خطر سیگارهای الکترونیکی برای افزایش بیماریهای قلبی و عروقی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خطر سیگارهای الکترونیکی برای افزایش بیماریهای قلبی و عروقی

سیگارهای الکترونیکی مسبب افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی

اخبار سلامتسيگارهای الکترونيکی با وجود محبوبیت زیادی که پیدا کرده‌اند ، اما اطلاعات مردم راجع به خطرات احتمالی آن و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی بسیار پایین است. یک مطالعه جديد ارتباطی میان مصرف مداوم سیگارهای الکترونیکی و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی پیدا کرده است.

سيگارهاي الکترونيکی نخستين بار در سال ٢٠٠٦ در ايالات متحد آمريکا معرفي شدند و از آن زمان به بعد، مردم تصور می‌کنند که این سیگارهای الکترونیکی ایمن‌تر از سیگارهای سنتی هستند و به همین دلیل اشتیاقی زیادی به استفاده از این سیگارها نشان می‌دهند. به طوری که تعداد نوجوانان استفاده کننده از اين سيگارها در سال‌های 2015-2011 چهار برابر شده است.

آیا سیگارهای الکترونیکی ایمن هستند؟

همان‌طور که سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2009 هشدار داد ، این سیگارها حاوی مواد شيميايی سمی و سرطان زا هستند ، همچنین یافته‌های جدید نشان می‌دهند که سیگار الکترونیکی نیکوتین دارد و به همین دلیل اعتیادآور می‌باشند. این تحقيق جديد نیز ارتباط میان مصرف سیگار الکترونیکی و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی را بررسی کرده است که در ادامه مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

تحقیق جدید بیانگر افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی در اثر مصرف سیگارهای الکترونیکی

این مطالعه توسط دکتر ميدلکاف از دانشکده پزشکی ديويد گفن در دانشگاه کاليفرنيا در لس‌آنجلس انجام شد و نتايج آن در نشریه جاما کارديولوژي (JAMA Cardiology) منتشر شده است. مطالعه انجام شده از نوع مورد-شاهد بود. در گروه مورد ، 23 نفر در سنین 45-21 سال که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند و گروه شاهد 19 نفر فرد سالم که سیگارهای الکترونیکی مصرف نمی‌کردند ، مورد مطالعه قرار گرفتند. ریتم قلب این افراد با استفاده از دستگاه الکتروکاردیوگرام ثبت شد و همچنين نمونه‌های خون این افراد نیز برای بررسی عوامل استرس اکسيداتيو مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

بعد از آنالیز آماری و بررسی یافته‌ها ، دکتر ميدلکاف و تيم تحقیقاتی او به این نتیجه رسیدند که مصرف مکرر سیگارهای الکترونیکی می‌تواند باعث افزایش استرس اکسیداتیو در فرد و عدم تعادل اعصاب خودمختار قلب شده و به همین دلیل موجب افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی شود.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : حقایق جنجالی در خصوص سیگارهای الکترونیکی !

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر