کنترل تلویزیون عامل بیماری است

اخبار سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کنترل تلویزیون عامل بیماری است

کنترل تلویزیون عامل بیماری و منشأ عفونت است!

زمانی که صحبت از عامل بیماری و عفونت به میان می‌آید، معمولاً مکان‌هایی مانند حمام، دستشویی و آشپزخانه در ذهن شما نقش می‌بندند. غافل از اینکه عامل بیماری می‌تواند کنترل تلویزیونی باشد که هر روز کانال را با آن عوض می‌کنید!

درست شنیدید؛ کنترل تلویزیون عامل بیماری و منشأ آلودگی محسوب می‌شود. معمولاً کنترل‌های تلویزیون در دست افراد مختلفی قرار می‌گیرد. گاهی روی زمین می‌افتد، گاهی روی مبل قرار می‌گیرد. روی آن گردوغبار و آلودگی می‌نشیند. گاهی هم افراد روی آن عطسه یا سرفه می‌کنند. پس این حقیقت را بپذیرید که کنترل تلویزیون یک ابزار بسیار کثیف و آلوده است.

سؤالی که مطرح می‌شود این است که چند بار در هفته کنترل تلویزیون خود را تمیز می‌کنید؟ و اینکه روش‌های تمیز کردن شما برای حذف عامل بیماری کافی هست یا نه. حتی اگر اقدام به تمیز کردن آن کرده باشید، زوایای مختلفی که در اطراف دکمه‌های کنترل وجود دارد، این کار را با چالشی بزرگ مواجه می‌کنند.

چگونه عامل بیماری را از کنترل تلویزیون حذف کنیم؟

محققان معتقدند ترکیب همه عوامل ذکر شده در کنار هم، باعث می‌شود که کنترل تلویزیون عامل بیماری باشد. لذا تنها با در دست گرفتن کنترل و فشار دادن حتی یک دکمه، با طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زا مواجه شوید.

توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که هنگام اقامت در هتل و سایر اماکن عمومی نیز، باید بدانید که کنترل‌ تلویزیون از آلوده‌ترین لوازم هستند. شما نمی‌دانید نفرات قبلی که در هتل اقامت داشته‌اند تا چه حد بهداشت فردی و عمومی را رعایت کرده‌اند.

نیازی نیست مضطرب شوید؛ فقط حواستان را جمع کنید. شاید بهتر باشد از تماس با ریموت کنترل هتل‌ها و مراکز عمومی اجتناب نمایید و یا به کمک یک دستمال تمیز آن را استفاده کنید. پس از هر بار در دست گرفتن کنترل حتی در خانه، حتماً دستان خود را به‌خوبی شستشو دهید.

نکاتی نیز برای تمیز کردن کنترل تلویزیون از عامل بیماری وجود دارند که می‌توانند چند وقت یک‌بار کنترل تلویزیون را با استفاده از این روش‌ها تمیز کنید:

  • ابتدا باتری کنترل تلویزیون را خارج کنید.
  • سپس به‌خوبی با کمک مسواک و محلول الکل یا استون کنترل تلویزیون را از هرگونه عامل بیماری و آلودگی پاک‌کنید.
  • سپس با پیچ‌گوشتی، پیچ‌های آن را بازکنید.
  • با استفاده از یک مسواک و محلول‌های الکل یا استون به‌خوبی داخل آن را تمیز کنید.
  • 24 ساعت زمان برای خشک شدن کنترل اختصاص دهید.
  • سپس مجدداً پیچ‌های آن را ببندید.

 

منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر