دلایل از خواب پریدن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دلایل از خواب پریدن

چند علت برای این که چرا شب هنگام از خواب بیدار می‌شود

مجله پزشکی و سلامتاز خواب پریدن شبانه علل مختلفی دارد که در ادامه مطلب به شایع‌ترین علل از خواب پریدن اشاره می‌کنیم.

نیاز به دفع ادرار

یکی از دلایل از خواب پریدن ادرار شبانه است. ادرار شبانه علل مختلفی دارد. اگر شبانه 2 تا 4 بار برای ادرار بیدار می‌شوید نیازمند راه حلی برای به تعادل رساندن آب در بدن هستید. بدن در تلاش می‌کند که میزان آب و الکترولیت‌ها را در یک سطح نگه دارد. در صورتی که آب بدن بالا باشد اما نمک بدن کم باشد بدن برای تعادل آن، سعی در دفع آب می‌کند، که شاید یکی از دلایل ادرار شبانه شما باشد.

راه حل : در ابتدا سعی کنید قبل از خواب نوشیدن آب را کاهش دهید. در قدم بعدی نیم ساعت قبل از خواب نیم لیوان آب که در آن مقداری نمک محلول شده است بنوشید. این کار باعث می‌شود که آب مصرف شده وارد سلول‌های بدن شود.

افزایش دمای بدن عامل از خواب پریدن

در زمان خواب دمای بدن کاهش پیدا می‌کند و برای اینکه بدن بتواند در خواب به درستی کار خود را انجام دهد باید دمای محیط نیز به همان میزان کاهش یابد. دمای بالای محیط سبب اختلال در عملکرد بدن می‌شود.

راه حل : بر اساس تحقیقات بهترین دمای اتاق خواب بین 18 تا 21 درجه است. سعی کنید این طیف دمایی را برای خود امتحان کنید تا متوجه شوید چه دمایی برای شما بهتر است.

افزایش دمای بدن عامل از خواب پریدن

استفاده از موبایل و لپ تاپ

اگر از افرادی هستید که عادت دارید هنگام خواب به اینستاگرام و فیس‌بوک خود سر بزنید احتمالاً از افرادی هم هستید که در خوابیدن مشکل دارند و شب نمی‌توانید خواب با کیفیتی را تجربه کنید. تماس چشم با نور در هنگام خواب از ترشح هورمون خواب (ملاتونین) جلوگیری می‌کند.

راه حل : نزدیک به هنگام خواب نور اتاق را کاهش دهید. یک ساعت قبل از خواب از استفاده موبایل و لپ تاپ و تماشای تلویزیون پرهیز نمایید. نور آبی که از صفحه گوشی منعکس می‌شود عامل مهمی در اختلال هورمون‌های خواب محسوب می‌گردد.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر