چگونه در یک هفته بد رفتاری کودک خود را درمان کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه در یک هفته بد رفتاری کودک خود را درمان کنیم

درمان بد رفتاری کودک در کمترین زمان

مجله پزشکی و سلامتبی‌ادبی و بد رفتاری کودک مشکل بسیاری از خانواده‌ها است و اگر این بد رفتاری کودک درمان نشود، محیط خانه را پرتنش می‌کند و آرامش را از پدر و مادر می‌گیرد.
والدین چنین کودکانی باید راهکارهای مناسبی را برای مبارزه با بد رفتاری کودک خود بیابند تا مراحل درمان بد رفتاری کودک را به راحتی طی کنند.

در این مطلب می‌خواهیم راهکارهای جادویی درمان بد رفتاری کودک را برای شما معرفی کنیم.

1- به بد رفتاری کودک خود واکنش نشان ندهید

هنگامی که از بد رفتاری کودک خود بی‌طاقت می‌شوید، یک لحظه تصمیم بگیرید که هیچ واکنشی به بد رفتاری او نشان ندهید. بزرگ‌ترین اشتباه پدر و مادرها واکنش نشان دادن به بد رفتاری کودکشان است. برای درمان بد رفتاری کودک واکنش نشان ندادن خیلی مؤثرتر از واکنش منفی و عصبانیت است. بچه‌ها نیاز به توجه دارند و زمانی که به بد رفتاری کودک خود بی‌توجه باشید، بعد از مدتی برای دریافت توجه از سمت شما، آرام می‌شود.

2- خوش بین باشید

هنگامی که کودک شما راجع به مشکلی نق می‌زند، بهتر است به جای نیش زبان زدن، با لحنی آرام و مثبت با او صحبت کنید و او را نسبت به رفع مشکلش مطمئن کنید. رفتاری که کودک شما از خودش نشان می‌دهد، آینه رفتار شما با او است، زمانی که آرام و خوش بین باشید، آرامش شما به کودکتان منتقل می‌شود و به مرور زمان بد رفتاری کودک شما به رفتارهای آرام و مثبت تبدیل می‌شود. رفتار آرام و مثبت شما تأثیر زیادی روی درمان بد رفتاری کودکتان دارد.

خوش بین باشید

3- با لحنی آرام الگوی او باشید

اگر به دنبال راهی برای درمان بد رفتاری کودک خود هستید، کافی است که الگوی خوبی برای او باشید. شما با رفتارهای مناسب و خوب می‌توانید الگوی خوبی برای او باشید و راه درست را به او نشان دهید. روی رفتارهای خودتان توجه داشته باشید، اگر در روابطتان با همسرتان بد رفتاری می‌کنید، مطمئن باشید کودک شما، بد رفتاری را از خودتان یاد می‌گیرد. شما آموزگار کودکتان هستید و باید با رفتارهای مناسب، الگوی خوبی برای او باشید و بد رفتاری کودک خود را با آموزش درست، درمان کنید. به طور مثال اگر کودک شما چیزی را، با تندی و پرخاشگری از شما می‌خواهد، سعی کنید شما با محبت و آرامش، با او رفتار کنید تا از شما بیاموزد که چه رفتاری درست است.

4- تاکید و توجه به بد رفتاری کودک

اگر کودک شما بد رفتاری از خودش نشان داد، باید دلایل بد بودن رفتارش را به او توضیح دهید تا متوجه نادرست بودن رفتارش بشود. هیچ‌گاه بد رفتاری کودک خود را نادیده نگیرید، زیرا نادیده گرفتن بد رفتاری او باعث می‌شود تا برای بار دوم نیز این رفتار بد را تکرار کند. بهترین راه برای درمان بد رفتاری کودک، توضیح دادن دلایل بد بودن رفتارش به او است، تا دیگر آن رفتار بد را تکرار نکند.

5- برای درمان بد رفتاری کودک، روی قوانین خود ثابت قدم باشید

پاداش و تنبیه برای تربیت هر کودکی لازم است. اگر کودک شما بداند که جواب بد رفتاری او، با تنبیه داده می‌شود، مطمئن باشید که بد رفتاری نمی‌کند. در تربیت کودک خود قانونمند باشید و هرگز از قوانین خود نگذرید تا کودک شما به درستی تربیت شود. کودک شما باید متوجه شود که نتیجه بد رفتاری او، تنبیه (منظور از تنبیه، تنبیه فیزیکی نیست) و پاسخ خوش رفتاری‌اش، پاداش است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر