تاثیر ارتباط بیماران سرطانی باهم بر بهبود روند شیمی درمانی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تاثیر ارتباط بیماران سرطانی باهم بر بهبود روند شیمی درمانی

شانس زنده ماندن بیماران سرطانی که با یکدیگر در ارتباط هستند، بیشتر است.

♥♥♥♥♥♥

شیمی درمانی برای درمان بیماران سرطانی

اخبار سلامت : اگر چه سرطان یکی از مهم‌ترین علل مرگ در کل جهان است، اما در سال‌های اخیر آمار افرادی که از این بیماری جان سالم به در برده‌اند، افزایش یافته است. چیزی که ما می‌دانیم این است که روحیه بیماران سرطانی در درمان بیماری‌هایی مانند سرطان نقش بسزایی دارد.

در مطالعه جدیدی که توسط موسسه بین المللی تحقیقات ژنوم انسان و دانشگاه آکسفورد انجام شد، تاثیر روابط اجتماعی بر موثر بودن پروسه درمان با شیمی درمانی و میزان نجات بیماران از مرگ مورد بررسی قرار گرفت.

روابط بین بیماران عامل افزایش آمار نجات یافتگان از سرطان

این مطالعه بر روی 4691 بیمار سرطانی که تحت درمان با شیمی درمانی بودند انجام شد. بیماران سرطانی مورد مطالعه به طور میانگین 60 سال سن داشته و 44% از آنها مرد بودند.

محققان در این مطالعه دریافتند زمانی که بیماران سرطانی با بیمارانی مانند خود ارتباط برقرار می‌کنند این روابط به آن‌ها کمک می‌کند که دید مثبت‌تری نسبت به زندگی و پروسه درمان خود با شیمی درمانی پیدا کنند و شانس زنده ماندن آن‌ها تا 5 سال نیز افزایش یابد.

محققان در این مطالعه بیماران سرطانی را  در یک اتاق، شیمی درمانی کردند تا در حین شیمی درمانی با دیگر بیماران سرطانی در ارتباط باشند. مطالعه نشان داد بیماران سرطانی که در حین شیمی درمانی با دیگر بیماران ارتباط داشتند، شیمی درمانی موثرتری نسبت به دیگر بیماران داشتند، به این ترتیب این مطالعه بیانگر این موضوع بود که روابط بین بیماران ، تاثیر شیمی درمانی را بالا می‌برد.

تفاوت زنده ماندن افرادی که به تنهایی تحت درمان با شیمی درمانی بودند با افراد بیماری که در یک اتاق به همراه دیگر بیماران تحت درمان می‌شدند، تنها 2% بود. شاید این میزان برای شما کم به نظر بیاید، اما از آنجایی که سالانه تعداد زیادی از افراد به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند، زنده ماندن 2% از آن‌ها کم نیست و بسیار مهم است. روابط اجتماعی می‌تواند تاثیر شیمی در مانی برای درمان سرطان را بالا برده و از این طریق شانس زنده ماندن فرد را چند برابر کند، به طوری که بیماران سرطانی که روابط اجتماعی قوی دارند، ممکن است بتوانندتا 5 سال بعد از اتمام درمان با شیمی درمانی هم زنده بمانند.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر