افسردگی می‌تواند موجب تغییر ساختار مغز شود

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
افسردگی می‌تواند موجب تغییر ساختار مغز شود

خطر تغییر ساختار مغز با افسردگی را جدی بگیرید

اخبار سلامت : افسردگی بیماری شایع در میان تمامی مردم دنیا و علت اصلی ناتوانی و عجز در جهان است، این بیماری با علائمی مانند خلق و خوی بد، خستگی و احساس خلأ همراه است. اسکن مغز نشان می‌دهد که افسردگی می‌تواند موجب تغییر ساختار مغز شود. این تغییرات در قسمت‌هایی از مغز به نام ماده سفید یافت می‌شود که حاوی فیبرهایی است که سلول‌های مغز را قادر می‌سازد با سیگنال‌های الکتریکی ارتباط برقرار کنند.

ماده سفید جزء کلیدی سیم کشی مغز است و اختلال در آن باعث مشکلات پردازش احساسات و مهارت‌های تفکر می‌شود. مطالعه جدیدی بر روی بیش از 500000 نفر انجام شد که تأثیر بیولوژیک افسردگی در بدن را به تصویر می‌کشد و می‌تواند به تشخیص و درمان بهتر کمک کند.

بررسی تغییر ساختار مغز در بیماری افسردگی

دانشمندان دانشگاه ادینبورگ با انجام یک تکنیک پیشرفته تصویر برداری از ماده سفید مغز، تغییر ساختار آن را در اثر افسردگی بررسی کردند. این مطالعه راجع به افسردگی در Scientific Reports منتشر شد و با همکاری دانشگاه گلاسکو انجام گرفت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که کیفیت یکپارچه ماده سفید مغز در افرادی با علائم افسردگی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و این تغییر ساختار مغز در افراد عادی دیده نمی‎شود. داده‌های این مطالعه بزرگ‌ترین نمونه‌ای است که تا به امروز منتشر شده است و این داده‌ها نشان می‌دهند که افسردگی باعث تغییر ساختار مغز و ماده سفید آن می‌شود.

کشف تغییر ساختار مغز در افسردگی چه کمکی به ما می‌کند؟

امروزه نیاز جدی به ارائه درمان برای افسردگی و راهی برای جلوگیری از آن وجود دارد و درک بهتر از مکانیسم‌ها و تأثیرات افسردگی، فرصتی بهتر برای توسعه روش‌های جدید و مؤثرتر درمان را به ما می‌دهد. گام‌های بعدی ما این است که چگونه از تغییر ساختار مغز جلوگیری کنیم تا پریشانی و خلق و خوی بد افراد افسرده بهبود یابد.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر