ارتباط کاهش وزن ناگهانی با سرطان

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ارتباط کاهش وزن ناگهانی با سرطان

کاهش وزن ناخواسته می‌تواند دلیلی بر ابتلا به سرطان باشد!

بر اساس یک مطالعه که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، کاهش وزن ناگهانی دومین عامل خطر برای برخی از انواع سرطان است. درواقع آن‌ها دریافتند که کاهش وزن ناگهانی خطر ابتلا به سرطان‌ کولورکتال ، سرطان ریه ، سرطان پانکراس و سرطان کلیه را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه یافته‌های 25 مطالعه که در مجموع شامل اطلاعات بیش از 11.5 میلیون بیمار می‌باشد، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن‌ها دریافتند که کاهش وزن ناگهانی با ابتلا به 10 نوع سرطان ارتباط دارد. این افزایش خطر در زنان بالای 60 سال حدود 6.7% و در مردان بالای 60 سال حدود 14.2% بود.

نتایج این مطالعه هشداری است که نشان می‌دهد که می‌بایست نسبت به علائم غیر اختصاصی سرطان نیز هشیار باشیم. در واقع گاهی افراد به دلیل اینکه مبتلا به سرطان هستند و یا در آستانه ابتلا قرار دارند، دچار کاهش وزن ناگهانی می‌شوند. حال اگر در کمترین زمان بررسی گردند، می‌توان از بسیاری از عوارض و مرگ و میرهای مرتبط با سرطان پیشگیری کرد.

کاهش وزن ناگهانی باعث سرطان می‌شود و یا کاهش وزن زیاد؟

نتایج این مطالعه نباید باعث شود به اشتباه بیفتید. در صورتی که شما دچار اضافه وزن و یا چاقی باشید، کاهش وزن اضافی ریسک انواع بیماری‌ها از جمله سرطان ، دیابت ، بیماری‌های قلبی-عروقی و بسیاری موارد دیگر را کاهش خواهد داد. گاهی افراد بدون آنکه برنامه‌ریزی قبلی داشته باشند

اگر بخواهیم نتایج این مطالعه را به صورت خلاصه بیان کنیم:

کاهش وزن ناگهانی و برنامه‌ریزی نشده می‌تواند نشان‌دهنده ابتلا به سرطان باشد؛ بنابراین در صورتی که شما و یا یکی از عزیزانتان در یک بازه زمانی کوتاه و بدون برنامه‌ریزی قبلی کاهش وزن ناگهانی را تجربه کرد، مراجعه به پزشک را مد نظر قرار دهید. تشخیص سرطان در مراحل اولیه می‌تواند به نجات جان افراد مبتلا به سرطان کمک کند و عوارض ناشی از آن را کاهش دهد.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع خبر :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه اخبار سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر