این 7 ماده غذایی را با هم بخورید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
این 7 ماده غذایی را با هم بخورید

اهمیت ماده غذایی در سلامتی

مجله پزشکی و سلامت : نوع ماده غذایی و تغذیه روزانه ما بر سلامت بدنمان مؤثر است و بهتر است طوری غذا بخورید که بیشترین مزایای سلامتی را برای خودتان به ارمغان بیاورید. ممکن است خوردن دو ماده غذایی با یکدیگر کمترین یا بیشترین مزایای سلامتی را برای شما داشته باشند. برای مزایای سلامتی بیشتر ، بهتر است بدانید که کدام ماده غذایی را بهتر است باهم بخورید و کدام ماد غذایی را نباید باهم میل کنید. به همین دلیل لیستی از مواد غذایی را برایتان تهیه کرده‌ایم تا با خوردن این مواد غذایی بیشترین مزایای سلامتی را تجربه کنید.

شیر و موز

این دو ماده غذایی را با یکدیگر نمی‌خورید؟ اشتباه نکنید ، خوردن این شیر و موز با یکدیگر برای شما مزایای سلامتی فوق‌العاده‌ای دارد و اگر این دو را با یکدیگر نخورید این مزایای سلامتی را از دست می‌دهید.
آیا دچار مشکلات گوارشی هستید؟ خوردن موز به شما کمک خواهد کرد.میوه زرد منبع خوبی از اینولین است و اینولین به حفظ تعادل باکتریایی (خوب) در دستگاه گوارش کمک می‌کند.علاوه بر این موجب افزایش جذب کلسیم نیز می‌شود و به سلامت استخوان کمک می‌کند. در نتیجه اگر موز را به همراه یک منبع کلسیمی مانند شیر، ماست، پنیر، کلم بروکلی و کلم پیچ بخورید ، مزایای سلامتی این دو ماده غذایی به اوج می‌رسد و سلامت استخوان شما نیز تضمین می‌شود.
بهترین ماده غذایی که در صبحانه می‌توانید میل کنید ، قطعاتی از موز به همراه یک لیوان شیر است ، این صبحانه بیشترین مزایای سلامتی را برای شما دارد.

شیر و موز

توت‌فرنگی و کره بادام‌زمینی

ویتامین E برای سلامت چشم بسیار مفید است و از دژنراسیون ماکولا (یک علت نابینایی) نیز جلوگیری می‌کند. ویتامین C قدرت ویتامین E را افزایش می‌دهد و آن را به فرمی در می‌آورد که بدن شما از آن بهترین استفاده را کند و بیشترین مزایای سلامتی را برای شما داشته باشد.مصرف ماده غذایی حاوی ویتامین C به همراه ویتامین E بیشترین مزایای سلامتی را برای شما دارد، به عنوان مثال بهتر است ماده غذایی حاوی ویتامینC مانند توت فرنگی ، مرکبات و گوجه فرنگی را با یک ماده غذایی حاوی ویتامین E مانند بادام زمینی / کره بادام زمینی، بادام ، روغن بادام و تخمه آفتابگردان بخورید.

توت‌فرنگی و کره بادام‌زمینی

کلم بروکلی و خردل

کلم بروکلی یک ماده غذایی سرشار از سولفورافان (ترکیب مبارزه کننده با سرطان) است. متأسفانه پخت و پز سبزیجات موجب از بین رفتن میروزیناز (myrosinase) می‌شود ، میروزیناز آنزیمی است که باعث جذب سولفورافان در بدن می‌شود. به منظور جایگزینی میروزیناز ، کلم بروکلی را به همراه خردل و یا دیگر سبزیجات چلیپایی خام مانند منداب بخورید. میروزیناز اضافی به جذب سولفورافان بیشتر در بدن شما کمک می‌کند و جذب سولفورافان بیشتر ، مزایای سلامتی زیادی برای بدن دارد.

کلم بروکلی و خردل

قهوه به همراه شکر

آیا قهوه را به همراه شکر می‌خورید؟ این عادت را ترک نکنید. با توجه به مطالعه تجربی منتشر شده در مجله داروهای روان گردان انسان ، زمانی که قهوه را همراه با شکر می‌نوشید، شما را سازنده تر می‌کند و مزایای سلامتی آن نیز بیشتر است. هنگامی که فردی قهوه را به همراه شکر مصرف می‌کند ، نواحی تمرکز در مغز او ، مؤثرتر از زمانی که قهوه را به تنهایی می‌نوشد ، عمل می‌کند. توجه کتید که برای افزایش مزایای سلامتی چای نیز ، بهتر است چای را به همراه کمی عسل بنوشید.

قهوه به همراه شکر

سیب و چای سبز

یک فنجان چای به همراه قطعاتی میوه ، کامل‌ترین میان‌ وعده برای عصر است. برای تقویت سلامت و افزایش مزایای سلامتی برای بدنتان بهتر است ماده غذایی مانند سیب را به همراه چای سبز میل کنید. تحقیقات نشان داده است که مواد شیمیایی گیاهی کورستین (بیشتر در سیب، انواع توت‌ها، و پیاز یافت می‌شود) و کاتچین (موجود در چای سبز و انگور بنفش) با یکدیگر ، از تجمع پلاکت‌های خون جلوگیری می‌کنند. هنگامی که پلاکت‌ها تجمع بیایند، می‌توانند موجب لخته شدن خون و حمله قلبی شوند. سعی کنید از مزایای سلامتی سیب و چای سبز بهره ببرید و با خوردن این دو ماده غذایی با یکدیگر از بروز حمله قلبی جلوگیری کنید.

سیب و چای سبز

پیاز و نان

بهتر است در وعده صبحانه و یا نهار خود ، نان گرد سبوس‌داری را به همراه کمی پیاز میل کنید.سیر و پیاز ترکیبی به نام سولفور دارند که موجب افزایش جذب روی می‌شوند ، روی ماده‌ای است که در تمام نان‌های سبوس‌دار یافت می‌شود و ماده غذایی مغذی برای ترمیم زخم و بهبود ایمنی می‌باشد. در نتیجه بهتر است حبوبات و غذاهای سبوس‌دار را به همراه کمی سیر یا پیاز میل کنید تا روی بیشتری در بدن شما جذب شود و خوردن نان سبوس‌‌دار مزایای سلامتی بیشتری برایتان داشته باشد.

پیاز و نان

خیار و آووکادو

شما می‌دانید که بتاکاروتن برای شما خوب (موجب سلامتی، جوانی پوست و سلامت چشم می‌شود) است، اما ممکن است ندانید که بدن برای جذب آن از ماده غذایی نیاز به چربی دارد. چندین ماده غذایی حاوی بتا کاروتن، مانند هویج، طالبی، کلم پیچ و اسفناج را با چربی، مانند آووکادو، گردو، روغن زیتون و بادام را در رژیم غذایی خود استفاده کنید. هویج به همراه حمص ، ماده غذایی کامل و خوب برای شما است و مزایای سلامتی زیادی دارد.

خیار و آووکادو

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر