گردو برای لاغری مفید است ؟

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
گردو برای لاغری مفید است ؟

آیا گردو برای لاغری مفید است؟ 

گردو برای لاغری خوبه یا نه؟  

خواص گردو برای لاغری چیست؟

 شاید تا بحال سوالات بالا را بارها از خودتان پرسیده باشید و به دنبال یک پاسخ درست درباره گردو و اینکه برای لاغری مفید است بوده اید ، در اینجا میخواهیم یک پاسخ مطمئن به شما بدهیم

گردو برای لاغری مناسبه؟

اخبار سلامت : به طور کلی گردو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی است که با کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت در ارتباط است. گردو همچنین می‌تواند اشتها را به طور مؤثر کاهش دهد و از این طریق به لاغری کمک کند. با این حال خوردن تعداد انگشت شماری گردو ابزار مؤثری برای لاغری و کاهش وزن است.

تأثیر گردو برای لاغری

اکنون محققان متوجه شدند که چرا گردو برای لاغری مؤثر است. آن‌ها به 9 بیمار چاق بستری در پنج روز متوالی نوشیدنی حاوی 48 گرم گردو (50 میلی لیتر اسموتی حاوی حدود 7 عدد گردو و 315 کالری) یا یک دارونمای مشابه با طعم و کالری یکسان دادند. سپس بعد از گذشت یک ماه از رژیم غذایی منظم، بیماران برای یک دوره پنج روزه دوباره در بیمارستان بستری کردند تا به افرادی که در پنج روزه اول، دارونما داده بودند، اسموتی حاوی گردو بدهند و بالعکس.

محققان در این مطالعه روی مغز این شرکت کنندگان M.R.I انجام دادند در حالی که شرکت کنندگان به تصاویر مختلفی مانند غذای پرچرب (کیک و …)، غذاهای کم چرب (سبزیجات) و عکس‌های طبیعت مانند کوه و درختان نگاه می‌کردند.

این مطالعه که در انجمن دیابت، چاقی و متابولیسم کالیفرنیا منتشر شد، نشان داد زمانی که مردم به تصاویری از مواد غذایی با چربی نگاه می‌کردند، فعالیت بخشی از مغزشان که درگیر کنترل اشتها و انگیزه بود، افزایش می‌یافت. افزایش فعالیت بخش کنترل اشتها در افرادی که نوشیدنی حاوی گردو خورده بودند بسیار بیشتر از افرادی بود که دارونما دریافت کرده بودند.

این مطالعه نشان داد که گردو می‌تواند دید مغز ما به غذاها و اشتهایمان به آن‌ها را تغییر دهد و با کنترل اشتها برای لاغری مفید باشد. به همین دلیل است که باید گردو را به یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن اضافه کنید.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر