شیر برای سلامتی مضر است یا نه؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
شیر برای سلامتی مضر است یا نه؟

مطالعه‌ای عجیب راجع به شیر

مجله پزشکی و سلامتیک گزارش جدید نشان داده است که نوشیدن شیر ، نه تنها به استحکام استخوان‌ها کمک نمی‌کند ، بلکه سلامتی زندگی افراد را نیز به خطر می‌اندازد. این مطالعه ، ارتباط بین مصرف زیاد شیر و افزایش خطر شکستگی استخوان و مرگ و میر را نشان داد.
مطالعات تعدادی از دانشمندان نشان داده است که رابطه‌ای بین مصرف شیر و پوکی استخوان وجود دارد ، اما مطالعات تعدادی دیگر از دانشمندان این ادعا را اثبات نمی‌کند. در نتیجه برای اینکه بگوییم مصرف شیر روزانه خود را کاهش دهید ، نیاز به مطالعات تکمیلی دیگری داریم.

مطالعه‌ای عجیب راجع به شیر

قند شیر خوب است یا بد؟

قند شیر لاکتوز نام دارد و جالب است بدانید ، دو سوم از مردم فاقد آنزیم لازم برای شکستن قند شیر (لاکتوز) هستند و در نتیجه با نوشیدن بیش از حد شیر ، دچار درد معده می‌شوند. با این حال، برای کسانی که با نوشیدن شیر ، دچار ناراحتی معده نمی‌شوند ، نوشیدن آن برای بهبود سلامت استخوان‌ها توصیه می‌شود.
در ادامه خواهیم گفت که قند شیر (لاکتوز) ، سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

قند شیر خوب است یا بد؟

آیا مصرف شیر با سلامتی استخوان‌ها در ارتباط است؟

جالب است بدانید که کشورهایی با بالاترین شیوع پوکی استخوان ، مانند ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا، بزرگ‌ترین مصرف کنندگان شیر جهانی هستند. با این حال آیا ممکن است مصرف شیر با سلامت استخوان در ارتباط باشد؟
به منظور پاسخ به سؤال بالا، محققان زیادی در این رابطه مطالعاتی انجام دادند. نتایج نشان داد که برای زنان، مصرف شیر بیش‌تر، با کاهش خطر شکستگی و پوکی استخوان همراه نیست. علاوه بر این، خطر مرگ در زنانی که بیش از سه لیوان در روز شیر می‌نوشند نسبت به کسانی که کم‌تر شیر می‌نوشند، بیش‌تر است. مطالعه روی مردان نیز نتایج مشابهی را نشان داد و ارتباط برجسته‌ی بین مصرف شیر بیش‌تر و خطر مرگ بیش‌تر را نشان داد.

این مطالعه دوستداران محصولات لبنی را ناامید کرد. این مطالعه نشان داد که بین مصرف زیاد شیر و پوکی استخوان ارتباطی وجود دارد . علاوه بر این احتمال پوکی استخوان در افرادی که محصولات لبنی با لاکتوز کم ( قند شیر ) مانند پنیر و ماست ، مصرف می‌کنند ، کم‌تر می‌باشد. می‌توان نتیجه گرفت که مضرات سلامتی مصرف زیاد شیر به خاطر قند شیر (لاکتوز) آن است.

آیا مصرف شیر با سلامتی استخوان‌ها در ارتباط است؟

به طور کلی شیر برای سلامتی خوب است یا بد؟

اگرچه این مطالعه اخیر نشان داده است که بین مصرف زیاد شیر و عواقب سلامتی و بهداشتی ارتباطی وجود دارد ، اما برای تصمیم‌گیری نهایی راجع به مصرف شیر ، به مطالعات تکمیلی در این رابطه نیاز داریم. با توجه به اقتصاد جهانی ، سالیانه مقدار زیادی پول ، صرف مصرف شیر می‌شود. در نتیجه باید راجع به مزایا و مضرات شیر و قند شیر یافته‌های کامل‎تری در دست داشته باشیم تا بتوانیم توصیه درستی راجع به مصرف شیر برایتان تهیه ببینیم.

به طور کلی شیر برای سلامتی خوب است یا بد؟

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر