تقویت اسپرم در طب سنتی

مجله پزشکی و سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تقویت اسپرم در طب سنتی

راه‌های تقویت اسپرم مردان در طب سنتی چیست؟

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی هر 1 میلی‌لیتر مایع منی می‌بایست حدود 20 میلیون اسپرم داشته باشد. زمانی که میزان اسپرم کمتر از مقدار اعلام‌شده باشد، به این وضعیت الیگوزواسپرمی می‌گویند. به طورکلی با کاهش تعداد اسپرم‌ها و همچنین تولید اسپرم نامناسب و بی‌کیفیت، احتمال ناباروری مردان افزایش می‌یابد.

عوامل مختلفی در الیگوزواسپرمی نقش دارند، مانند:

  • اختلالات هورمونی
  • عفونت منی
  • اختلال در مجاری اسپرم ساز
  • مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک
  • عفونت در غده پروستات
  • سوء مصرف الکل
  • قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین و تابش
  • مصرف مواد مخدر و برخی داروها

با این وجود نباید در این باره خیلی ناراحت باشید؛ زیرا راه‌های زیادی برای تقویت اسپرم در طب سنتی وجود دارد. در این مقاله به بهترین راه‌های تقویت اسپرم در طب سنتی اشاره می‌شود که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف دانه‌های آفتابگردان و کدو تنبل

مصرف منظم دانه‌های آفتابگردان و کدو تنبل باعث تقویت اسپرم و در نتیجه افزایش باروری مردان می‌شود؛ بنابراین، افرادی که به دنبال تقویت اسپرم خود هستند، باید هر روز یک‌بار فنجان آفتابگردان خام یا کدو تنبل مصرف کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” تقویت اسپرم مردان برای بارداری ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به کانال تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف دانه‌های آفتابگردان و کدو تنبل

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف ماست

حضور باکتری لاکتوباسیلوس در ماست باعث تقویت اسپرم و افزایش احتمال باروری می‌شود. علاوه بر این، ماست دارای ویتامین B12 است که به اندازه خود ماست در تقویت اسپرم مردان نقش دارد.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف ماست

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف بادام

بادام نه‌تنها غنی از ویتامین‌هاست بلکه حاوی روی و اسیدهای آمینه لازم برای رشد و تقویت اسپرم‌ها می‌باشد؛ بنابراین، استفاده از بادام در تقویت جنسی مردان و خصوصاً تقویت اسپرم‌ها نقش دارد.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف بادام

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف سیر

سیر از نظر دارا بودن خاصیت تقویت اسپرم در طب سنتی معروف است. وجود ترکیباتی به نام آليسين علاوه بر افزايش استقامت اسپرم، گردش خون را در دستگاه تناسلی مردان بهبود می‌بخشد. ویتامین B6 موجود در سیر به تنظیم هورمون‌های جنسی و کاهش آسیب اسپرم‌ها کمک می‌کند. برای برخورداری از این تأثیر سیر می‌توانید روزانه 2-1 حبه سیر را بجوید. شما همچنین می‌توانید با اضافه کردن سیر به رژیم غذایی روزانه خود از مزایای آن بهره‌مند شوید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف سیر

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف انار

آنتی اکسیدان های موجود در انار، مالون دی آلدئید را کاهش می‌دهد. این ماده باعث آسیب دیدن اسپرم‌ها می‌شود. اگر شما به طور منظم از انار استفاده کنید، در حذف رادیکال‌های آزاد و تقویت اسپرم مردان نقش به سزایی دارد. سایر مزایای انار عبارتند از: بهبود گردش خون ، افزایش انرژی و بهبود انواع بیماری‌ها. برای برخورداری از این میوه پراستفاده در طب سنتی می‌توانید از آب انار تازه بدون افزودن قند یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان زود انزالی با داروی گیاهی ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی تلگرام به کانال دکتر سوشا مراجعه کنید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف انار

تقویت اسپرم در طب سنتی با لوبیا

لوبیا دارای مقدار زیادی اسید فولیک است که به تقویت اسپرم‌ها و حفظ سلامت آن‌ها در طب سنتی کمک می‌کند. بر اساس آخرین تحقیقات، پایین بودن سطح اسید فولیک باعث می‌شود که اسپرم‌ها بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرند. همچنین تعداد کروموزوم‌ها در اسپرم‌های این افراد کمتر از افرادی است که دارای سطح نرمالی از اسید فولیک هستند؛ بنابراین اگر قصد تقویت اسپرم خود را دارید و نمی‌خواهید تخمک مادر را با یک اسپرم غیر نرمال بارور کنید، لوبیا گزینه مناسبی است.

تقویت اسپرم در طب سنتی با لوبیا

تقویت اسپرم در طب سنتی با ورزش منظم

تاکنون ممکن است ورزش را فقط برای ساخت یک بدن خوش‌فرم انجام داده یا شناخته باشید. در صورتی که اگر ورزش به طور روزانه انجام شود، به همان اندازه تناسب اندام می‌تواند به افزایش تعداد اسپرم کمک کند. بر اساس نتایج یک مطالعه، افرادی که به مدت 15 ساعت در هفته به ورزش متوسط می‌پرداختند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کردند، تعداد اسپرم‌های بیشتری داشتند. از این به بعد همه چیز بستگی به شما دارد؛ اینکه ترجیح می‌دهید روزانه یک ساعت ورزش کنید و یا تحرک و تعداد اسپرم‌هایتان کاهش یابد.

تقویت اسپرم در طب سنتی با ورزش منظم

تقویت اسپرم در طب سنتی با چای سبز

چای سبز به طور کلی جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد. خواص چای سبز در تقویت اسپرم به خاطر وجود مقدار بالای آنتی اکسیدان در آن است که باعث می‌شود کیفیت و کمیت اسپرم‌ها افزایش نشان دهد. در صورتی که در مقدار پایین مصرف شود، می‌تواند در بهبود باروری و تحرک اسپرم‌ها نیز نقش داشته باشد. برعکس، دوزهای بالای چای سبز یکسری عوارض جانبی به همراه دارد. یک تا دو قاشق غذاخوری چای سبز را درون یک فنجان آب جوش قرار دهید. آن را کنار بگذارید تا خنک شود؛ سپس آن را نوش جان کنید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با چای سبز

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف گردو

بر اساس نتایج تحقیقات متعدد، گردو نقش مهمی در افزایش تعداد اسپرم‌ها دارد. گردو علاوه بر بهبود تحرک و مورفولوژی، مشکلات مرتبط با کروموزوم را در اسپرم‌ها کاهش می‌دهد. خاصیت گردو در تقویت اسپرم به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام آرژینین است که تولید اسپرم را افزایش می‌دهد. خوردن روزانه حدود 75 گرم گردو به مدت 3 ماه می‌تواند شما را به نتیجه مطلوبی برساند.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف گردو

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف لیمو

ویتامین C مزایای فراوانی برای حفظ سلامتی اسپرم دارد. ویتامین سی می‌تواند تعداد اسپرم را افزایش دهد، آن‌ها را بارورتر کند و همچنین تحرک آن‌ها را بهبود دهد. ویتامین C موجود در لیمو حاوی خواص آنتی اکسیدان است که مانع تجمع اسپرم‌ها می‌شود. برای برخورداری از این خواص ویتامین C در تقویت اسپرم، آب سه عدد لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و روزانه بنوشید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” مالیدن روغن زیتون به دستگاه تناسلی مردان ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به کانال تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف لیمو

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف موز

موز حاوی آنزیمی به نام برملائین است که تنظیم ترشح هورمون‌های جنسی را بر عهده دارد. علاوه بر این، موز حاوی ویتامین‌های A، B1 و C است که در تولید اسپرم و افزایش استقامت آن مؤثر است. برای برخورداری از این خواص موز، روزانه حداقل 2-3 موز متوسط مصرف کنید. شما می‌توانید موز را به صورت یک میوه و یا در سایر ترکیبات استفاده کنید.

تقویت اسپرم در طب سنتی با مصرف موز 

غلط نامه سلامت : عادات روزمره ای که به سلامت اسپرم های شما صدمه می زند!

غلط نامه سلامت قصد دارد به شما عاداتی را گوشزد کند که مکررا و بدون توجه به معایبش انجام می‌دهید. در حالی که این عادات در  درازمدت باعث می شوند که کیفیت و کمیت اسپرم‌های شما کاهش یابد.

  • شبها بیدار ماندن
  • استفاده از لوبریکانت نامناسب
  • عدم مصرف ماهی
  • استفاده از نوشابه های گازدار
  • استرس داشتن
  • قرار دادن گوشی همراه در جیب شلوار
  • استفاده زیاد از نوشیدنی های الکلی

برای حفظ کیفیت و کمیت اسپرم ها به نکاتی که غلط نامه سلامت شما را نسبت به آنها آگاه کرد، توجه نمایید. سایر مقالات غلط نامه سلامت  را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

برچسب ها

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

تقویت اسپرم مرد برای باردار شدن چگونه امکان پذیره ؟

مشاهده کامل

با سلام به طور کلی تغذیه تاثیر زیادی در تقویت اسپرم مردان دارد بنابراین پیشنهاد می کنیم از توصیه های مقاله بالا و مقاله تقویت اسپرم مردان که در همین سایت ارائه شده استفاده کنید.( لینک مقاله در بخش نظرات آورده شده(
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام وقتتون بخیرمن 22سالمه. رفتم دکتر گفت تعداد اسپرمت خیلی ضعیفه..چکار کنم که اسپرمم زیاد بشه ؟

مشاهده کامل

با سلام ابتدا باید وجود هر گونه بیماری زمینه ای نظیر واریکوسل که میتونه باعث کاهش تعداد اسپرمهاتون بشه رو مورد بررسی قرار بدید. به طور کلی افزایش دمای ناحیه بیضه ها باعث تخریب اسپرم ها و یا کاهش تولید اونها میشه بنابراین می بایست دمای این ناحیه رو کاهش بدید. از توصیه های مقاله زیر هم میتونید استفاده کنید: تقویت اسپرم مردان برای بارداری
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام آقای دکتر
ازمایش اسپرم بیمارستان بهمن طبق دستور خانم دکتر فروتن دادم که مروفولوزی 1درصد میباشد. پیش دکتر ارولوژیست آقا محمد پور رفتم گفت مشکلی نداری. حالا خانم فروتن میگه موروفولوژی پایین باید حتما ای وی اف کرد و شما را معرفی کرد .نظر شما چیه؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست عزیز احتمالا شما در نام دچار اشتباه شده اید چون ما یک فرد خاص نیستیم بلکه یک وب سایت تخصصی پزشکی و سلامت هستیم. پیشنهاد میکنم مقاله بالا رو به دقت مطالعه کنید. در کامنتهای سایر دوستان هم توضیحاتی وجود داره که میتونه به شما کمک کنه.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

همسر من تعداد و حرکت اسپرمش خوبه ولی تعداد اسپرم سالمش کمه. چه کار باید بکند

مشاهده کامل

با سلام دوست عزیز همسر شما می بایست از نظر وجود بیماری هایی مثل واریکوسل تحت بررسی قرار بگیرن. پیشنهاد می کنم مقاله زیر رو مطالعه بفرمایید: بیماری واریکوسل برای تقویت اسپرم های ایشون از توصیه های مقاله بالا و مقاله زیر استفاده کنید: تقویت اسپرم مردان برای بارداری
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر