قلیون کشیدن بیشتر از سیگار محیط خانه را آلوده می کند

اخبار سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
قلیون کشیدن بیشتر از سیگار محیط خانه را آلوده می کند

تصورات شما راجع به قلیون کشیدن اشتباه است

اخبار سلامت : اکثر مردم تصور می‌کنند که قلیون کشیدن ایمن‌تر از سیگار است و با خیال راحت و در جمع‌های دوستانه خود عادت به قلیون کشیدن دارند. یافته‌های اخیر این تصور را نقض می‌کند.
بر اساس مطالعه اخیر در دبی قلیون کشیدن در خانه، موجب تولید مونوکسید کربن (گاز سمی) و ذرات آلوده کوچکی به نام PM 2.5 می‌شود که مقدار این مواد سمی و آلوده ، دو برابر سیگار کشیدن در منزل است.این ذرات آلوده وارد جریان خون و ریه‌ها می‌شوند و سلامت افراد را به خطر می‌اندازند.

همچنین بر اساس گزارشی که توسط محققان در مجله کنترل دخانیات منتشر شد ، میزان آلودگی در اتاق مجاور جایی که قلیون کشیده می‌‌شود ، بسیار بالاتر از جایی است که سیگار می‌کشند ، در حالی که میزان آلودگی در مکان‌هایی که دخانیات مصرف نمی‌شود بسیار پایین است و سلامت افراد حفظ می‌شود.

قلیون کشیدن در خانه می‌تواند به طرز وحشتناکی سلامت افراد منزل و به خصوص کودکان را به خطر بیندازد. دود ناشی از یک بار قلیون کشیدن ، معادل با دود 150 نخ سیگار است و مضرات یک بار قلیون کشیدن بسیار وحشتناک‌تر از سیگار است.
برخی تصور می‌کنند که عبور دود قلیون از آب که موجب خنک‌تر شدن آن می‌شود، باعث می‌شود که مواد مضر و سرطان‌زای دود قلیون کم‌تر شود، اما این تصور غلط است و دود قلیون حاوی همان مواد سرطان‌زای دود سیگار است و به همان اندازه و حتی بیش‌تر از سیگار، مضر می‌باشد.

قلیون کشیدن در منزل موجب می‌شود که تمام افراد خانه را در معرض بیماری‌های مختلف و سرطان‌های مرتبط به مصرف دخانیات قرار گیرند. هرگز در منزل قلیون نکشید زیرا موجب آلوده شدن محیط خانه به ذرات مضر و سرطان زایی می‌شود که تمام افراد منزل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تصورات اشتباه خود را راجع به قلیون کنار بگذارید تا به بدنتان آسیب نرسانید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع : (foxnews)

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر