آیا خوردن آب یخ ضرر دارد | تاثیر آب سرد در بدن چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آیا خوردن آب یخ ضرر دارد | تاثیر آب سرد در بدن چیست؟

آیا خوردن آب یخ مضر است؟

مجله پزشکی و سلامتچه کسی باورش می‌شود که خوردن آب یخ در یک روز گرم می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد؟ چه کسی فکر می‌کرد که نوشیدن آب در دمای اتاق بهتر از خوردن آب یخ باشد؟ در واقع، آب در دمای اتاق برای سلامتی بدن شما مناسب‌تر از خوردن آب یخ است.

تأثیر آب سرد در بدن

نظریه‌های مختلف بیان می‌کند که خوردن آب یخ ، عروق خونی معده را کوچک می‌کند. با ورود آب سرد به معده ، بدن و معده انرژی خود را صرف پایین آوردن دمای آب سرد در بدن می‌کنند ، در نتیجه معده به گوارش و هضم مواد غذایی نمی‌پردازد.
همچنین مطالعات نشان می‌دهد، خوردن آب یخ ، مثل این است که این آب یخ از تمام مجاری و رگ‌های شما عبور می‌کند ، در نتیجه سردی آب یخ موجب می‌شود ، چربی موجود در مواد غذایی که می‌خورید نیز در بدنتان منجمد شود و این چربی‌های منجمد در بدن شما به سختی هضم شوند.

پزشکان می‌گویند نوشیدن آب در دمای اتاق برای سلامتی بهتر است ، زیرا بعد از خوردن آب یخ ، بدن برای گرم کردن آب سرد و رساندن دمای آن به درجه حرارت بدن ، آب و انرژی (17 کالری) از دست می‌دهد. پزشکان معتقدند که تمایل یک سری از افراد به خوردن آب یخ به همین خاطر است که بتوانند آب از دست رفته در بدنشان را جایگزین کنند.

در نتیجه نوشیدن آب در دمای اتاق برای آب‌رسانی به بدن مناسب‌تر است. زمانی که عادت آب سرد نوشیدن خود را ترک کنید و آب ولرم بنوشید ، گوارش و هضم مواد غذایی در بدن شما به طور چشمگیری بهبود می‌یابد و احساس سبکی بیش‌تری خواهید داشت.

بهترین نوشیدنی برای آب‌رسانی به بدن

آب آشامیدنی به همراه لیمو بیشترین فواید را برای سلامتی بدن دارد. آب لیمو بهترین منبع ویتامین C و چند ماده مغذی دیگر است. اثبات شده است که آب لیمو ، ضد باکتری، ضد پیری و ضد خستگی است و همچنین به افزایش سیستم ایمنی و سلامتی بدن کمک می کند.
پس سعی کنید به جای خوردن آب یخ و مصرف زیاد یخ ، از لیمو استفاده نمایید ، آب ولرم به همراه لیمو بهترین نوشیدنی است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر