مواد غذایی مفید برای سلامت مردان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مواد غذایی مفید برای سلامت مردان

نظر متخصصان تغذیه در مورد رژیم غذایی برای سلامت مردان

مجله پزشکی و سلامت : رژیم غذایی مناسب برای سلامت مردان موضوعی است که توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. مردان در تمامی سنین می‌توانند از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود بهره ببرند. متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف انواع ماهی‌های چرب، جوی دوسر، آجیل خام، گوجه‌فرنگی و قارچ باعث بهبود سیستم جسمی و جنسی در مردان می‌شوند و از این راه می‌توانند منجر به ارتقای وضعیت سلامت مردان گردند.

تأثیر انواع ماهی‌های چرب ‌بر سلامت مردان

اولین ماده غذایی مؤثر بر سلامت مردان ، انواع ماهی‌های چرب می‌باشند. در واقع ماهی‌های چربی مانند ماهی خال‌مخالی، ماهی تن، قزل‌آلا و شاه‌ماهی می‌توانند نقش مؤثری در پیشگیری از بروز بیماری‌های مردانه (مانند سرطان پروستات) و حفظ سلامت مردان داشته باشند. بنابراین مصرف حداقل دو بار در هفته از این نوع ماهی‌ها در رژیم غذایی می‌توانند در پیشگیری از فشارخون بالا و بروز فراموشی‌ها و آلزایمرهای شدید در مردان بسیار مؤثر باشند. البته این به آن معنی نیست که مصرف این مواد غذایی می‌توانند به‌عنوان یک قرص در سنین سالمندی باعث جلوگیری از بروز سرطان‌ها در آقایان و حفظ سلامت مردان شوند. بلکه به آن معنی است که مصرف مداوم ماهی در رژیم غذایی ،  طول دوران زندگی می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مزمن مذکور را تا حد قابل ‌توجهی کاهش دهد.

مصرف جوی دو سر در رژیم غذایی و ارتقای سلامت مردان

جوی دوسر ازجمله مواد غذایی است که با استناد بر تحقیقات علمی انجام‌ گرفته، نشان داده که می‌تواند نقش مؤثری در کنترل کلسترول بدن داشته باشد. در واقع مردانی که به‌طور مداوم از غذاهای حاوی جوی دوسر استفاده می‌کنند، کمتر دچار عوارض مرتبط با نارسایی قلبی می‌شوند. در همین زمینه مطالعات علمی محققان تغذیه نشان داده مردانی که در هفته چند بار نان و کلوچه حاوی جوی دوسر استفاده می‌کنند تا 29% نارسایی قلبی در ایشان نسبت به سایر افراد پایین‌تر می‌باشد.

مصرف جوی دوسر در رژیم غذایی و ارتقای سلامت مردان

آجیل خام

کشمش، گردو، تخمه‌کدو، فندق و بادام ازجمله مواد غذایی ضد سرطان پروستات می‌باشند. در واقع مردانی که روزانه در رژیم غذایی خود یک مشت کوچک از این آجیل‌ها به‌صورت خام استفاده می‌کنند، نسبت به سایر مردان ازنظر قوای جسمی و جنسی از سلامت بهتری برخوردار بوده و احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آنها در سنین بالاتر کمتر خواهد بود.

گوجه‌فرنگی و قارچ

گوجه‌فرنگی و قارچ هم از جمله سبزیجاتی هستند که می‌توانند باعث پیشگیری از سرطان پروستات و همچنین سرطان ریه در مردان (حفظ سلامت مردان) شوند. گنجاندن این مواد در رژیم غذایی برای حفظ سلامت مردان ضروری است. علاوه بر این ، برخی تحقیقات علمی نشان داده که مصرف حداقل یک تا دو عدد گوجه‌فرنگی و قارچ به همراه هم در روز می‌تواند قدرت باروری در مردان را افزایش دهد.

salamate-mardan-1

توصیه مهم برای حفظ سلامت مردان

برای حفظ سلامت مردان و داشتن قوای جسمی و جنسی قوی‌تر، بهتر است آقایان سعی نمایند تا در رژیم غذایی خود از ماهی، گوجه‌فرنگی، جوی دوسر، آجیل خام و قارچ بیشتر استفاده نمایند .

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : مهمترین مواد مغذی مورد نیاز سلامت مردان

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر