دارو های ضد ریزش مو می‌توانند مشکلات جنسی بوجود بیاورند؟

اخبار سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دارو های ضد ریزش مو می‌توانند مشکلات جنسی بوجود بیاورند؟

دارو های ضد ریزش مو و خطر مشکلات جنسی در مردان

اخبار سلامتبرخی از داروهایی که برای درمان ریزش مو و مشکلات پروستات استفاده می‌شوند، می‌تواند خطرات دیگری مانند مشکلات جنسی را برای مردان به همراه داشته باشد. اگر چه خطر ابتلا به مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ در مردان ، در اثر مصرف دارو های ضد ریزش مو بسیار کم (1.4%) است ، اما می‌تواند ماندگار و طولانی مدت باشد. تیم تحقیقاتی دانشگاه نورث وسترن، بعد از مطالعات زیادی که راجع به دارو های ضد ریزش مو و خطرات احتمالی آن‌ها بر مشکلات جنسی انجام دادند، دریافتند که این داروها ممکن است مشکلات جنسی طولانی مدتی در مردان ایجاد کنند که حتی 3.5 سال بعد از ترک مصرف دارو نیز ماندگار باشد؛ در 1.4% اختلال نعوظ ماندگار و طولانی مدت و در 4.5% ، اختلال نعوظ کوتاه مدت دیده شد.

کدام یک از دارو های ضد ریزش مو خطر مشکلات جنسی دارند؟

داروهایی تحت عنوان تجاری پروپشیا یا پروسکار (نام عمومی) و آوودارت (دوتاستراید) که دوزهای کم این داروها برای درمان ریزش مو و یک دوز کامل از این داروها برای درمان مشکلات بزرگی پروستات و مشکل در ادرار کردن تجویز می‌شوند، جزء دارو های ضد ریزش مو هستند که می‌توانند مشکلات جنسی در مردان ایجاد کنند. مطالعات راجع به این داروهای ضد ریزش مو نشان می‌دهند که استفاده مداوم از این داروها می‌توانند مشکلات جنسی بلند مدتی را در مردان ایجاد کنند و فرد تا ماه‌ها و یا سال‌ها بعد از ترک مصرف این داروها، نیز دچار مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ باشد.

عملکرد دارو های ضد ریزش مو چگونه است؟

این دارو های ضد ریزش مو (فیناستراید و دوتاستراید)، بر آنزیمی به نام 5 آلفا ردوکتاز، که تستوسترون را به فرم فعالش تبدیل می‌کند، اثر می‌کند و هورمون تستوسترون اثرات پیچیده‌ای بر پروستات ، عملکرد جنسی و ریزش مو با الگوی مردانه دارد. به این ترتیب این دارو های ضد ریزش مو ، با به وجود آوردن مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ موجب کاهش میل جنسی و از دست دادن علاقه به رابطه جنسی می‌شوند.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر