درمان قطعی ایدز با زالو آیا امکان پذیر است یا نه؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان قطعی ایدز با زالو آیا امکان پذیر است یا نه؟

درمان قطعی ایدز با زالو (آیا این روش قطعی است یا نه؟)

مجله پزشکی و سلامتاز زمان‌های قدیم، روش‌های سنتی مانند حجامت (خارج کردن خون ناخالص از بدن با استفاده از خراش انداختن روی پوست) و زالو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده. باور کنید یا نه، گاهی اوقات زالو درمانی بهترین جایگزین در درمان بیماری‌های است و حتی گاهی برتری خاص به درمان دارویی دارد و به دلیل اثرات درمانی آن، این روش سنتی درمان بیماری، هنوز پر رونق است. درمان ایدز با زالو نیز یکی از موضوعات مهمی بوده است که محققان مطالعاتی روی آن انجام داده‌اند و نتایج مطالعات حاکی بر آن است که درمان ایدز با زالو ، موضوع غیر ممکنی نیست.

حتماً بخوانید: تصورات درست و نادرست ما در خصوص ایدز

زالو درمانی برای ایدز

درمان ایدز با زالو

تأثیر قدرتمند زالوهای مورد استفاده در علم پزشکی بر سیستم ایمنی و عصبی اثبات شده است و مطالعاتی در رابطه با درمان ایدز با زالو نیز انجام شده است. مطالعات نشان می‌دهند که زالو درمانی ممکن است بتواند از گسترش ویروس HIV I که مهم‎ترین ویروس‌ مسبب بیماری ایدز است، جلوگیری کند.

مهار کننده تریپتاز مشتق شده از زالو (LTDI) می‌تواند رونویسی از ویروس  HIV I در سلول میزبان را مسدود کند و عملکرد بیولوژیکی LTDI برای درمان ایدز با زالو به صورت زیر است:

• زالو در بزاق خود LTDI و دیگر مواد بیوشیمیایی را ترشح می‌کند.

• زمانی که زالو پوست را برای تغذیه کردن از خون میزبان، سوراخ می‌کند، LTDI بزاق زالو، ترشح آنزیم‌های پروتئولیتیک (تریپتاز) که توسط ماست سل‌های میزبان ترشح می‌شود را مهار می‌کند و در نتیجه رونویسی از ویروس HIV I در سلول میزبان مسدود می‌شود و گسترش ویروس مهار شده و میزبان مبتلا به ایدز وضعیت عمومی بهتری پیدا می‌کند.
• در واقع زالو در حین مکیدن خون شکار خود، برای او، تسکین و آرامش فراهم می‌کند تا شکارش سالم و زنده مانده و بتواند برای وعده‌های غذایی بعدی از خون او تغذیه کند.
• زالو کمک می‌کند که شکارشان در حین غذا دادن به آن‌ها، آرام باشد و احساس خوبی داشته باشد، مطالعه بر روی درمان ایدز با زالو نشان می‌دهد که درمان ایدز با زالو بسیار مؤثر بوده و زالو درمانی برای بیماران مبتلا به ایدز، توصیه می‌شود.

حتماً بخوانید:  چگونه از انتقال ایدز به کودکان جلوگیری کنیم

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام وقت بخیر فدی که هفت سال رابطه محافظت نشده داشته ممکن هست تا حالا متوجه ابتلایش به اچ ای وی نشود؟

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر