رژیم کتوژنیک می‌تواند مانع پیری در افراد شود

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رژیم کتوژنیک می‌تواند مانع پیری در افراد شود

برای پیشگیری از پیری چه کنیم؟

رژیم غذایی کتوژنیک بنا بر یافته‌های جدید محققان انستیتو تحقیقاتی گلداستون می‌تواند باعث پیشگیری از پیری و یا به تأخیر انداختن آن شود. در رژیم کتوژنیک میزان مواد غذایی دارای کربوهیدرات بسیار محدود می‌شود.

ریسک بیماری‌های قلبی و دیگر مشکلات با افزایش سن، بالا می‌رود. این قضیه بار زیادی را بر روی رضایت از زندگی افراد وارد می‌کند. یافته‌های این مطالعه در مورد اثرات رژیم غذایی کتوژنیک ، می‌تواند راهکاری بی‌نظیر برای مقابله با عوارض ناشی از افزایش سن ارائه دهد.

براساس یافته‌های این مطالعه، رژیم کتوژنیک می‌تواند ریسک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن نظیر بیماری‌های قلبی، آلزایمر و حتی سرطان را کاهش دهد.

مطالعات انجام‌شده در طول سال‌های گذشته، بارها مزایای رژیم غذایی کتوژنیک را نشان داده‌اند. به‌عنوان‌مثال یکی از مطالعات نشان داد، رژیم غذایی کم‌کالری باعث داشتن موهای پرپشت و پوست جوان می‌شود. نتایج این مطالعه نیز نشان داد که پیروی از رژیم کتوژنیک که یک رژیم کم‌کالری می‌باشد، روند پیری را به تأخیر می‌اندازد و طول عمر را افزایش می‌دهد.

در هنگام گرسنگی چه اتفاقی برای بدنمان می‌افتد؟

در هنگام گرسنگی ترکیباتی به نام کتون بادی‌ها تولید می‌شوند که در غلظت بالا سمی هستند. مثلاً افزایش کتون بادی‌ها در دیابت نوع یک می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی را برای مبتلایان ایجاد کند. با این وجود مقدار کم این کتون بادی‌ها مزیت‌های بسیاری برای سلامتی ما دارد. در دوز پایین این مواد می‌توانند سلول‌ها را در مقابل استرس اکسیداتیو که باعث پیری می‌شود، حفظ کند.

هنگام پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم‌های غذایی کم‌کالری تولید یک کتون بادی به نام بتا-هیدروکسی بوتیرات افزایش می‌یابد. محققان دریافتند که این ماده که در طول گرسنگی تولید می‌شود، نقش مهمی در پیشگیری از پیری ایفا می‌کند.

به‌طورکلی در زمان‌های ناشتایی، روزه یا ورزش، بتا-هیدروکسی بوتیرات به عنوان منبع اصلی انرژی در بدن تولید می‌شود. این ماده می‌تواند آنزیم‌های خاصی را که استرس اکسیداتیو را ایجاد می‌کنند، غیر فعال کند. استرس اکسیداتیو عامل اصلی به راه افتادن فرایندهای پیری می‌باشد.

البته شما می‌توانید از مواد غذایی که دارای خاصیت ضد پیری هستند نیز استفاده کنید. بعلاوه ورزش کردن نیز جلوی روند پیری را می‌گیرد. پس در کنار رژیم کتوژنیک ، این راهکارها را نیز امتحان کنید.

منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر