تقویت ناخن های نرم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تقویت ناخن های نرم

چرا ناخن ها نرم می‌شوند؟

مجله پزشکی و سلامت دکتر سوشا :  و ما باید چه مواد غذایی مصرف کنیم تا ناخن‌ هایی زیبا و سالم داشته باشیمعامل اصلی نرم شدن ناخن ها وراثت می‌باشد؛ اما ممکن است به دلایل دیگری مانند نرسیدن پروتئین کافی به ناخن ها نیز ایجاد گردند. یکی از عناصر سازنده پروتئین‌ها که از اهمیت بسیاری برخوردار است سیستئین می‌باشد. سیستئین یک آمینواسید است که باعث برقراری پیوندهای دی سولفیدی بین پروتئین‌های کراتینی سازنده ناخن ها می‌شود. درواقع سیستئین مانند یک چسب یا سیمان عمل می‌کند و با چسباندن پروتئین‌ها به هم باعث افزایش سختی ناخن ها می‌شود.

ناخن های نرم معمولاً نازک نیز هستند. علت نازک بودن ناخن ها پایین بودن سطح عناصری مانند منیزیم، سیلیکا، ویتامین A و D می‌باشد. در یک رژیم غذایی برای تقویت ناخن های نرم می‌بایست میزان کافی از همه این عناصر وجود داشته باشد.

به علاوه ناخن‌هایی که مقاومت کمی در برابر آب دارند نیز خیلی زود به علت افزایش نفوذ آب در آن‌ها نرم می‌شوند. میزان نرمال آب موجود در بستر ناخن حدود ۱۸ درصد می‌باشد که در افرادی که ناخن های نرمی دارند می‌تواند تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند؛ بنابراین می‌بایست همیشه هنگام شستن ظرف‌ها از دستکش استفاده کنید. همین‌طور زمانی که داخل وان می‌نشینید دست‌های خود را بیرون از آن قرار دهید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

« برای آشنایی با روش‌های تقویت ناخن های نرم با ادامه مقاله همراه ما باشید »

تقویت ناخن های نرم

برای تقویت ناخن های نرم می‌توانید از روش‌های تقویت ناخن به صورت طبیعی استفاده کنید. سعی کنید در تمامی وعده‌های غذایی از منابع پروتئینی استفاده کنید. مواد غذایی دارای پروتئین عبارتند از مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، لوبیا و آجیل.

نوعی آجیل استرالیایی به نام ماکادامیا (MACADAMIA) یک میان وعده عالی برای تقویت ناخن های نرم می‌باشد؛ زیرا ۱۰ درصد از وزن این آجیل را پروتئین تشکیل می‌دهد که شامل اسیدهای آمینه ضروری می‌باشد. همچنین این نوع آجیل حاوی روغن‌های مفیدی می‌باشد که به سلامت مو و تقویت ناخن های نرم کمک می‌کند.

برای تقویت ناخن های نرم همچنین می‌بایست سیلیکای بیشتری استفاده کنید. سیلیکا می‌تواند با افزایش پیوندهای بین پروتئینی در ناخن، باعث افزایش سختی آن شود. سیلیکا در آجیل‌ها، دانه‌ها و انواع سبزیجات از جمله جوانه‌های لوبیا یافت می‌شود.
سیر یک منبع غنی از آمینواسیدهای گوگرد دار است که آمینواسید سیستئین از آن‌ها تشکیل می‌شود؛ بنابراین سیر می‌تواند باعث تقویت ناخن های نرم و افزایش سختی آن شود؛ بنابراین می‌توانید سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، یا از مکمل‌های حاوی عصاره سیر استفاده کنید. استفاده از مکمل‌های سیر همچنین می‌توانند جریان خون به ناخن‌ها را تا ۵۵% افزایش دهند. در نتیجه اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز برای سلامتی و تقویت ناخن های نرم به مقدار بیشتری به آن‌ها می‌رسد.

اگر علت نرم شدن ناخن ها کمبود استروژن پس از یائسگی باشد، بهتر است از محصولات غذایی حاوی سویا مانند توفو بیشتر استفاده کنیم. ایزوفلاون های سویا به حفظ سطوح استروژن پس از یائسگی کمک می‌کنند و می‌توانند باعث تقویت ناخن های نرم می‌شود. بعلاوه سویا می‌تواند باعث کاهش علائمی مانند گرگرفتگی و عرق شبانه شود. بهتر است آن را همراه با یک منبع پروبیوتیک استفاده کنید تا تبدیل آن به فرم فعال بهتر انجام شود.

تقویت ناخن های نرم

استفاده از کلاژن برای تقویت ناخن های نرم

خوردن یک قطعه مکعبی از ژله به عنوان یک روش سنتی برای تقویت ناخن های نرم محسوب می‌شود؛ اما خوردن آن خیلی توصیه نمی‌شود؛ زیرا ژله دارای مقدار زیادی قند می‌باشد و لذا استفاده از مکمل کلاژن گزینه بهتری می‌باشد. مکمل کلاژن برای تقویت ناخن های نرم مفید است و به علاوه دارای سیلیکا نیز می‌باشد.

همچنین به شما پیشنهاد می‌شود با استفاده روزانه از مکمل‌های روغن گل پامچال به افزایش رطوبت ناخن ها از درون، تقویت ناخن های نرم، افزایش آبرسانی، انعطاف‌پذیری و درخشندگی آن‌ها کمک کنید.

توصیه‌هایی برای تقویت ناخن های نرم

از دستکش استفاده کنید

اگر ناخن های نرمی دارید باید در هنگام شستشو ، حمام و هر کار دیگری که دست‌هایتان را در معرض آب قرار می‌دهد از دستکش‌های لاستیکی و یا نخی استفاده کنید. مواد شوینده خانگی، پاک‌کننده‌ها، براق‌کننده‌ها و غیره می‌توانند پوست دست و ناخن های شما را تحت تأثیر قرار دهند و باعث نرمی ناخن های شما شوند.

ناخن هایتان را کوتاه کنید

بهتر است برای کمک به تقویت ناخن های نرم، آن‌ها را مرتب و کوتاه نگه دارید. بلند کردن ناخن ها در این وضعیت خیلی به نفع سلامتی آن‌ها نیست. هرگز از سوهان ناخن های ارزان و بی‌کیفیت استفاده نکنید.

استفاده از محصولات تقویت ناخن های نرم

با استفاده از یک تقویت کننده ناخن که به تدریج باعث تقویت ناخن های نرم شما می‌شود نسبت به درمان این وضعیت اقدام کنید. میزان سلامت کلی بدن شما به علاوه ساختار ژنتیکی شماست که تعیین می‌کند ناخن هایتان با چه سرعت و با چه کیفیتی روشن کنند.

در مورد ناخن های بسیار نرم معمولاً رشد ناخن ها به صورت یک دهم میلی‌متر در طول روز می‌باشد. این بدان معناست که برای رشد کامل ناخن حدود ۴ تا ۶ ماه زمان لازم است؛ بنابراین شما نیاز دارید تا با استفاده از مکمل‌ها و تقویت‌کننده‌ها این وضعیت را تغییر دهید و باعث رشد بیشتر ناخن شوید؛ و البته این را بدانید که این اتفاق یک شبه نمی‌افتد.

یکسری مواد غذایی باعث تقویت ناخن ها و داشتن ناخن محکم و زیبا می‌شوند. بهتر است همیشه تعدادی از این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود داشته باشید. روش‌های خانگی تقویت ناخن نیز تأثیر خوبی در تقویت ناخن های نرم خواهند داشت.

استفاده از محصولات تقویت ناخن های نرم

ناخن های تان را دوست داشته باشید.

در طول روز با استفاده از کرم ، دست‌ها و ناخن های خود را چرب کنید خصوصاً در آخر شب. دست‌هایتان می‌توانند سن شما را پنهان کنند بنابراین به آن‌ها احترام بگذارید و ناخن‌ها و دست‌هایتان را هرگونه که هستند دوست داشته باشید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر