رقصیدن اکسیر ضد پیری است؟

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رقصیدن اکسیر ضد پیری است؟

رقص داروی ضد پیری است؟

اخبار سلامت : کفش‌های رقص خود را بپوشید، رقصیدن اکسیر ضد پیری مغز شما است. این پیام برگرفته از یک مطالعه جدید است که نشان می‌دهد فعالیت بدنی به ویژه رقصیدن می‌تواند علائم پیری مغز را معکوس کند. رقص داروی ضد پیری جدیدی است که به تازگی شناخته شده است.

با گذشت زمان و همراه با پیری، تغییراتی در مغز از جمله کاهش بافت مغزی، کاهش جریان خون و کاهش ارتباط بین سلول‌های مغزی رخ می‌دهد. همه این تغییرات می‌توانند در عملکرد شناختی، به ویژه یادگیری و حافظه تداخل ایجاد کنند.

مطالعات قبلی نشان داده است که فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش زوال عقل و شناخت کمک کند. به عنوان مثال، در سال گذشته، مطالعه‌ای که از سوی Medical News Today منتشر شد، بیان کرد که تمرین ورزشی منظم به جلوگیری از کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر در سنین بیش از 50 سالگی کمک می‌کند.

اما کدام یک از ورزش‌ها ضد پیری مغز مؤثرتری هستند؟ آیا رقصیدن اکسیر ضد پیری است؟ دکتر کاترین رفلد (Dr. Kathrin Rehfeld)، از مرکز بیماری‌های نورودرمانی آلمان و همکارانش، با تحقیق جدید خود به این سؤال پاسخ دادند.

رقص داروی ضد پیری است؟

کدام ورزش داروی ضد پیری بهتری است؟

مطالعه انجام شده شامل 52 فرد سالم 80-63 ساله بود که شرکت کنندگان در دو گروه جداگانه به مدت 18 ماه تمرین کردند. یک گروه مورد مطالعه مجبور بودند هر هفته در یک کلاس رقص 90 دقیقه‌ای شرکت کنند، در حالی که گروه دیگر هر هفته 90 دقیقه تمرین استقامتی انجام می‌دادند. گروهی از شرکت کنندگان که در گروه رقص بودند، هر هفته با نوع جدیدی از رقص آشنا می‌شدند در حالی که گروه دیگر هر هفته ورزش استقامتی تکراری انجام می‌دادند.

این دو گروه به مدت 18 ماه مورد مطالعه قرار گرفتند تا ببینند کدام فعالیت بدنی داروی ضد پیری بهتری است؟

رقصیدن اکسیر ضد پیری

هیپوکامپ ساختاری در مغز است که بسیاری از کارکردهای مرتبط با حافظه را کنترل می‌کند. بررسی حجم هیپوکامپ شرکت کنندگان در این مطالعه نشان داد که رقصیدن اکسیر ضد پیری است که موجب افزایش حجم هیپوکامپ می‌شود. حجم هیپوکامپ مغز شرکت کنندگانی که در گروه رقص بودند، بیشتر از گروه ورزش استقامتی افزایش یافت به همین دلیل محققان می‌گویند رقصیدن اکسیر ضد پیری مغز است.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر