مراقب رشد کپک ها بر روی دندان گیر کودک خود باشید

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مراقب رشد کپک ها بر روی دندان گیر کودک خود باشید

اسباب بازی های دندان گیر کودک

اخبار سلامتکودک تا سن یک سالگی و به خصوص زمانی که دندان‌هایش شروع به رشد می‌کند ، علاقه زیادی به استفاده از اسباب بازی های دندان گیر دارد تا با به دندان کشیدن و گاز گرفتن این اسباب بازی ها ، کمی از درد و خارش رشد دندانش کم کند. والدین نیز برای رضایت کودک خود انواعی از اسباب بازی های دندان گیر را تهیه می‌کنند تا کودک از استفاده از این اسباب بازی ها لذت ببرد ، اما غافل از اینکه اگر توجهی به بهداشت اسباب بازی های دندان گیر کودک نکنند ، عواقب بدی در پیش روی فرزندشان است.

اسباب بازی های دندان گیر کودک انواع متفاوتی دارد و کودک از انواعی از عروسک‌های پلاستیکی تا دندان گیرهای ژله‌ای و غیره به عنوان دندان گیر کودک استفاده می‌کند و دائماً این عروسک‌های پلاستیکی را به دندان می‌گیرد.

گزارش رشد کپک روی اسباب بازی های دندان گیر کودک

چندین پدر و مادر رشد کپک را بر روی اسباب بازی های دندان گیر و عروسک‌های پلاستیکی کودکشان گزارش کردند.کپک می‌تواند خطرات سلامتی طولانی مدتی برای کودک ایجاد کند.
این گزارش یک زنگ خطر بزرگ برای تمام والدین است . از آنجایی که اسباب بازی های دندان گیر کودک ، دائماً در دهان آن‌ها است ، رطوبت در آن‌ها مانده و موجب رشد کپک در داخل یا روی این عروسک‌های پلاستیکی یا دندان گیرها می‌شود. رشد کپک بر روی این اسباب بازی ها و در معرض کپک قرار گرفتن کودک ، او را با خطرات جدی و عدیده دیگری مانند آسم و مشکلات تنفسی مواجه می‌کند.

رطوبت و کثیفی هر دو علت رشد کپک بر روی اسباب بازی های دندان گیر کودک هستند. والدین توجه کنند که ، شستن این اسباب بازی های دندان گیر و یا عروسک های پلاستیکی ، خود باعث آغاز رشد کپک بر روی اسباب بازی های دندان گیر کودک می‌شود ، زیرا رطوبت در این اسباب بازی ها باقی مانده و شرایط را برای رشد کپک ، مساعد می‌کند. بهتر است برای حفظ بهداشت این دندان گیرها ، سطح آن‌ها را با پارچه مرطوبی تمیز کنید و اگر این عروسک‌های پلاستیکی را می‌شویید ، آن‌ها را کاملاً خشک کنید تا هیچ آثاری از رطوبت باقی نماند و شرایط برای رشد کپک مساعد نشود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر