کاهش وزن سریع با 6 ماده غذایی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کاهش وزن سریع با 6 ماده غذایی

کاهش وزن سریع با این مواد غذایی

مجله پزشکی و سلامتصرف‌نظر از تغذیه درست یا نادرستی که شما درگذشته داشته‌اید و غذاهای فراوری شده‌ای که مصرف می‌کرده‌اید، ما در اینجا می‌خواهیم شما را به استفاده از 6 ماده غذایی برای کاهش وزن سریع دعوت کنیم. احتمالاً شما هم تاکنون، رژیم‌های غذایی مختلفی را امتحان نموده‌اید ولی پیشنهاد ما به شما، تبعیت از رژیم‌های بدون چربی، کم کربوهیدرات و یا فاقد گلوتن گذشته نیست. اگر هنوز هم برای کاهش وزن سریع و سالم، مصر هستید، ما در اینجا به شما ۶ غذای لاغرکننده را معرفی می‌کنیم.

۱- گلابی برای کاهش وزن سریع

با توجه به تحقیقات جدید که در مجله علوم غذا و تغذیه منتشرشده است، مصرف یک عدد گلابی در روز، می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. این مطالعه که در دو گروه با میزان یکسان دریافت کالری و فعالیت بدنی انجام شد، نشان داد، کسانی که به‌صورت منظم و روزانه، گلابی می‌خورند، احتمالاً ۳۵% کمتر از دیگران به چاقی، دچار می‌شوند. یک توضیح احتمالی در مورد این مسئله وجود دارد و آن اینکه، گلابی دارای میزان فیبر بالایی است که طبق تحقیقات متعدد، می‌تواند به کاهش وزن سریع کمک کند.

گلابی برای کاهش وزن سریع

۲- کاهش وزن سریع با بادام

یک روز بدون میان وعده، مانند ساندویچ بدون سس است؛ کاملاً خشک و کسل‌کننده. بادام، یکی از آن مواد غذایی مفید و لذیذی است که می‌توان برای میان وعده استفاده نمود و طبق تحقیقات، می‌تواند به کاهش وزن سریع ، نیز کمک کند.
طبق تحقیقات مجله بین‌المللی چاقی افرادی که هرروز ۷۰ عدد بادام، می‌خورند (البته با رعایت کالری رژیم غذایی) در طی 6 ماه، می‌توانند ۱۸% از وزن خود را کاهش دهند. به بیان محققان، وجود اسیدهای چرب غیراشباع ، پروتئین و فیبر در بادام، سبب می‌شود تا فرد، پس از مصرف آن، احساس سیری کند. بنابراین برای بهره‌مندی از این اثرات بادام و کاهش وزن سریع ، سعی کنید روزانه از بادام‌های خام و یا بوداده بی‌نمک در رژیم غذایی خود، استفاده کنید.

کاهش وزن سریع با بادام

۳- چای سبز و کاهش وزن سریع

چای سبز، ثابت‌شده است که از طریق راه‌های بی‌شماری، به حفظ سلامتی و کاهش وزن سریع ، کمک می‌کند؛ مزایای سلامتی چای سبز عبارت‌اند از: پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و دیابت نوع ۲. پس با این تفاسیر، بعدازاین، بهتر است این ماده غذایی لاغر کننده را برای کاهش وزن سریع به رژیم غذایی خود بیفزایید.
تحقیقات مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داده است کسانی که مقدار زیادی چای سبز می‌نوشند، در حدود ۳ پوند (۱٫۵ کیلوگرم) در طی ۱۲ هفته، وزن، کم می‌کنند؛ بدون اینکه تغییر دیگری در برنامه‌شان ایجاد کرده باشند. همچنین مشاهده شد که علاوه بر کاهش وزن سریع ، BMI، نسبت دور کمر به دور باسن (WHR) و بافت چربی بدن نیز با مصرف چای سبز، کاهش می‌یابد. محققان معتقدند، کافئین و کاتچین (نوعی آنتی‌اکسیدان) موجود در چای سبز، سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و درنتیجه مصرف کالری را نیز افزایش می‌دهد.

چای سبز و کاهش وزن سریع

۴- فلفل تند مفید برای کاهش وزن سریع

یک خبر خوب برای طرفداران سالسا (نوعی سس تند)؛ ترکیب زبان‌سوز مورد علاقه شما، می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد. تحقیقات ارائه‌شده در پنجاه و نهمین نشست سالانه انجمن بیوفیزیک در سال ۲۰۱۵ نشان داد که افزودن کپسایسین (ماده مؤثر در تندی فلفل)، به یک رژیم غذایی پرچرب، مانع از افزایش وزن می‌شود. این مطالعه خاص، بر روی موش‌ها انجام شد اما تحقیقات قبلی، بر روی انسان‌ها با مصرف مکمل کپسایسین، یافته‌های مشابهی را نشان داد. به نظر می‌رسد این ترکیب، توانایی بدن را برای سوزاندن چربی و تبدیل آن به انرژی، افزایش می‌دهد.

فلفل تند مفید برای کاهش وزن سریع

۵- کاهش وزن سریع با شیر کامل (پرچرب)

شاید تاکنون ، فقط از معایب شیر پرچرب، شنیده باشید؛ اما تحقیقات مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داده است که زنانی که هرروز، حداقل یک وعده شیر یا پنیر چرب، مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به اضافه‌وزن در آن‌ها ها، نسبت به زنانی که نوع کم‌چرب آن را می‌خورند، کاهش می‌یابد؛ البته تحقیقات بیشتری ، در این زمینه موردنیاز است. محققان این مطالعه، معتقدند، لبنیات پرچرب، ممکن است به علت افزایش حس سیری، سبب شود تا شما کمتر، غذا بخورید. همچنین اسیدهای چرب موجود در مواد لبنی، ممکن است در تنظیم هورمون‌ها نقش داشته و از این طریق، سوخت‌وساز را افزایش دهند و به کاهش وزن سریع کمک کنند.

کاهش وزن سریع با شیر کامل (پرچرب)

۶- تخم مرغ در رژیم غذایی کاهش وزن سریع

مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی تغذیه منتشرشده است، نشان می‌دهد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه (به‌جای نان و غلات شیرین) سبب ایجاد حس سیری و ارضای گرسنگی شده و از پرخوری در بقیه روز، جلوگیری می‌کند. این اثرات تخم‌مرغ به علت وجود پروتئین بالا در آن است، همچنین پروتئین، آهسته‌تر از کربوهیدرات، از معده عبور می‌کند، بنابراین شما برای مدت طولانی‌تری، احساس سیری ، خواهید داشت.

تخم مرغ در رژیم غذایی کاهش وزن سریع

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر