بهبود عملکرد مغز با مصرف سالاد و سبزیجات

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بهبود عملکرد مغز با مصرف سالاد و سبزیجات

برای بهبود عملکرد مغز چه کنیم؟

در یک مطالعه جدید نشان داده شد که مصرف سالاد و سبزیجات دارای برگ سبز می‌تواند از پیری مغز جلوگیری کند و باعث بهبود عملکرد مغز شود. درواقع مصرف سالاد و سبزیجات می‌تواند تا ده سال مغز را جوان‌تر کند. محققین این مطالعه پیشنهاد می‌کنند که روزانه از چند واحد اسفناج پخته، کلم بروکلی و کاهوی خام در رژیم غذایی خود استفاده کنید. مصرف دتاکس سالاد سبزیجات برای سم زدایی بدن نیز موثر است.

در این مطالعه، رژیم غذایی و عملکرد مغز حدود ۱۰۰۰ شرکت‌کننده مورد بررسی قرار گرفت. میانگین سنی این افراد حدود ۸۱ سال بود. هر فرد برای حدود ۴.۷ سال مورد مطالعه قرار گرفت. هرسال شرکت‌کنندگان یک پرسشنامه پر می‌کردند که در آن درباره دفعات مصرف روزانه سالاد و سبزیجات خود می‌نوشتند. آن‌ها همچنین هرسال یکسری تست جهت بررسی روند بهبود عملکرد مغز و حافظه انجام می‌دادند.

برای بهبود عملکرد مغز چه کنیم؟

تأثیر مصرف سالاد و سبزیجات در افراد مسن

گرچه عملکرد مغز در همه افراد با افزایش سن، کاهش می‌یابد، ولی در گروهی که بیشترین مصرف سالاد و سبزیجات را داشتند، عملکرد مغز با سرعت کمتری کاهش ‌یافته بود. تفاوت بین عملکرد مغزی دو گروه به حدی بود که در گروه مصرف‌کننده بیشترین میزان سالاد و سبزیجات، عملکرد مغز تا ۱۱ سال بهتر و جوان‌تر از گروهی بود که کمترین میزان سالاد و سبزیجات را مصرف کرده بودند.

مصرف سالاد و سبزیجات دارای برگ سبز در رژیم غذایی روزانه، یک راه ساده برای بهبود عملکرد مغز و سلامت آن می‌باشد. افزایش سن خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون آلزایمر و زوال عقل را به همراه دارد، که می شود با مصرف مواد غذایی برای پیشگیری از آلزایمر تا حدودی وقوع آن را به تاخیر انداخت.


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر