مشکلات کاهش وزن سریع

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مشکلات کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع چیست؟

اخبار سلامت : کاهش وزن سریع نتیجه تلاش‌های بی وقفه در حفظ رژیم غذایی و ورزش منظم است ، مطالعات نشان می‌دهند که این تلاش‌های بی وقفه برای کاهش وزن سریع می‌تواند مضر باشد ، همچنین این تغییر شیوه زندگی در اغلب موارد دائمی باقی نمانده و بعد از مدتی وزن شما افزایش می‌یابد.
1-0.5 کیلوگرم کاهش وزن در هفته ، طبیعی است ، البته این مقدار کاهش وزن ، کم به نظر می‌رسد ، اما حفظ این میزان کاهش وزن ، در طولانی مدت خواهد بود و احتمال بازگشت آن کم‌تر است. به یاد داشته باشید که 0.5 کیلوگرم چربی شامل 3500 کالری است. بنابراین برای کاهش وزن 0.5 کیلوگرم در هفته، شما نیاز به سوزاندن 500 کالری بیش‌تر از کالری دریافتی روزانه خود دارید.

آیا کاهش وزن سریع ایمن است؟

زمانی که کاهش وزن فردی سریع است ، میزان کاهش چربی و سایز بدن او به اندازه‌ای نیست که با سرعت آهسته و طبیعی ، کاهش وزن دارد. کاهش وزن سریع ممکن است موجب از دست دادن آب بدن و یا حتی بافت عضلانی شود.
با این حال ، در برخی شرایط ،کاهش وزن سریع اگر به درستی انجام شود ، می‌تواند ایمن باشد. به عنوان مثال، پزشکان ممکن است در شرایطی که چاقی باعث مشکلات سلامتی جدی در فردی شده باشد ، رژیم‌های غذایی با کالری بسیار پایین برای کاهش وزن سریع را تجویز کنند. اما یک رژیم غذایی سخت باید زیر نظر پزشک باشد، زیرا رعایت رژیم غذایی سخت ، بسیار دشوار است و احتمال بازگشت دوباره آن بسیار زیاد است.

چه رژیم غذایی ایمن است؟

برخی از رژیم‌های غذایی ، شامل یک فاز اولیه کاهش وزن سریع است تا این شروع خوب ، باعث امیدوار شدن فرد به کاهش وزن شود؛ در ادامه ،، این رژیم‌های غذایی استراتژی‌های سالم و ایمنی برای کاهش وزن دارند و رژیم غذایی فرد در هفته‌های بعدی به نوعی است که کاهش وزن او در حدود 1-0.5 کیلوگرم در هفته باشد. رعایت این نوع رژیم‌‌های غذایی ساده در طولانی مدت آسان‌تر بوده و موجب آسیب جسمانی نمی‌شود. در حالی که مطالعات نشان می‌دهند که رعایت رژیم‌های غذایی سخت که منجر به کاهش وزن سریع می‌شوند ، بسیار مشکل بوده و احتمال بازگشت مجدد وزن وجود دارد ، در عین حال آسیب جسمانی خواهند داشت.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر