکان داره بعدازظهر ماه هنوز پایه جوش نخورده باشه و باعث افتادگی بشه؟؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی دوست عزیز دقیقا متوجه منظور شما نشدم .. بخیه های بیرون بینی از نوع غیرجذبی هستند و ظرف 7 تا 10 روز کشیده میشن. بخیه های داخل بینی برخی از نوع جذبی و برخی از نوع غیرجذبی هستن بخیه های جذبی معمولا ظرف یک ماه جذب میشن و بخیه های غیرجذبی ظرف 2 تا 3 ماه کشیده میشن. بنابراین شما در زمان غیرصحیحی بخیتون کشیده نشده. گرچه بهتر بود توسط متخصص انجام میشد اما نگرانی خاصی از نظر جوش خوردن و یا افتادگی بینی وجود نداره.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

اينجانب بعد از يكهفته جراحي بيني صبح ساعت ٥با خونريزي شديد بيدار شدم،علت اين خونريزي شديد چيست؟با اينكه سريعا خود را به اتفاقات بيمارستان رساندم و دكتر جراحم حاضر شدند اما به سختي جلوي خونريزي را گرفتند.چندين بار از مش استفاده. كردند اما خونريزي بند نمي آمد.

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی خونریزی بینی بعد از عمل علتهای مختلفی میتونه داشته باشه؛ ممکنه بخیه بینی به درستی انجام نشده و یا به دلایلی باز شده. ممکنه شما از داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده اید و یا با انجام اقداماتی مثل فین کردن و غیره به جدار داخلی بینی صدمه زده اید. گاهی هم علت اون بالا رفتن فشار خون هست. در هر صورت اگر توسط پزشک مورد بررسی قرار گرفته اید، نگرانی خاصی وجود ندارد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر