داروی جدید برای پسوریازیس

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
داروی جدید برای پسوریازیس

FDA داروی Siliq را برای درمان پسوریازیس تایید کرد

اخبار سلامت : پسوریازیس، یک اختلال خود ایمنی است که معمولاً در بیمارانی با سابقه خانوادگی این بیماری، رخ می‌دهد. این بیماری اغلب در افراد بین 35-15 سال آغاز می‌شود. رایج‌ترین شکل بیماری پسوریازیس، پسوریازیس پلاکی است که در آن پوست بیمار ضخیم و قرمز شده و با پلاک‌هـا یـا پـاپـول‌های فلسی شکل خاکستری-نقره‌ای رنگ روی پوست همراه است. سازمان غذا و دارو یک آنتی بادی مونوکلونال جدید را برای درمان پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید تایید کرد. این آنتی بادی مونوکلونال جدید داروی Siliq (برودالومب) نام دارد . برودالومب تزریقی ( والئانت (VALEANT) ، سیلیک (Siliq)) برای درمان پسوریازیس در بیمارانی که در دیگر درمان‌های سیستمیک یا فتوتراپی شکست خورده‌اند ، مناسب است.

عملکرد داروی Siliq برای درمان پسوریازیس چیست؟

داروی Siliq (برودالومب) ، با اتصال به یک پروتئین مسبب التهاب و مهار پاسخ التهابی که نقش مهمی در توسعه پسوریازیس پلاکی ایفا می‌کند ، تأثیر خود را در درمان این بیماری اعمال می‌کند. در یک مطالعه ، ایمنی و اثر بخشی داروی Siliq در درمان پسوریازیس پلاکی با حضور 4373 بررسی شد. در این مطالعه شدت تغییرات و بهبود پلاک‌های پوستی بیمارانی که با داروی Siliq تحت درمان قرار گرفته بودند ، چشمگیر بود.

تنها نکته منفی که در درمان پسوریازیس با داروی Siliq دیده شد ، این بود که داروی برودالومب افکار خودکشی و افسردگی را در برخی از افرادی با سابقه افسردگی و یا خودکشی ، افزایش داد. البته ارتباط علنی درمان با برودالومب و افزایش خطر خودکشی و افسردگی اثبات نشده است و نیاز به مطالعات بیش‌تری برای اثبات این موضوع وجود دارد. اما برای کاهش چنین خطرهایی ، برچسب هشداری روی بسته بندی این دارو زده شده است و برای تجویز این دارو پزشک باید با توجه و دقت بیش‌تری عمل کند. علائم بیمار در طول مصرف این دارو باید زیر نظر پزشک باشد تا با توجه به علائم بیمار ، میزان دوز دارو و مصرف آن مورد بررسی قرار گیرد.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر