ارتباط نگران کننده مصرف قند با افسردگی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ارتباط نگران کننده مصرف قند با افسردگی

افسردگی بسیار رایج شده است و جالب است بدانید که مصرف قند با افسردگی در ارتباط است.

♥♥♥♥♥♥

ارتباط مصرف قند با افسردگی

اخبار سلامت : علاوه بر اینکه مصرف مقادیر زیاد قند با بیماری‌هایی نظیر چاقی، دیابت و بیماری‌های التهابی همراه است، مطالعات نشان می‌‌دهند که مصرف قند با افسردگی نیز ارتباط دارد. مطالعه‌ای که محققان دانشگاه لندن بر روی بیش از 8000 نفر طی 22 سال انجام دادند، نشان داد، اگر مصرف قند افراد بیش از 67 گرم در روز یا بیش از 23% باشد، احتمال خطر مبتلا شدن به افسردگی پس از 5 سال مطالعه بالینی در این افراد بیشتر است.

محققان برای انجام این مطالعه، اطلاعات مربوط به سلامت و استرس کارمندان دولتی بین 55-35 ساله در لندن را از سال 1985 ردیابی کردند. وضعیت رژیم غذایی و سایر شاخص‌های سلامتی افراد شرکت کننده هر چند سال یک بار مورد بررسی قرار گرفت. شرایط سلامت روانی این افراد مانند افسردگی و اضطراب قبل و در طی مطالعه نیز تشخیص داده شد. شرکت کنندگان مورد مطالعه در آغاز مطالعه هیچ گونه بیماری روحی و افسردگی نداشتند و محققان از پرسشنامه‌های غذایی برای تعیین میزان مصرف قند هر فرد در روز استفاده کردند.

مصرف قند مجاز برای جلوگیری از افسردگی

بررسی داده‌های مطالعه نشان می‌دهد افرادی که عادت به مصرف قند زیاد داشتند، بعد از شروع یک سال از مطالعه دچار افسردگی شدند، در واقع ارتباط مصرف قند با افسردگی در این مطالعه به اثبات رسید اما هنوز هم نمی‌توان گفت که مصرف قند موجب افسردگی می‌شود. تنها می‌توانیم بگوییم که مصرف قند با افسردگی ارتباط دارد و باید سعی کنید بیش از میزان مجاز قند مصرف نکنید تا دچار بیماری‌های روانی مانند افسردگی نشوید. مصرف قند باید در حد اعتدال باشد، زیرا زیاده روی در مصرف این ماده موجب آسیب به سلامت جسمی و روحی شما می‌شود.

از آنجایی که ارتباط مصرف قند با افسردگی به اثبات رسیده است، بهتر است از افزودن قند و شکر به مواد غذایی خود اجتناب کنید، زیرا قندهای طبیعی مانند قند میوه‌ها برای سلامت شما کافی هستند و نیازی به مصرف قند مصنوعی ندارید.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر