طریقه بلند کردن ناخن به صورت طبیعی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
طریقه بلند کردن ناخن به صورت طبیعی

تقویت و بلند کردن ناخن ها

مجله پزشکی و سلامتبا توجه به گفته آکادمی درماتولوژی آمریکا ناخن از کراتین (پروتئین موجود در پوست و مو) ساخته شده است. سلول‌های زنده انگشتان این پروتئین‌ را می‌سازد ، آن‌ها را به سمت انتهای انگشتان برده و سپس این پروتئین سفت و سخت شده و بافت ناخن را به وجود می‌آورد. عوامل متعددی از جمله سن، مصارف بد محیطی و بیماری، می‌تواند ناخن‌ها را ضعیف و شکننده کند. اما راه‌های طبیعی برای تقویت و بلند کردن ناخن وجود دارد. حفاظت از ناخن‌ها در برابر عناصر محیطی یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت ناخن‌ها است. راه‌های طبیعی و مفیدی برای بلند کردن ناخن ها وجود دارند که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

ناخن‌هایتان را با سوهان ناخن مناسب مرتب کنید

سر ناخن‌هایتان را با یک ناخن گیر مناسب بعد از حمام که ناخن‌هایتان نرم است ، مرتب کنید و سوهان ناخن بکشید تا مرتب و زیبا شده و سریع‌تر بلند شوند. اگر دور ناخن‌هایتان نامرتب باشد ، به محض اینکه به لباس و یا جایی برخورد کند ، می‌شکنند.

استفاده از مرطوب کننده برای بلند کردن ناخن

برای بلند کردن ناخن‌هایتان ، باید چندین بار در روز ، بر روی دست و ناخن‌هایتان مرطوب کننده بزنید، به خصوص بعد از اینکه دست‌هایتان برای مدتی در تماس با آب بوده است. مرطوب کننده را طوری بر روی ناخن‌هایتان بزنید که به تمام لایه‌های شاخی روی ناخن‌هایتان زده شود.لایه‌های شاخی سفت و خشک می‌تواند به بافت زنده ناخن آسیب زده و موجب افزایش شکنندگی ناخن شود.

استفاده از مرطوب کننده برای بلند کردن ناخن

دستکش دست کنید

قبل از خواب ، حتماً ناخن‌هایتان را با مرطوب کننده چرب کرده و سپس دستکش نخی دست کنید تا رطوبت مرطوب کننده‌ای که زده‌اید به ناخن‌هایتان منتقل شود و خشکی ناخن‌هایتان از بین برود. حفظ رطوبت ناخن به بلند کردن ناخن‌ها کمک می‌کند.

استفاده از یک محصول تقویتی برای بلند کردن ناخن

شرکت‌های مختلف آرایشی محصولات تقویتی و سفت کننده‌های ناخن متنوعی برای بلند کردن ناخن به بازار عرضه کرده‌اند. استفاده از این محصولات برای تقویت ناخن‌های ضعیف و آسیب دیده بسیار مفید هستند.اکثر این محصولات حاوی پروتئین‌های تقویت کننده و ویتامین‌های تغذیه کننده ناخن هستند. استفاده از یک لایه لاک تقویت کننده ناخن ، بهترین راه برای بلند کردن ناخن های طبیعی شما است.

برای بلند کردن ناخن هایتان لاک بزنید

یک پوشش نازک از لاک بر روی ناخن‌ها ، رطوبت ناخن را حفظ کرده و ناخن را سفت‌تر می‌‌کند. سفت شدن ناخن با لاک جلوی شکستن ناخن را گرفته و به بلند کردن ناخن ها کمک می‌کند. هر هفته لاک ناخن‌هایتان را تعویض کنید و لاک جدیدی بر روی ناخن‌هایتان بزنید تا لاک روی ناخن‌هایتان قدرت کافی برای حفاظت از ناخن‌هایتان را داشته باشد.

برای بلند کردن ناخن هایتان لاک بزنید

چندین توصیه نهایی برای بلند کردن ناخن

• حفاظت از ناخن‌ها در برابر آب و هوای خشک که می‌تواند موجب خشکی و شکنندگی ناخن‌ها شود.
• برای بلند کردن ناخن هایتان از جویدن و گاز گرفتن ناخن‌هایتان خودداری کنید.
• هنگام کار با آب و یا ظرف شستن ، دستکش دست کنید ، زیرا آب ناخن‌های شما را ضعیف و شکننده می‌کند.
• مصرف مکمل‌های 2.5 میلی گرم بیوتین (نوعی ویتامین B) به بلند کردن ناخن کمک می‌کند. اما مکمل‌‎های دیگر مانند ژلاتین کمکی به بلند کردن ناخن نمی‌کنند.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر